Capitolul 35

14 6 0
                                    

1. Dacă Saturn ar fi pus în apă, ar pluti.

2. Spaţiul nu este un vid complet. Există în jur de 3 atomi pe metru cub.

3. Lucy, o stea din constelaţia Centaurului, este un diamant enorm, având în jur de 10 la puterea 30 karate.

4. Un anotimp durează 21 de ani pe Uranus.

5. Un an pe Mercur durează mai puţin de-o zi.
6. Heliul este singura substanţă din Univers care nu poate exista în stare solidă.

7. Pe Titan, satelitul lui Saturn, există oceane de metan.

8. Toate planetele din sistemul nostru solar au aceeaşi vârstă.

9. Nicio eclipsă solară nu poate dura mai mult de 7 minute şi 58 de secunde din cauza vitezei Soarelui.

10. Eclipsele lunare, în schimb, pot dura pâna la o oră şi 40 de minute.

11. Luna plină este de 9 ori mai strălucitoare decât Luna nouă.

12. Un quasar produce la fel de multă energie ca 1.000.000.0000.000 de sori.

13. Când Luna este în zenit cântăreşti, din pricina atracţiei ei gravitaţionale, mai puţin cu câteva zeci de grame.

14. Imediat după Big Bang toată materia din Univers se afla în stare lichidă.

15. În fiecare an Luna se îndepărtează de Pământ cu 3,8 centimetri.

16. În medie, o galaxie are 40.000.000.000 de stele.

17. Suprafaţa planei Marte este acoperită cu rugină.

18. Doar a 14-a miliarda parte din energia emisă de Soare ajunge pe Terra.

19. Sweeps-10 este planeta cu cea mare viteză orbitală descoperită. Un an pe ea durează 10 ore.

20. Pe unele pitice maronii plouă cu fier lichid.

21. Fotonilor din interiorul Soarelui le iau peste 10 milioane de ani să ajungă la suprafaţa acestuia.

22. Fotonii emişi de Soare străbat distanţa până la Pământ în 8 minute şi 10 secunde.

23. Din cei peste 20 de milioane de meteoriţi observabili care cad în fiecare zi pe Terra, doar unul sau doi ajung pe pământ. Ceilalţi ard complet în atmosferă.

24. În S.U.A. sunt 3.500 de astronomi, dar peste 15.000 de astrologi.

25. Din pricina tensiunii de suprafaţă, orice lichid lăsat liber în spaţiu va lua forma unei sfere.

Știați că?Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum