Lucy's Perspektiv:
"Red, really?", frågade jag Michael när han stod och skulle välja sin nästa hårfärg.
"Yeah, I have never done that before", sa han och tog ett packet med röd hårfärg. Sedan la han huvudet på sne, och tog tag i en slinga av mitt hår.
"I think you should dye your hair blue", sa han och jag skrattade.
"Never, I like my hair colour", sa jag och han bara nickade.
"Okey, i just saying", sa han sedan och pussade mig på kinden innan vi tillsammans gick till kassan. Michael betalade och vi gick tillsammans bort till busstationen för att ta bussen hem. När den kom, gick vi på och betalade biljetten och satte oss sedan långt bak i bussen.
"Do you know how you dye hair?", frågade Michael och jag skrattade.
"I think so. I did it on my friend last year", sa jag och han nickade.
"I don't know if I really gonna let you do it", sa Michael tyst och jag skrattade.
"You can always do it by yourself", sa jag och han suckade.
"But it's hard to do it alone", sa han och gjorde någon slags hundvalpsminn.
"Okey, I do it", sa jag och Michael log stort.
"Yey, thank you!", sa han glatt och placerade en puss på mina läppar.
"You are a idiot", sa jag och han skrattade.
"Babe, that's nothing new", sa han och jag suckade och skakade lätt på huvudet. Det är sant, det är inget nytt.
Michael's Perspektiv:
"Babe, you serious suck at this", sa jag och försökte torka bort hårfärgen jag hade i ansiktet. Hon hade lyckats att få hårfärg överallt, inte bara i håret. Även i ansiktet, på mina kläder och på mina armar.
"Hey, I have never done something like this before", suckade hon och sköljde av sina händer och började plocka undan sakerna vi använt.
"But still, you suck", sa jag och skrattade.
"Well, never ask me to do it again then"; sa hon och skväte vatten på mig. Jag ställde mig upp och gick fram till kranen, och började skvetta vatten på henne. Hon skrattade, och försökte slänga av kraner, men det var svårt pågrund av att jag tog ta i henne och drog henne mot mig.
"Please, Michael, stop!", sa hon och gjorde en ledsen minn.
"If you kiss me", sa jag och hon himlade med ögonen. Jag stod bara och väntade. Sedan pressade hon sina läppar mot mina, och kysste mig. Jag stängde under tiden kyssen varade av krannen.
"That's was not so hard, was it", sa jag och blinkade med ena ögat mot henne.
"Don't think you are funny Clifford", sa hon och gick ut badrummet.
"Clifford, is that your new nickname for me, or what?",, ropade jag efter henne.
"Yeah, I think so", ropade hon bara till svar.
*******************************
"Michael, new hair colour again?", sa Luke men fick det mer att låta som en fråga. Vi satt i övningsrummet i studiom för att öva lite låtar & sedan skriva lite.
"Yeah, and Ash your sister is terrible at dye someones hair", sa jag och Calum skrattade.
"She told me that, but she didn't say what colour, because she wanted it to be a suprise", svarade han medan han ställde iorning hans trummor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Wrapped Around Your Finger II M.C
Hayran KurguLucy Osborn, räknas som normal person, vad nu normal är. När sommaren kommer, tror Lucy det ska bli som alla andra somrar. Enbart vara hemma själv, medan hennes pappa jobbar. Dock värkar det bli annorlunda. Lucy får veta att hennes pappa faktiskt tr...