Capitolul 29

10 6 0
                                    

1.  In Roma Antica, articolele vestimentare de culoare mov erau exclusiv rezervate imparatilor si magistratilor.
2. Pana dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, femeilor nu le era permis sa poarte pantaloni scurti.
3. Prima revista de moda a fost publicata in Germania anului 1586.
4. Pe parcursul unei vieti, o femeie obisnuita cheltuie pe confectii textile aproximativ 125 000 de $; are, in total, 3000 de articole vestimentare, dintre care 271 perechi de pantofi, 185 de rochii si 145 de genti.
Basic-Minimalist-Womens-Wardrobe-Summer
5. Primele dovezi ale existentei hainelor dateaza undeva intre 100 000 si 500 000 de ani.
6. Bikini poarta aceasta denumire dupa insula Bikini Atoll, unde armata SUA isi testa bombele in timpul celui de-al  Doilea Razboi Mondial. Creatorul acestui articol vestimentar, Louis Réard, credea ca inventia va crea un soc asemanator celui declansat de o bomba atomica.
7. Un procent de 10-25% dintre femeile occidentale nu poarta sutien, iar un procent de 75-85%, poarta o masura incorecta.
8. Nasturii camasilor pentru barbati sunt dispusi pe partea dreapta, pe cand ai celor pentru femei, pe partea stanga.
men-vs-women-shirt-buttons
9. Pana la jumatatea lui 1800, cand a aparut conceptual de imbracaminte pentru copii, acestia erau imbracati identic cu adultii,
10. Statusul social al unei persoane in Evul Mediu era reprezentat de culoarea articolelor vestimentare pe care le purtau. Nobilii purtau confectii textile rosii, taranii maro si gri, iar negustorii si alti oameni din sfera economiei – verzi.
11. In cultura araba, pantofii sunt considerate murdari, pentru ca ating pamantul si acopera cea mai joasa parte a corpului – picioarele. Este considerat jignitor sa arati cuiva talpa pantofului, iar sa arunci cu un pantof dupa cineva echivaleaza cu o insulta extreme de grava.
12. Conform folclorului islandez, daca nu porti haine noi de Craciun, vei fi mancat de un monstru-pisica urias.
yule-cat1
13. O femeie a fost arestata in Boston, 1907, dupa ce a purtat un costum de baie intreg, mulat, la plaja.
14. In anii 1860, rochiile erau atat de largi si de somptuoase, incat femeile ramaneau adesea blocate incercand sa intre pe usi.
15. Tatal bine-cunoscutului Michael Jordan, James Jordan, a fost ucis de catre un barbat care purta un tricou marca Michael Jordan.
16. Barbatii nu au purtat lenjerie inainte de secolul al XVII-lea. Femeile nu s-au deranjat, nici ele, sa poarte lenjerie inainte de anii 1800.
17. Din seria ciudateniilor regale: In anul 1571, Regina Elizabeta I a dat un decret conform caruia toate femeile cu varsta de peste 7 ani trebuei sa poarte palarii duminica.
Victorian-Hat-Lady-Image-GraphicsFairy
18. Soldatii rusi au inceput sa poarte soseste abia in 2007. Inainte de asta, pur si simplu isi infasurau in jurul picioarelor diverse materiale textile.
19.  Afirmatia conform careia rozul este pentru fete si albastru pentru baieti este un fenomen relativ nou: un catalog al anilor 1918 recomanda fetelor sa poarte albastru, pentru ca este mult mai delicat, iar baietilor sa poarte roz, pentru ca este o culoare mai puternica si mai pasionala, fiind derivat chiar din rosu.
20. Primul shopping-mall adresat articolelor vestimentare a fost construit in Roma Antica.

Știați că?Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum