Alys P.O.V.
Aku membawa Rai jauh dari Amanda supaya Amanda tidak dapat mengesan pergerakkan aku. Aku simpati terhadap apa yang dia alami tadi..
"Nampaknya, kita dah jauh dari dia"kataku lalu melihat ke belakang dan melihat Rai pula. Dia dah pengsan.
"Mesti dia penat kut.."tanyaku diri sendiri lalu menyandarkan Rai di tepi pokok.
"Tch! Raksasa tu memang dah melebih!"kataku marah.
"A-Alys?.."kata suara Rai lemah.
"Kau berehatlah dulu, dia tak akan jumpa kita kat sini"kataku untuk menyenangkan hatinya.
Rai hanya memandang bawah, aku pula hanya memerhatikan tingkah lakunya. Rai membuka bicara..
"Mana Laila? I mean, mana Alia?"tanya Rai. Aku tersentak.
"D-dia masih berlawan dengan goblin-goblin tu.."aku hanya cakap lepas sahaja. Aku tak nak dia cemburu disebabkan Ken tak guna tu yang pegang tangan Alia..
Rai terkejut..
"Dia masih kat sana?!"tanya Rai sambil bangun dari duduknya. Aku mengangguk perlahan.
"Nanti kalau dia pula kena bunuh dengan Amanda, macam mana?!"kata lagi Rai dengan suara yang tinggi.
"Tenang, okay? Aku dan Alia sahaja boleh kalah kan dia sebab kuasa kami sama. So bertenang"kataku lagi.
"Aduhai! Yang aku pergi cakap si Alia lawan goblin tu buat apa! Kan Rai dah susah hati ni!"bisik hatiku dan marahkan dirisendiri.
"Aku nak pergi tempat Amanda semula. Aku tak nak Alia mati!"kata Rai lalu berjalan disebelahku.
"Bawa aku ke tempat tadi"kata Rai lagi. Hati aku rasa nak tolak semula perckapan Rai tapi disebabkan dia seorang Putera Diraja, terpaksa ikut perintah. Aku mengeluh panjang..
"..ikut perintah Tuanku.."kataku lalu menggunakan kuasa bayangku kesana bersama Rai.
-----------------------------------
Laila P.O.V.
Aku masih lagi mampu bertahan untuk melawannya. Guna kuasa air pun tak ada gunanya. Aku ini seperti dipermainkan oleh dia..
"Kenapa kau hanya guna basic pedang yang asas je? Kenapa tak guna kuasa kau?"soalku dari jauh. Amanda berhenti dari menyerangku.
"Sebab aku tak nak kau mati cepat dulu"kata Amanda.
"Jawapan dia beri kat aku ni tak tepat. Aku rasa dia hanya bermain dengan aku.."bisik hatiku.
"Kenapa kau nak serang tempat ni?"tanyaku. Sekarang masa untuk soal jawab, bukan masa berlawan..
"Aku serang tempat ni sebab aku nak kawasan ni dan menahkluknya"katanya. Aku menggelengkan kepala lalu berkata..
"Buat apa kau nak tempat ni? Bukannya ada pun. Kalau kita berdamai, tempat ni kita semua punya. Bukan untuk ayahanda dan bonda je, untuk kebaikan semua orang jugak"kataku sambil bersilang tangan.
"Tapi mereka tetap pandang aku seperti monster. Buat apa aku nak berdamai?"katanya lagi.
"Oh, kalau kau dah ambil alih tempat ni dan bunuh semua manusia kat sini, kau nak duduk dengan siapa? Seorang diri? Tiada seorang pun disamping kau kalau kau buat semua benda ni. Benda ni tak penting pun"ceramahku kepadanya. Dia diam seketika..
"Kesah apa aku"
Aku terkejut dengan percakapan Amanda tadi.
"Apa?"tanyaku.
"Biarlah aku seorang diri, tenang sikit hati aku"kata Amanda.
"Habistu kalau kau dah bunuh semua orang, kau nak makan apa? Cuba cakap sikit"kataku.
"..errr..a-aku makan jelah apa yang ada!"kata Amanda.
"Eleh, makanan pun kau suruh Alys yang hantarkan, pemalas!"kataku. Amanda terkejut.
"S-siapa beritahu kau?"tanya Amanda.
"Mestilah Alys, tak ada orang lain lagi disamping kau"kataku sambil menjulingkan mata ke atas.
"K-kalau iya pun, aku tak akan bunuh dia sebab dia hamba aku seperti korang! Satu hari nanti pun kau akan jadi hamba aku!"kata Amanda.
"Aku pun tak ingin nak jadi hamba kau. Perasan!"kataku sambil menjelih lidah.
"Tch! Berani kau!"kata Amanda sambil berlari kearah aku.
"Aku ada satu lagi soalan sebelum kita mulakan peperangan ni"kataku. Sebenarnya aku takut, hehe...
"Apa dia?"tanya Amanda lalu berhenti dari berlari dan mencucukkan pedangnya ke dalam tanah.
"Ibu kau adalah orang baik dan kenapa kau perlu ikut perintah ayah kau?"tanyaku dengan penuh prihatin.
"Sebab aku yang warisi kuasa ayah aku, ayah kau jugakkan?"kata Amanda.
"Dia bukan ayah aku. Aku hanya terima ibu kandung aku je. Aku tak akan terima dia tu ayah aku"kataku.
"Kau sepatutnya kena berterima kasih kat dia. Kalau dia tak hidup, macam mana kita dilahirkan? Betulkan apa yang aku cakap ni?"kata Amanda.
"Aku lebih rela tak hidup kat dunia ni. Ibu kita tetap orang baik, bukan macam kau! Jangan perasan baguslah kalau kau dapat waris kuasa ayah kau tu. Kalau aku jadi kau, aku lebih rela mati dari membunuh orang seperti dia!"kataku.
"Oh, kau cuma nak bagi ceramah kat aku ye? Dah lah! Aku tak nak buang masa main soal jawab dengan kau ni! Jom mula!"jerit Amanda. Aku gelabah. Aku memegang pedang dengan erat.
Adakah pertarungan ini akan berakhir disini? Bagaimana kalau aku kalah? Bagaimana dengan dunia ini nanti? Bagaimana aku mati nanti?...
"Kuatkan semangat Laila! Kau kena menang dalam pertarungan ni!"bisik hatiku sambil memberi kata-kata semangat. Aku menepuk-nepuk pipiku sehingga merah.
Jantungku semakin laju, laju dan laju..
"Arghh!!"
Aku memandang suara orang yang dalam kesakitan.
Rupanya....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...Amanda...______________________________________
Bersambung...
YOU ARE READING
Magic Of Three Girls 2
FantasySinopsis sama dengan 'Magic Of Three Girls'... Mengesahkan tentang.. 7 bulan dari sekarang, mereka akan mengadakan peperangan besar dengan negara Dark Alexandar. Mereka semua sudah berpakat untuk serang bersama. Adakah mereka masih hidup atau mati d...