The Reason WHY
By - ObyNarra RaPart 3 This Love is killing me softly
Fikiran Clyster bertambah kusut. Tujuan utama kedatangannya ke Resort hampir dia lupa. Minggu lepas, Bapa dia suru pantau all the department di resort. Sama ada semuanya okey ataupun ada masalah dalaman yang tidak mereka ketahui. Sebabnya dalam beberapa bulan yang lepas, ada berlaku penurunan dalam net profit resort. Penurunan yang banyak okey. Bukan sedikit. That's why dad dia hantar dia datang sana. Kenalpasti ada yang perlu di tambah baik ataupun di ubahsuai atau bagaimana. Namun, insiden yang telah berlaku membuatkan dia hampir lupa akan tanggungjawab yang dipercayakan oleh bapanya. Well.. Siapa juga tidak terganggu tu jiwa bila tiba tiba bertemu dengan orang yang betul betul istimewa dalam hati kita suatu ketika dulu kann.. Apalagi crush kita. Walaupun itu digelar cinta monyet. Kekadang cinta monyet itu memiliki kesan yang lebih mendalam dalam jiwa seseorang.
******************************************
Clyster dan Dr. Ferdinand bersama sama jalan menuju ke bilik suite Clyster. Mereka berdua masuk ke dalam.
" Uncle.. I'm so sorry, sebab susahkan uncle datang sini. I really mean it.. "
" No..no.. Its okey Clyster. Lagipun uncle tidak la busy sangat di klinik. Ngam ngam juga patient tidak ramai hari ini. Jangan risau ok. "
Masuk saja durang dua dalam rumah, terus Jane Acoy dan Eric tundukkan badan nie bila melihat orang yang berdiri di belakang Clyster. Tanda hormat. Apa tidak durang memang kenal nie uncle Clyster yang satu, sangat baik orangnya. Tidak sumbung. Selalu lagi datang sana kan.
" Tuan.. Semua okey juga ka? " bilang Jane sama Clyster.
" Ya. " sepatah saja Clyster jawab. Terus dia angkat tangan tanda tidak mau Jane banyak soal. Angguk angguk kepala saja Jane padahal hati jangan cakaplah. Rasa ingin tahu tentang hal yang berlaku tadi sangat kuat. Apa boleh buat. Tahan saja la tu perasaan.
Lepas berbual sekejap terus Clyster suruh durang pigi sambung kerja. Sama sama durang tiga keluar dari tu bilik.
" Bah uncle.. Drink? Juice, teh tarik, Kopi ?? "
" Hmm yaa.. Bagi saja uncle tu teh tarik and Clyster letak ice kalau ada. "
" Alright ! " bilang Clyster angkat ibu jari.
Terus dia pigi dapur. Uncle Ferdinand pula berdiri lalu keluar pigi sana beranda. Ambil angin. Pemandangan arah laut. Sangat cantik. Sanalah Uncle Ferdinand tengok keindahan dunia sementara menunggu Clyster selesai bikin air durang. Tidak lama tu, kedengaran suara Clyster memanggilnya dari dalam.
" Uncle !.. "
" Ya yaa.. Masuk suda nie.. "
Uncle Ferdinand pun masuk lalu mencapai gelasnya yang ada di atas meja. Diam saja durang nie. Uncle Ferdinand fokus sama TV. Clyster pula mata di TV tapi fikiran jauh melayang layang suda. Semua memori dulu yang sekian lama dia benamkan di kotak memori yang palinggg dalam, kini perlahan lahan keluar bermain di fikiran. Bagaimana dirinya boleh memiliki rasa cinta yang begitu dalam terhadap gadis yang bernama Vello Tamariska Antoine. Semuanya bermula ketika mereka di sekolah menengah. Walaubagaimanapun kisah mereka tidaklah begitu indah pada mulanya😏
[FLASHBACK HIGH SCHOOL]
KRINGGGGG...kringggg...
Deringan lonceng menandakan masa rehat tamat. Semua pelajar yang masih berlegar legar di luar kelas beransur ansur masuk. Tapi masih ada juga yang jajal. Masih duduk duduk di kantin. Siap ketawa riang lagi. Adalah dalam 10 minit berlalu barulah pelajar pelajar tersebut bangun dari kerusi dan berjalan menuju ke bangunan sekolah di belakang dewan. Kelihatan mereka masih lagi hangat bercerita. Well. Student life kan antara peringkat umur yang paling happy. Kebanyakkan yang lambat masuk nie pelajar perempuan. Haha. Tidak cukup makan di kantin siap tapau lagi makan sambil jalan menuju ke kelas. Terus tu mulut di sana dia sibuk mengunyah di situ juga sibuk potpetpotpet. Tidak tau lah apa topik cerita yang di bincangkan. Tapi kalau tengok dari gaya bercakap dan gerak geri badan.. Sah! Gosip ! Student life memang tahap yang paling indah dalan riwayat hidup sebagai seorang manusia. Di sanalah kita membina persahabatan sejati, di sanalah kita jatuh cinta dengan crush kita, di sanalah kita bina tangga kejayaan kita kelak.
YOU ARE READING
The Reason WHY
Romance" Kau memang hebat.. Tapi jangan lupa, saya 10kali ganda lebih hebat dari kau.. !! " Imaginasi terkadang di luar kawalan but i like it ! Bahasa adalah sabahan slang.. english pacah seribu tp antam jak. ? Strictly di ingatkan cerita ni tiada kaitan s...