Nazrin sebagai aku.
Aku cepat-cepat menjarakkan diri aku dari dia. Tak guna betullah budak form1 ni. Perangai macam budak kecik main lari-lari. Aku hanya memandang diorang.
Tapi yang peliknya, bila aku pandang budak perempuan form3, diorang tengok aku lain macam je. Oh, tidak! Depan aku ada orang!
Aku tak ingat nama dia tapi aku ingat muka dia. (Tsk tsk V, V. Eh ke Jungkook yang cakap ayat tu? Sorry, army hahahwha.)
Dia ni yang Bella ngadu tu kan? Aku tak perasan dia tadi. Yang penting, aku tengok muka dia, terus naik darah aku.
Lol, muka dia merah kot. Aku baru peluk dia. Kalau aku cium- wait. Apa kau fikir ni, Nazrin? Dia bukannya taste kau.
"Dah ke belum?" Dia tanya.
Aku cepat-cepat tulis ketinggian dia. Dia rampas je kertas tu? Kurang ajar betul lah perempuan ni.
"Hoi." Aku menoleh ke arah budak perempuan di hadapan aku. Qistina rupanya.
Aku just senyum. Dia ni adik sedara aku belah mak. Dulu kitorang rapat tapi sekarang ni macam dah tak rapat sangat. Or, aku rasa kitorang akan rapat lepas ni?
Qistina menuding jarinya ke arah perempuan tadi. "Tu, nama dia Farzana. Kitorang panggil dia Faz."
Aku mengerutkan kening tanpa memandang muka Qistina. Asal bagitahu aku?
"Kalau kau nak nombor dia, bagitahu je okey?" Qistina pun sama, rampas ke kertas tu dari tangan aku. Tapi cara Farzana rampas lagi kasar.
Tiba-tiba ada orang cuit bahu aku. Khai. Nasib baik. Aku perasan budak form3 yang beratur ni tengok aku macam kucing tengok ikan. Seram.
"Dah, terima kasih tolong aku tadi."
Aku mengangguk sebelum berkata. "Balik nanti, belanja aku cendol eh."
"Ala siannya muka merah-merah ni." Jawab Khai sambil ketawa. Bong*klah Khai. Aku terhibur betul dengan dia nilah.
Third person P.O.V
Tanpa Nazrin mahupun Farzana sedari, ramai orang melihat mereka berpelukan. Dan.. ada yang menyampaikannya kepada Bella.
Habislah kau, Nazrin.
YOU ARE READING
Benci
Humor[3 April 2018] Tsk. Aku tak suka dia. Langsung. Never. "Aku benci kau." "Ada sebab untuk kau suka aku?"