Avem impresia că suntem stăpânii absoluți ai cunoștințelor despre corpul uman. În special datorită dezvoltării tehnologiei, am învățat mai multe despre cum funcționează și ce fel de schimbări și procese se petrec în organismul nostru în orice moment.
Și, totuși, corpul uman rămâne un mecanism complex și misterios, care uneori îi uimește chiar și pe cei mai calificați specialiști, doctori sau oameni de știință.
În continuare, vă prezentăm 20 de lucruri interesante despre corpul uman, care pe noi ne uimesc. În articol puteți urmări și două videoclipuri fascinante despre noi, toți.
1. Amprenta limbii este unică fiecărei persoane, la fel ca amprentele digitale.
2. Un singur fir de păr poate susține greutatea unui măr.
3. Numărul de bacterii din gura unei persoane egalează și uneori chiar depășește numărul de oameni de pe planetă (și gândiți-vă că suntem peste 7,4 miliarde).
4. Unghiile moi și casante, care nu au porțiunea albă de la baza unghiei, numită uneori „semilună", pot .
5. Viteza impulsurilor nervoase este de aproximativ 400 km/h.
6. Pe parcursul unei zile, sângele din corpul uman parcurge o distanță de 19,312 kilometri.
7. Lungimea totală a tuturor nervilor din corpul uman este de 75 de kilometri.
8. Un om inspiră și expiră de aproximativ 20.000 de ori într-o zi.
9. Ochiul uman poate distinge până la 10 milioane de culori, însă creierul nu și le poate aminti pe toate.
10. Urechile cresc neîncetat pe toată durata vieții.
11. Inima bate de 35 de milioane de ori pe an.
12. În fiecare zi, corpul uman pierde aproximativ un milion de celule epiteliale.
13. Un centimetru pătrat de piele conține aproximativ o sută de senzori de durere.
14. Limba băieților are mai puține papile gustative decât a fetelor.
15. O persoană consumă, în medie, 35 de tone de mâncare .
16. Ne petrecem aproximativ 5 ani din viață clipind. Din fericire, putem face mai multe lucruri în același timp 🙂17. În fiecare secundă, în creierul nostru se petrec 100.000 de reacții chimice.
18. Viteza expulzării aerului în timpul unui strănut este de 160 km/h.
19. Creierul consumă până la 20% din oxigenul și caloriile din corpul uman.
20. Zâmbitul activează 17 mușchi faciali, în timp ce plânsul activează .
Concluzia?Zâmbiti mai mult!