CLYSTER POVs
Berjumpa semula dengan Vello buat jiwa saya yang sekian lama hilang arah tuju, sekian lama sepi.. kembali bernafas dan perasaan ingin memiliki itu membuak buak. Clyster.. Jangan terburu buru. Jangan main hentam saja terlampau layan tu keinginan. Memakan diri nanti. Control yourself. Buat benda Step by step. Forsure.. everything will be yours !! Everything will be fine !!
Yang penting, keyakinan, kesungguhan dan semangat itu ada.
🍁🍁🍁🍁
Berapa lama saya rasakan hati dan jiwa kosong. Memang saya akui ada masanya saya terlalu mengikut kehendak jiwa muda. Enjoy. Mencari hiburan. Well, salah ka tu ?? saya buat begitu bukan ada tujuan apa apa pun. I just want to enjoy myself. Mau hiburkan hati. Mau juga saya nikmati kebebasan hidup saat masih bujang. Tiada komitmen, maksudnya hanya jaga diri sendiri. Takkan malam malam, lelaki hinsom macam saya nie berkurung di bilik kan. That's really not me. Gila ka ?!
I need some fun too, doing crazy like cisss'pakk@minum! Clubbing! Hangout with my buddies! Hmp.. And Matt is my partner in crime. Carl too.
Perjanjian. Ya perjanjian dady dengan bapa Barbara. Itu betul betul buat kepala saya sakit tiap kali memikirnya. Sekarang bila sudah matang tu pikiran, baru la saya sedar betapa bodohnya saya dulu dengan mudah bersetuju dengan kehendak durang. Ntah la, bilang top student tapi tu utak saya yang bijak buli buli nda terpikir akibat jangka panjang tu perjanjian. Memang masa tu saya masih bergantung sepenuhnya sama dady, itu salah satu punca kenapa saya bersetuju, terdorong oleh perasaan takut
Sigh!
Asal pikir nie benda stress terus jiwa saya. I hate this !
🍁🍁🍁🍁
Rumah Missy (Everyone POVs)Kami semua ambik tempat duduk masing masing di meja makan. Setelah semuanya ada di dapur, Missy ambik tu cake untuk mamy dia.
Semua kami nyanyi lagu Happy birthday to you !
🎶🎵🎶
Happy birthday to you..
Happy birthday to you..
Happy birthday to anty.. Mamy..
Happy birthday to you !!!
🎶🎵🎶Masa tiup tu candle nangis ba si anty. Terharu la bah tu kan.
" Ini pertama kali anty sambut ulangtahun kelahiran anty bersama sama kawan Missy, kamu semua la.. Dan anty sangat senang hati. Terima kasih aa. Hah ni si Missy.. Kenapa tidak kasitau mamy mau buat party macam ni ? Mamy pikir saja saja kau masak banyak. Rupanya, ada udang di sebalik batu pula.. " bilang mamy Missy bikin Missy ketawa kecil. Ceria betul si anty.
Kami semua ikut happy.
Missy pigi letak tu cake di tengah tengah kami terus dia peluk bahu mamy dia.
" Okey.. Sekarang gini, mami.. saya mau kasitau juga baitu mula mula. Tapi saya ubah pikiran. Hehe..Urm.. Thank you sebab selama ini, mami menjadi ibu yang palingg terbaik dan sporting sekaligus jadi bapa untuk saya dan Asty. Kami sangat menghargai semua jerih payah mami dari dulu sampai hari ini. My prayer.. Semoga mami sentiasa sihat dan dipanjangkan usia serta semua yang terbaik terjadi untuk mami. God bless you mami !! Kami sangat sayang sama mami. Happy birthday again.. Muaahhhh !! " bilang Missy sama mamy dia sambil cium pipi kiri kanan si anty.
Semua kami tepuk tangan. Ikut happy tingu durang.
" Bah jadii.. Bila mau makan nie.. Lapar suda perut saya ohh ! " bilang Asty tiba tiba. Dia pigang tu perut dia suda.
Semua kami ketawa dengar tu cakap dia.
" Isk kau nie Asty.. Tidak pandai sabar ! Suda potong cake, mamy pun suda bagi kata kata mutiara dia, so ?? Jum kita makannn.. " bilang Missy disambut dengan tepukan tangan Asty dan Ava. Excited betul durang kalau sebut pasal makan.
YOU ARE READING
The Reason WHY
Romance" Kau memang hebat.. Tapi jangan lupa, saya 10kali ganda lebih hebat dari kau.. !! " Imaginasi terkadang di luar kawalan but i like it ! Bahasa adalah sabahan slang.. english pacah seribu tp antam jak. ? Strictly di ingatkan cerita ni tiada kaitan s...