Missing You | Wanna One Kang Daniel

15 1 0
                                    

(Di taman permainan – 9:38 PM)

"Daniel-ah, let's break up." kata Eun Ae.

"Apa yang you cakap ni? Eun Ae-ah..are you okay?" soal Daniel.

"I'm okay. I'm very okay. Tapi..I tak rasa hubungan kita boleh diteruskan lagi." tambah Eun Ae dengan air mata yang bergenang di kelopak matanya.

Sejujurnya, dia masih sayangkan teman lelakinya itu. Tetapi, oleh sebab tertentu, dia terpaksa melepaskan teman lelakinya, Kang Daniel.

"Eun Ae-ah~ I tak nak tahu apa reason you buat ni. Tapi, please..jangan tinggalkan I." rayu Daniel

"Mianhae Daniel-ah! I think you should find someone else to stay with you. Annyeong~" Eun Ae berlalu pergi meninggalkan Daniel di situ.

Daniel terkejut dengan kata-kata yang keluar dari mulut Eun Ae.

"Eun Ae-ah! Tunggu!" Daniel mengejar Eun Ae.

Pada saat itu, bunyi honk kereta yang kuat ditekan berulang kali. Daniel mengalih pandangannya ke arah bunyi honk tersebut. Matanya membutang apabila kereta itu meluncur laju menuju ke arah Eun Ae.

"EUN AE-AHH!"

*skip*

2 months later.

Daniel terjaga dari tidurnya, kemudian dia melihat seorang gadis berada di sebelahnya. Dia menatap wajah gadis itu dengan wajah yang tenang. Lalu, Daniel menyelit rambut gadis itu yang menutupi wajah gadis itu.

"Yeppeuda." satu senyuman terukir di bibir Daniel.

Tidak lama, gadis itu membuka matanya dan memandang ke arah Daniel. Senyuman terkuntum di bibir gadis itu saat melihat Daniel menatapnya.

"Morning, sayang." ucap gadis itu.

Tanpa berfikir panjang, Daniel mengucup dahi gadis itu.

"I'll prepare breakfast for you." kata Daniel sambil tersenyum.

Lantas dia bangun dari katilnya dan mencapai t-shirt yang tergantung di almari, lalu dia menuju ke dapur untuk menyediakan sarapan buat gadis yang dicintainya.

Daniel mengeluarkan bahan-bahan dari peti sejuk dan memulakan kerja memotong.

Sedang Daniel asyik menyediakan sarapan, gadis yang tadinya datang menerpa Daniel dengan hanya memakai tuala di tubuhnya. Gadis itu kelihatan baru sahaja selesai membersihkan dirinya.

"Urmm..sedapnya bau!" kata gadis itu.

Daniel memandang gadis itu dengan senyuman nakal. Daniel merangkul pinggang gadis itu. Wajah gadis itu ditatap buat seketika. Sedikit demi sedikit, Daniel cuba untuk menyentuh bibir gadis itu dengan bibirnya. Namun, gadis itu menolaknya dengan manja dan gadis itu ketawa kecil.

"Pergi mandi and gosok gigi dulu. Hehe" kata gadis itu sambil mencuri sedikit omelet yang disediakan Daniel.

Daniel tersengih. "Why not we take a shower together?" sekali lagi senyuman nakal terukir dibibirnya.

Daniel menutup api gas.

"Mwo? Ani..ani..I baru lepas mandi laa."

Tanpa menghiraukan kata-kata gadis itu, pantas Daniel mengangkat gadis itu dan di bawa ke bilik mandi.

"Daniel-ah!! Hajima!!" teriak gadis itu.

*skip*

(12:03 PM)

Di luar, Daniel bersiar-siar bersama gadis itu.

"Apa you nak makan untuk lunch?" soal Daniel.

"Urmm..something warm."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 02, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MY ONE SHOT COLLECTION | Variety CastsWhere stories live. Discover now