Part 7

956 62 2
                                    


VELLO POVs

Penat saya belum hilang lagi terkejar sana terkejar sini gara gara mau handle nie bussiness Antoine family. Kalau la kakak sama mami masih ada tidak la saya begini stress mau urus semua. Tidak cukup suda bahu saya mau angkat nie tugas. I need someone yang expert pasal bussiness untuk tolong saya. Tidak boleh nie kalau saya saja urus. Tapii.. Di mana saya mau cari tu urang? Maybe saya buli kasi iklan nie vacancy di newspaper or facebook or share di whatsapp. Sekejap saja viral tu kalau kasi post sana. Oh yeahh bijak !

Sedang saya rest di office, limpang di sofa panjang, berbunyi tu HP saya sana atas meja.

" Haiskk.. Kacau. " bilang saya sendirian.

Dengan rasa malas saya bangun juga pigi tingu sapa yang call. Manatau orang penting. Sekali memang orang penting bah betul betul.

Missy calling.....

📞 Yaa.. Hello babe..

📞 Uii.. Datang ko di ruma nanti petang. Kita mau celebrate birthday mami saya. Jommm..

Tiada suda helo helo dia 😒 nie urang aa..

📞 Wow makan?? Tapi saya penat betul nie babe. Sakit sakit semua badan saya. Dari pagi bah saya drive saja. Pigi sana la.. situ la..

📞 Pasal ??.. Alaa datang saja, saya masak special nie. Semua kampung kampung style resipi saya nikali. Rugi ohh kalau ko nda datang babe.. Ada Peria sumbat lagi saya bikin.. Hahaha

📞 Nie yang saya malas nie.. Dapppnyerrr.. Ada ulam? Pucuk ubi? Lapar terus saya.. Banci sa kau oh !

📞 Haha.. Keteh ! Kempunan la kau kalau nda datang. Jess pun datang juga dabilang. Uii babe.. Jess bawa someone special bilang dia.

📞 Ohw come on babe.. Special ?? Haha, jadi kau pecaya laitu kan?

📞 Why not ?. Nikali yang serius punya suda mangkali bah..

📞 Okeylah, kalau gitu saya datang laa. Jam brapa ? Saya bawa Ava ni babe. Tapi saya mau ambik dulu dia di ruma.

📞 Orite.. Bila bila jak babe yang penting datang. Lepas ko kerja terus pigi di ruma pun buli juga..

📞 Masi di office sa ni.. But i feel so tired today, jadi saya kira mau balik awal.. Halfday saja la niari..

📞 Okeylah tu.. Kau kan boss ! Tiada juga marah.

📞 Hiskkk...

📞 Betul kan.. Bah okey la babe.. Jangan lupa datang aa. Cabut bulu kalau ko nda datang ruma..

📞 Eeee!! Sott.. Yaya sa datang..

📞 Hahaha.. Okok, see you babe..

Tuttt.

End call.

Belum saya sempat balas cakap dia suda kama kena putus panggilan. Apa punya Missy. Hurmm.. Terbayang bayang suda di depan mata saya tu makanan yang Missy masak. Aduiii.. Masakan kampung my favourite. Kalau ada daging, ayam, makanan kampung.. Saya duluan lagi radu tu masakan kampung.

Lepas saja inform PA saya yang saya mau balik awal tanpa buang masa lagi saya terus drive pulang ruma. Sampai ruma saya naik pigi bilik. Kemudian saya keluar balik pigi masuk di bilik anak perempuan saya, Ava. Tidur pula dia. Pelan pelan saya pigi duduk dekat dia sana atas katil. Then. Tenung muka dia lama. Tiba tiba pula perasaan sedih singgah di hati saya.

' I'm sorry sayang.. Walau apa pun terjadi, kita tetap bersama sama sampai bila bila.. ' bilang saya perlahan. Sambil saya belai rambut dia.

🍁🍁🍁🍁

The Reason WHYWhere stories live. Discover now