8th Encounter

11 0 0
                                    

[Author's Note]

Hello! Sorry po natagalan ang update...nagka writer's block wala talagang pumupasok.. mukhang di ako masyadong inspired these past days and busy rin po kasi sa preparation ng photo exhibit namin na hindi pa naset ung sched.

*very short update

--------------------------

8th Encounter

"MABUHAY! Welcome to Philippines! Maligayang pagdating ...."

blah blah blah whatever she's saying.

When can I get off this plane?!

---- 2 days before ----

*phone rings*

"Daddy! Oh bakit po?"
"Aira, day after tomorrow you'll have to fetch someone at the airport. okay?"
"Airport? Fetch? Who???? Who's coming? Are you coming home? omg!"
"well, you will know soon."
"Pasalubong po namin ha! Don't forget!"
"ok ok. and I have to go now"
"bye bye"
-call ends-

Napansin kong dumating sila Yumi at Spencer oppa. Pagdating nila sinabi ko agad na tumawag si Daddy at may susunduin daw kami sa airport. Nagpapasama nga ako sa kanila kaso si Spencer oppa busy, si Ayumi naman may plate. :(
Kaya kay onichan na lang ako papasama.

Sana wala siyang gagawin

Pagdating ko sa kwarto niya kumatok muna ako bago pumasok. Hindi ko na hinintay ang sagot niya.

"Oniichan..?" nakita kong nagmamadali niyang sinara ang laptop niya habang may kausap sa phone.

"...wait something came up. I'll call you later." sabi niya sa kausap niya sabay hand gesture sa akin na wait lang daw. At ibinaba ang phone.

"yes dear sister, what can I do for you? Is that so urgent that you cannot wait for me to open the door?" mariin niyang tanong sa akin.

Patay nainis ata siya.

"ahmmm... not really oniichan.. sorry to bother you, if this isn't the right time, I guess I'll come back later?" nagaalalangan kong sabi.

"no need, you're already here, so speak." sabi niya

"Can you come with me to the airport the day after tomorrow?"

I stated.

"Day after tomorrow? Airport? Why? Are you going somewhere Aira?" tanong niya ng may pagtataka.

"No no no. I'm not leaving. Dad called and he asked me to pick up someone at the airport." sagot ko.

"hmm..who's that some... oh right. never mind. I can't go with you, sorry. I have something important to do for our company"

------ Two Days After ------

At the Airport

packing tape sheet of paper. In the end I'm here waiting ... alone.
*sighs*

When is that person coming out?

Its been two hours! These packing bull sheet customs are so slower than a turtle or even a snail! If they're still not here after 15 mins, I'm gone.

Another wave of people are coming out...

I looked at my watch, its 5mins left.

After that, I realize somebody is already standing in front of me, when I looked up, I got excited and hugged him immediately.

"I missed you!"

Naabot mo na ang dulo ng mga na-publish na parte.

⏰ Huling update: Jun 14, 2015 ⏰

Idagdag ang kuwentong ito sa iyong Library para ma-notify tungkol sa mga bagong parte!

The Next HeirsTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon