Kapitel 1 ~ Australia?

862 28 13
                                    

Lucy's Perspektiv:

"Lucy! Kom ner lite!", ropade pappa och jag la ihop min MacBook. Jag la ner den på täcket, innan jag slängde över benen till sängkanten. Jag placerade dom på trägolvet, som är kallt. Fönstret är uppet, vilekt förklarar allt. Det ryser till i hela kroppen, men jag vande mig snabbt. Jag gick ur mitt rum, och gick snabbt ner för trappan, till nedervåningen och vardagsrummet som pappa sitter i. Jag satte mig i soffan, och pappa tog min hand.

"Jo, det är så att jag träffar någon", började pappa och jag log stort. Det är ju fanstastiskt. Han har inte dejtat någon, sedan mamma stack och då var jag 4. Jag kommer ihåg dagen så väl. Jag drömmer fortfarrande om kvällen, och vaknar alltid lika svettig, och gråter. Så nu 15 år efter att hon stack, har pappa äntligen tagit säg i kragen och träffar någon.

"Det är underbart", sa jag och lutade mig fram för att krama honom. Han log stort.

"Ja, och jag vill att du träffar henne. En sak, hon bor i Australien", sa pappa och jag kollade chockat på honom. Australien? Är det inte typ 12 timmar bort. 

"Australien?", frågade jag och han nickade.

"Jag vet, det är långt bort. Men jag träffade henne, under tiden jag jobbade där, och det klickar värkligen. Vi tänkte att vi två kunde komma och hälsa på nu i sommar, för då är vi båda lediga och så", förklarade pappa och jag nickade. Även om Australien är väldigt långt bort, så är jag glad för honom.

"Jag är glad för dig pappa! Jag är glad att du hittat någon, även om det är i Australien, Var?", frågade jag och han log.

"Sydney! Vi åker imorgon", sa pappa vilket fick mig denna gång att stirra på honom. 

"Du kunde sak det innan, jag måste packa", sa jag och hoppade boksavligt upp ur soffan. 

"Jaja, nu vet du. Ta din resväska som står i gaderoben, och började packa. Och sov, vi åker 7 imorgon bitti", sa pappa när jag sprang upp för trappan. Jag kan väl säga att min pappa kan vara lite dålig på att informera om saker, i god tid. Jag öppnade gaderoben, och tog ut min reseväska. Jag började med  alla packa ner underkläder.

"Pappa! Hur länge är vi borta?", ropade jag. 

"Hela sommaren! Men dom har tvättstuga du vet, och du shoppar säkert där!", ropade han tillbaka och jag skrattade. Han har rätt. Jag älskar att shoppa, eller fönster shoppa går också helt bra. Men jag är inte sådan, som måste ha med något ut från varje affär jag är med i. Vilket jag tror min pappa är rätt glad över. 

"Jaja", mumlade jag år hans svar, och la i lite kläder. Sedan tog jag fram mina shorts. Jag bestämde mig för 3 lågmidjade, och 2 högmidjade shorts. Sedan la jag ner lite allt möjligt. Klänningar, magtröjor, t-shirt, långbyxor och lite skor. Efter 1 timme var jag klar, och la ihop väskan. Jag låste den lätt, och ställde ner den på golvet. Jag slängde en blick på klockan, 21.56 stod det. Jag gick ner till köket, där pappa satt. Jag tog fram en kopp, och la handen på vattenkokaren. Kanske lite korkat, men så känner jag om vattnet är varmt. Det var det. så jag hällde upp det i min kopp. Jag la ner en tepåse, men smaken jordgubbe i.

"Du och ditt älskade te", mumlade pappa och drack lite av sitt kaffe.

"Du och ditt älskade kaffe", svarade jag och rekte ut tungan.

"Och du ska föreställa 19 och tagit studenten. Du tror inte något gått snett, och att du ska börja skolan?". frågade pappa och log. Pappa och jag har en lite annurlunda relation, och framför allt humor. 

"Jag vet inte, ska inte du ha koll på det? Kaka?", frågade jag och höll upp en choklad kaka.

"Ska jag? Attans, det har jag missat. Visst. Men Lou, jag tror du ska gå och lägga dig snart. Vi måste vara på flygplatsen 6 imorgon bitti", sa pappa. Lou är något han kallar mig, så Lucy påminner honom mycket om min mamma. Hon hette det i mellannamn. Varför jag är döpt till Lucy, vet jag inte. Lou är något min pappa mest kallar mig, då mina kompisar inte kan få fram Lou från Lucy. 

"Godnatt då", sa jag och pussade honom på kinden, medan jag la kakan framför honom. Jag tog min kaka och te upp till mitt rum. Jag satte mig i sängen, och ställde koppen på mitt nattusbord. Jag slog på tvn, och ett gamalt avsnitt av Teen Wolf spelades. Jag har sätt det innan, men pågrund av att jag inte hittade något annat intressant, tittade jag på det igen. När avsnittet var slut, och te:t upp drukit, stängde jag av tvn, och kröp in under täcket. Jag ställde klockan på 04:30 och sedan slöt jag ögonen, med en önska att ingen oönskad dröm ska komma inatt. 

"Upp nu slöis!", sa pappa och drog av mig täcket. 

"Jag vill inte", mumlade jag och pappa satte sig brevid mig. 

"Lou, klockan är 05:15, vi måste åka om 30 minuter", sa pappa och jag satte mig direkt upp.

"Shit, kan du göra frukost?", frågade jag honom och gjorde valpminn.

"Smörgås, en med nutella och en med ost klar om 5, skynda", sa pappa och försvann ut genom dörren. Jag tog på mig ett par mysisbyxor, eftersom vi ska sitta på ett plan i 12 timmar. Sedan tog jag på mig en vit tröja. Sedan satte jag upp mitt blonda i en tofs, och drog några drag med min masacar, och fondation, så jag inte skulle se helt död ut. Jag gick ner till köket, och pappa ställde fram mina mackor. Jag åt upp dom, innan jag gick upp på mitt rum, för att dra ur laddan till mobilen, och la ner den i min handväska. Jag la ner mobilen där också, och lite annat som är bra att ha på planet. 

"Lou, vi måste gå!", ropade pappa och jag tog mina saker, och gick ner för trappan. Jag tog på mig mina vita låga convers, och gick med pappa till taxin som stod utanför. Jag tog upp mobilen och gick in på twitter. 

Lucy Osborn @LucyLouO: Sydney, Australia here I come!

____________________________________________________________________________

Första delen! Hoppas ni gillar den <3 <3

Wrapped Around Your Finger II M.CМесто, где живут истории. Откройте их для себя