📞 Bagus laa.. Bah itu saja. Good night Vello.
.
.
.
.
.
Masi tergiang giang suara Brad di telinga saya.Kenapa dia macam itu ? Isk.. Cepat cepat saya geleng kepala terus berdiri pigi ambil towel. Tanpa membuang masa saya jalan menuju ke bilik mandi.
Selesai mandi, saya pakai short pants and singlet saja. Terus saya pigi baring di katil.
Saya masih lagi termenung sambil mata saya tingu siling pikir pasal si Brad.
Kenapa ka utak saya sibuk pikir dia ni ?? Isk..isk..
Itu kejadian ulang tayang di mata saya. Satu benda yang buat saya agak tertanya tanya.
Brad.
Siapakah dia ?? Kehadiran dia tadi siang macam ngam betul. Macam penyelamat la kiranya dia tu. Abis di saat saat saya buntu, kesusahan dia tiba tiba pula muncul hulurkan bantuan. Takdir ka ??
Lama lama akibat penat pikir hal yang saya lalui sejak tadi siang last last saya tertidur.
.
.
.
.
.
Sekali saya terbangun, laju ni saya gapai HP di atas meja kecil tepi katil. Silaka. Macam mengejut bah saya terbangun. Mimpi buruk ? Nda la. Haha.5.15am.
Baiklah.. Lambat saya sikit bangun nikali. Selalunya saya akan bangun pagi dalam lingkungan jam 4.00 am. Tiada alarm pun automatik terbangun tu. Terbiasa suda. Bukan ada apa apa juga kenapa mau bangun awal awal. Cuma biasa, lepas saja bangun tu saya turun pigi dapur tolong Bu Rosey apa apa yang patut. Tapi kalau ada benda lain yang saya perlu kejar masa, tiada la saya turun pigi dapur tolong dia. Tingu keadaan juga. Di sebabkan saya lewat sikit ni pagi mangkali Bu Rosey siap suda masak masak.
Tapi saya tetap juga turun la even terlewat sikit.
Tanpa berlengah lagi saya bangun dan turun dari katil. Saya keluar dari bilik terus jalan pigi bilik Ava. Saya buka pintu sambil jengguk di dalam bilik dia.
Erm. Masi nyenyak dia tidur. Tidak la saya mau kacau dia. Pelan pelan saya tutup balik tu pintu.
Terus saya beredar dan jalan menuju ke tingkat bawah. Saya direct saja pigi dapur.
Bu Rosey sibuk suda basuh periuk di sinki. Kan.. Betul apa saya cakap tadi. Siap suda dia.
" Good morning Bu Rosey ! " sapa saya mesra.
" Amboiii.. Kamu Vello, terperanjat Bu. Lambat kau bangun ni pagi. Tidak sihat kau ?" tanya Bu Rosey tingu saya kejap.
Saya tidak jawab. Saya balas pertanyaan dia dengan senyuman saja.
" Wahhh Bu.. Masak apa ni pagi Bu, dari atas saya terhidu suda bau sambal ohh.. " bilang saya sambil hidu hidu kunun. Tapi memang sedap ba bau masakan Bu Rosey ni pagi. Penuh tu dapur bau dia.
Terus saya duduk di kerusi meja makan. Laju saja saya angkat tu tudung saji.
Oh yes ! Nda salah deria bau saya. Tersedia kemas di dalam mangkuk tu sambal Bu Rosey masak. Gembira la perut saya nikali. Haha.
Berliur terus ba saya. Silaka.
Bu Rosey kasi kecil mata dia tingu gaya saya.
Terus saya bikin muka confused.
" Kenapa tingu saya begitu Bu ? " bilang saya tanya dia balik.
" Tiada la.. Bah, kau mau minum apa apa ? Bu kasi sedia. " bilang Bu Rosey.
" erm nda payah laa. Nanti saya buat sendiri juga. " bilang saya jawab tanpa memandang Bu Rosey. Apa tidak sana suda mata saya tergoda sama tu sambal di depan bah. Adui.
YOU ARE READING
The Reason WHY
Romantik" Kau memang hebat.. Tapi jangan lupa, saya 10kali ganda lebih hebat dari kau.. !! " Imaginasi terkadang di luar kawalan but i like it ! Bahasa adalah sabahan slang.. english pacah seribu tp antam jak. ? Strictly di ingatkan cerita ni tiada kaitan s...