Michael's Perspektiv:
"What the hell is this Michael!? You said that you could be on our FIFA tournament, cuz you were spend time with your mum, and you are out with Lucy", Ashton kom inrusande i rummet och slängde en kudde i mitt huvud. Jag tittade på honom fundersamt.
"What? I was...", började jag men avbröst, av att han denna gång slängde sin mobil mot mig. Jag fångade den. Han måste vara mer försiktigt med den.
"You was with Lucy, look at twitter", sa han och jag kollade på han telefon, på vad som var öppet. Det var 4 bilder, två från där jag och Lucy kramades utanför Starbucks, och två från när vi satt och pratade inne i Starbucks.
"Eh, Ashton", började jag och han skakade på huvudet.
"I don't care if you are out with Lucy. I care if you lied about it! I'm not angry, I'm disappointed. She is my sister, but I can not control her! Let me just be left alone", sa Ashton och tog sin telefon. Han gav mig en till besviken blick innan han gick ut ur rummet. Strax efter kom Luke och Calum in i rummet.
"Where did Ash go? We have a show in 10 minutes!", sa Calum och tittade på mig.
"I have lied about one thing, and now Ashton is angry or disappointed is what he said", sa jag och båda två framför mig kollar nyfiket på mig.
"What did you lie about?", frågade Luke, medan han tog en klunk ur sin vattenflaska som stod framför honom.
"You know when I said I could not attend yesterday and play fifa, because I would be with my mother. I was with Lucy. Ashton is disappointed in me that I lied, and did not tell the truth from början.Han said he could not control who Lucy meet, so it has nothing to do with that we met to do, only that I was lying about it.", sa jag och båda två nickade.
"You should not lie about that. We are still talking about his sister, even if they not have know each other for long, their parents dating and have done that for some months now. They feel like siblings, and that is probley why Ashton is disappointed. We have not time to fix this now. The fans, and Ash's family is waiting for us to do a amazing show! Come now", sa Luke vilket fick honom helt klart att låta älder än 18 år. Kanske 30. Jag vet inte. Jag enbart nickade, och reste mig upp och gick tillsammans med dom andra två ut genom dörren, och bort till området precis bakom scen. Där stod Ashton och höll på att ta på sig sina öronsnäckor. När han var klar, tog han sina trumpinnar och ställde sig enbart vid utgången mot scenen. Han helt struntade i oss. Troligen mest mig, men endå. Luke suckade, innan han gick fram till Ashton och viskade något i hans öra.
Ashton's Perspektiv:
Jag kollade på klockan, och konstaterade att showen börhjar om 5 minuter. Jag gick bort till precis innan scenen börjar. Jag tog mina öronsnäckor och började fixa med dom och ljudkillarna med något annat. Jag ser hur dom andra 3 kommer, och jag väntade enbart på att jag skulle bli klar. När allt var klart, tog jag mina trumpinnar, och ställde mig mot utgången till scenen, Jag struntade helt i att prata med dom andra. Okej, Luke och Calum har inte gjort något. Men jag irriterar mig på Michael som ljög. Jag kände npgon lägga sin hand på min axel, och jag tittade åt sidan.Luke stod där.
"We know what happened, and you can not stay mad at him forever", sa Luke och jag suckade.
"I'm not mad", sa jag och Luke himlade med ögonen.
"Sure", mumlade han innan han gick tillbaka bak, för att få sina grejer. Jag skakade lätt på huvudet. Jag struntade att prata med killarna innan, det var dags att gå ut på scenen. Jag gick först, och häll upp min hand, innan jag satte mig bakom trummorna, och började spela introt till 18. Sedan kom dom andra ut, och vi började konserten. Denna konsert var något vi bestämt att göra, för att visa våra fans att vi älskar dom, och lottade därför ut biljetterna, så biljetterna kostade dom inget. Luke började sjunga, och Michael och Calum sprang runt scenen. Låten tog slut och vi började direkt spela, Beside You och eftersom detta är en av våra lite lugnare låtar, började jag kolla ut över får publik. Jag kollade upp mot den mindre läktaren som finns, och ser Lauren och Lucy.
Lucy's Perspektiv:
Jag, Harry och Lauren stod och dansade till killarnas musik, och skrattade även åt en del skyltar som folk hade med sig. Pappa och Anne-Marie var ute på någon resturang, vilket resulterade i att vi tre fick gå själva.
"Okey, next song is our last song! Thabk you for that you came and we love you so much! We are 5 Seconds Of Summer and this is She Looks So Perfect", sa Luke och publiken skrek. Killarna började sjunga "Hey, hey", biten och då började jag, Lauren och Harry att röra oss, så vi kom back stage. Ashton sa till oss imorse att vi skulle börja gå när dom sjöng She Looks So Perfect. När vi kom ner till en säkerhetsvakt, visade vi våra pass, och en efter en blev vi lyfta över stängslet, och visades vägen backatage av en annan vakt. Vi kom till killarnas rum, och satte oss i soffan, för att vänta på dom. Efter 7 minuter, kom killarna in.
"Hey!", utbrast Ashton och kramade Harry. Sedan Lauren och gick sedan mot mig.
"You all 4 was amazing! But Ash, you stink!", sa jag och alla utom Ash bröt ut i skratt. Han låtades vara sur, vilket gick i ungefär 5 sekunder, innan även han flöt in i skrattet. Jag kramade dom andra, som inte luktade helt lika illa som Ash, men do, luktade inte direkt viol. När jag kramade Michael, med en kram som var lite längre än dom andra 3, kände jag Ashton's blick. Jag vände mig om mot honom.
"What?", frågade han och jag suckade.
"Why are you staring at me and Michael? Have you had a fight?", frågade jag och såg Luke lutade sig mot Calum.
"She is good at this", hör jag Luke viska till Calum, men bryr mig inte ett öre om det. Jag vill att det kommer från antingen Ashton eller Michael's mun.
"Yes", sa Michael och jag tittade på honom. Om detta har något med bilderna på twitter att göra, vet jag inte vad jag gör. Ashton kan inte kontrollera mig, även om det nu skulle vara så att han vill.
"Well, are anyone gonna tell me about what it is about?", frågade jag och denna gång öppnde Ashton sin mun.
"Yesterday when Michael was with you, he told us that he would be with his mother", sa han och jag höjde ögonbrynen mot honom.
"Ashton..", började jag men blev direkt avbryten av honom.
"Lucy, it's not that I don't want you to be with him! I can not control you! You have the right to a private life. I'm just angry, most disappointed that he did not said he would be with you from the beginning. If he done that, there would not be anything! And as I said, it's your life, I can't control you!", sa Ashton och jag vände mig mot Michael.
"Is that true?", frågade jag honom och han nickade.
"I said it yesterday, I'll say it again! Ashton can not control me! Ignore him, at least when it comes to something that is my own business! This applies to all of you here", sa jag och dom nickade.
"I'm sorry, Ashton", sa Michael och gick fram till honom.
"The same, Michael!", sa han och dom mötes i en kram. Jag är bäst på att fixa bråk!
_____________________________________________________________________________
Här är en del! Hoppas ni gillar den! <3
YOU ARE READING
Wrapped Around Your Finger II M.C
FanfictionLucy Osborn, räknas som normal person, vad nu normal är. När sommaren kommer, tror Lucy det ska bli som alla andra somrar. Enbart vara hemma själv, medan hennes pappa jobbar. Dock värkar det bli annorlunda. Lucy får veta att hennes pappa faktiskt tr...