Lucy's Perspektiv:
"Lucy?", ropade min pappa direkt när jag kom in i huset. Med en snabb blick på golvet, konstaterade jag att mina skor var dom enda som fattades, och att alla andra är hemma.
"Ja, vem skulle det annars va?", frågade jag och kom på mig sjäv att prata svenska. Jaja, strunt i det. Dom andra får vara förvirrande.
"Vet inte", fick jag enbart till svar och jag började gå mot mitt rum. När jag precis skulle stänga min dörr, kom Ashton ut från sitt rum.
"Finally home", sa han och log lurigt mot mig. Jag enbart suckade.
"Yeah", blev mitt svar, och han lutade sig mot väggen.
"How was the date?", frågade han intresserat.
"Good, we had a picnic and just had a wonderful time", svarade jag och han höjde ögonbrynet.
"Why did you not come home yesterday, and if I ask Michael, will he give me the same answer?", frågade Ashton vilket fick honom att låta väldigt nyfiken.
"Because we was looking at a movie, and fall aslepp. And I guess so", svarade jag och han nickade, innan han började gå mot hallen, och sin bandövning.
"I think you are late to...", började jag ropa efter honom.
"I know!", svarade han mig och jag skrattade innan jag stängde dörren till mitt rum, och la mig sedan ner direkt på sängen. Jag blundade lite snabbt, innan jag hörde hur det knackades på min dörr.
"Lucy, Lauren och Harry undrar om ni skulle iväg?", hör jag pappa fråga.
"Ge mig 10", sa jag och satte mig upp igen. Jag bytte om från det jag har på mig, till en gräddvit klänning och så satte jag upp håret i en tofs. Jag la på lite smink och tog fram min plånbok och gick sedan ut till vardagsrummet, där dom andra satt.
"Lauren, Harry ready?", frågade jag och dom nickade innan dom ställde sig upp. Vi sa hejdå till Anne-Marie och pappa och gick sedan till hallen. Vi tog på oss skorna, och eftersom enligt mina syskon, ligger köpcentrumet vi ska till enbart 20 minuter bort om vi går, började vi gå bort.
"What did you do on the date yesterday?", frågade Lauren och Harry tittade också nyfiket på mig.
"You have a brother with the name Ashton right? Beacuse he asked me the same thing", sa jag och dom andra två började skratta.
"But tell us", sa Harry, medan han drog med oss på glasskaféet.
"We was on a place onöy Michael new. He telled me stuff about him, and I about me. We ate some food, and when it was evening, we went to his house to watch a movie, and then we fell asleep", berättade jag och vi framme vid kaféet.
"That's sounds nice", sa enbart Lauren och jag nickade. Jag nämnde aldrig kyssen, vilket känns skönt. Visst dom är min familj, men jag vill ha lite saker privat. Harry stod redan och kollade vilka glasssorter som finns.
"Can I help you?", frågade kvinnan som stod bakom disken.
"Harry, Lauren are you ready?", frågade jag och dom nickade innan dom beställde var sin glass. Harry 2 kulor, med ena med choklad och andra jordgubb. Lauren bådas med chokad. Jag beställde en mjukglass, och betallade sedan. Vi gick ut och satte oss utanför.
"What have you bought for Ash?", frågade jag. Det är nämligen så att Ashton fyller 20 på Tisdag. Vilket är om 2 dagar. En av anledningarna till att pappa och Anne-Marie vill gå på resturang med oss.
"The Lego Movie soundtrack, he loves the movie!", sa Harry innan han fortsatte att äta på glassen.
"Headphones, he just broke his", sa Lauren och jag nickade. Jag plannerade att köpa en tröja, han tittat på innan, men aldrig köpt. När vi ätit upp glassen, gick vi in i gallerian och in i lite olika klädaffärer. Vi gick på TopShop, och jag köpte en blommig klänning, som jag tänker ha ikväll. Lauren ett par blommig shorts, och ett vit linne. Det passar värkligen tillsammans. När vi gick förbi den affären tröjan Ash vill ha finns i, gick jag snabbt in, köpte den och gick sedan ut. Dom andra två väntade utanför.
"Here you have", sa servitrisen och ställde våran mat framför oss. Jag satte brevis Ashton på höger sida och Harry på vänster.
"Well, we want to tell you something", sa pappa och vi alla 4 kollade konstigt på honom.
"I know it's your birthday this Tuesday, but me and Daniel is going to sweden for 2 weeks", sa Anne-Marie och vi alla 4 tittade konstigt på dom.
"Sweden?", frågade Lauren och dom nickade.
"It's fine", sa Ashton och log mot henne. Hon log tackade.
"Lou, skulle du vilja...", började pappa.
"Nej, jag mår bra här. Jag har inte drömt drömmen sedan vi kom hit", sa jag.
"Va bra", svarade enbart pappa kort. Han vet att jag dom senaste åren har drömt drömmen om och om igen och gjort att jag sover oroligt. Denna tiden är första gången på länge som går utan att jag drömmer den. Jag log som svar innan vi båda åter väckte uppmärksamhet mot dom andras samtal.
"Are you really sure!?", frågade Anne-Marie, Ashton ännu en gång.
"I was on tour last year. And it was no problem", försäkrade han sin mamma om och hon nickade.
"I just don't want my little boy to grow up", sa hon och Ash srattade.
"You still have Harry", sa han och Harry började direkt att protistera.
"I'M NOT A LITTLE BOY", sa han och vi skrattade.
"We can say so", sa Lauren och förstörde hans frisyr. Jag fortsatte äta på min kyckling och då och då la in några kommentarer i samtalet. Annars var det skönt att enbart vara tyst, och lyssa på dom. Min mobil plingade till, och jag tog upp den utan att någon av dom andra märkte det.
Från: 5SOS-Michael
~We gonna have a suprise party for Ash. Can you help? Just make sure that he is at my place at 9pm on Tuesday~ stod det och innan jag svarade kollade jag så han inte såg var jag skrev.
Till: 5SOS-Michael
~Okay, I'll fix that! Are you going to us and play FIFA as planned tomorrow?~ skrev jag och fick snabbt svar.
Från: 5SOS-Michael
~YES!! See you tomorrow~
____________________________________________________________________________
Hej! Sorry för den extremt dåliga upptatering! Men förra veckan var jag på dansläger och jag började skolan igår. Går i 7:an nu och för mig är det lite mer skillnad från 6:an. Nu kommer det vara mer läxor, då vi har olika lärare i alla ämnen (nästan) och dom delat på NO till alla 4 ämnen och SO i 4 ämnen. Men jag ska få en skoldator och kommer hoppningsvis kunna skriva från den och så. Men vi ses när vi ses igen!
Läser igenom imorgon, måste sova nu
KAMU SEDANG MEMBACA
Wrapped Around Your Finger II M.C
Fiksi PenggemarLucy Osborn, räknas som normal person, vad nu normal är. När sommaren kommer, tror Lucy det ska bli som alla andra somrar. Enbart vara hemma själv, medan hennes pappa jobbar. Dock värkar det bli annorlunda. Lucy får veta att hennes pappa faktiskt tr...