BAB 44

810 78 10
                                    

"Oi! Oi! Selamba korang je main peluk-peluk pulak! Tak nampak ke aku kat sini!?"jerit Dukeel dari jauh.

"Nampaknya...kelemahan kau adalah aku!"balas Amanda kepada Dukeel.

"A-apa kau merepek ni?!"kata Dukeel.

"Kenapa? Takut?"tanya aku kepada Dukeel.

"Tck!"Dukeel memandang geram ke arah aku. Amanda berjalan dihadapan aku seperti mahu melindungi aku dari renungan tajam Dukeel.

"Ken! Lyana! Lyiah! Alys! Serang dia!"kataku memberi arahan.

"Okay! Go guys!"kata Alys.

"Jom Amanda, kita cari tempat tersembunyi supaya Dukeel tidak boleh nampak kita"kataku perlahan. Amanda mengangguk setuju.

"Harap korang dapat bertahan"bisik hatiku.

5 minit kemudian~

"Kita kene cepat tukar roh!"kataku lalu aku dan Amanda duduk diatas lantai.

"Okay! Sedia?"kata Amanda. Aku mengangguk. Aku menarik nafas sebelum roh kami bertukar.

Suuffff...

Aku membuka mata perlahan-lahan..

"Ni badan Amanda! Aku berjaya!"bisik hatiku.

"Nah, guna pedang aku"kata Amanda yang berada didalam badan aku.

"Wah! Tak sangka muka aku comel!... Apa aku merepek ni!"bisik hatiku lalu mengambil pedang Amanda.

Aku menelan air liur. Adakah aku akan melakukan perkara seperti ini? Apakah benar? Bolehkah aku lakukannya? Ahhhh! Susahnya nak pilih pilihan!

"Alia! Kita kene cepat! Kalau kita lambat, mereka mesti dah mati disebabkan kita!"kata Amanda sambil menggoyangkan bahu aku sedikit. Aku terus sedar dari lamunan tadi.

"O-okay!"aku menghunuskan pedang ini kearah perut ku.

"Aku mahu rasa bagaimana Rai rasa.."bisik hatiku. Aku menutup mata sambil menarik nafas. Amanda memegang tangan aku supaya dia dapat menolong menolak pedang ini ke perutku.

Makin lama...makin dalam dan... makin lama...makin sakit teramat sakit..

Aku memuntahkan darah sambil memandang Amanda.

"Cepat! Kita kene tukar badan!"kata Amanda. Aku mengangguk perlahan tapi...aku terasa sangat... sangat.. lemah..

"Alia! Cepat!"kata Amanda yang mula risau tentang keadaan aku ni. Aku mengangguk lagi..

Suuffff..

Aku membuka mata perlahan-lahan..

"Ahh, ni badan aku.."bisik hatiku lalu memandang tubuh Amanda. Mata aku mula membesar melihat keadaan Amanda.

"Thanks...A-Alia...aku a-akan selalu sa-sayangkan kau..uhuk!"kata Amanda. Darah semakin mengalir banyak. Aku mengangkat kepala Amanda dan meletakkannya dipeha aku. Aku terus mengeluarkan air mata. Dia memandang siling.

"Kau d-dah buat yang ter-baik. Mesti Dukeel d-dah mati.."kata Amanda lagi sambil tersenyum.

"Alia! Amanda! Korang kat ma--!!"Ken memandang ke arah kami dengan muka yang kepenatan. Mesti dia penat berlari untuk mencari kami.

Magic Of Three Girls 2Where stories live. Discover now