'Zulaika bangun la... Along dah lambat nih nak p kerja, nak hantar hang lagi p sekolah. Bangun la cepat' Kata Along Zulaika. 'Sabar la..... Aku baru ja tidur'. Kata Zulaika sambil tutup mukanya dengan selimut.'tak dak ii hang bangun sekarang sebelum aku jurus hang dengan air'. 'Ish bising ja lah Along nih... Yelah ii aku bangun la nih'. Kata Zulaika sambil bangun dari katilnya dengan malasnga lalu terus masuk ke dalam tandas. Alongnya itu hanya menggelengkan kepalanya sahaja melihat telatah adiknya itu.
Selesai sahaja memakai pakaian sekolah untuk hari Isnin, Zulaika mula mengorak langkah turun ke bawah untuk bersarapan bersama keluarganya. 'Selamat pagi Kakak'. Kata Angah dengan mesra dan tidak lekang dengan senyuman di wajahnya. Walaupun Abang ii Zulaika lagi tua darinya.. Tetapi mereka sudah terbiasa memanggilnya dengan panggilan Kakak. 'Pagi' hanya itu yang dibalas oleh Zulaika dengan dingin. Keluarga Zulaika yang sudah lali dengan perangai dingin Zulaika itu hanya menggelengkan kepala.
Setibanya di sekolah.. Zulaika mula memasuki kawasan sekolah dan menemui rakan ii nya.'hi ika, awal harini'. 'Biasa la... Ni Zulaika la.Murid kesayangan sekolah'. Dengan belagaknya zulaika berkata kepada kawan ii nya. 'Mula dah perangai dia tuh' kata kawannya yang bernama Sadhanaa. 'Sekali sakala tak pa en?'. 'Yelah tuan putri'. Zulaika hanya tergelak kecil melihat telatah rakan ii nya. Tiba ii mereka dan tidak lupa juga kepada semua wanita di sekolah itu ternampak seorang lelaki yang baru datang dari arah pagar sekolah dengan tali kasut tak ikat, stoking pun tak pakai, baju pun tak dimasukan kedalam seluar membuatkan semua perempuan terpegun dengan gayanya yang begitu tampan tetapi tidak sama sekali dengan Zulaika. Dia berasa sangat meluat dengan lelaki tersebut. 'Handsomenya wehhhh... ' kata Farah. Bertambah tambah la meluat kt hati Zulaika nih bila semua perempuan memandang ke arah lelaki tersebut dan sekarang mula la lelaki tersebut meletakkan begnya di tepi beg Zulaika. Selepas kelibat lelaki itu sudah hilang dari matanya, Zulaika mula bangun dan memindahkan begnya untuk diletakkan di tempat lain. ' Ish sebok jelah mamat tuh nak jugak dia letak beg dia kat beg aku, macam la dah tak dak tempat lain.harap je pengawas tapi pagi ii mai sekolah tak pernahnya nak kemas'. 'hang nih kenapa Zulaika, asal hang benci sangat dengan Ashraaf tuh'.Kata Syuhada, diikuti anggukkan oleh rakannya yang lain. 'Kalau aku cakap kat ampa nih,sampai esok pun tak habih'. 'Haih cakap jelah' Venice mula menyuruh Zulaika untuk menceritakan mengapa dia tidak suka akan Ashraaf.'Aku tak suka dia sebab dia tuh macam belagak handsome.macam la semua perempuan nak kat dia pastu dia tuh aku tengok macam sombong ngan perempuan pun susah nak sembang'. 'Laa...sebab tuh je ke.hmm dia tuh memang camtu.hang macam la tak pernah masuk satu kelas ngan dia' Kata Farah. 'Kalau korang nak tau aku dah pernah berniat dah pun yang aku tak akan suka atau cintakan dia'. 'Hang jangan cakap camtu,tengok ii jap g dia jodoh hang. Satgi farah nih mengamuk lak' Kata Sadhanaa.Kami semua hanya bergelak sakan sambil bergurau hinggalah waktu perhimpunan di mulakan. Seperti biasa, Ashraaf akan menjalankan tugasnya untuk memastikan keadaan kelas 4amanah dalam keadaan yang diam supaya tidak menganggu perhimpunan pada pagi ini. Begitu juga dengan Zulaika dan pengawas yang lain tetapi Zulaika perasan yang semua pengawas wanita selalu memandang ke arah Ashraaf. 'Haish apa la yang handsome sangat dengan Ashraaf nih, sampaikan ketua pengawas pun tak bertugas gara ii dok pandang dia' Kata hati Zulaika. Apabila Ashraaf sudah selesai mendiamkan murid di kelas 4amanah, dia mula memandang ke seluruh tapak perhimpunan. Dia dapat melihat kesemua wanita tidak kira lebih tua darinya atau lebih muda darinya semua memandang ke arahnya kecuali Zulaika yang memberikan perhatian terhadap perhimpunan yang akan berlangsung sebentar lagi.Ashraaf memberikan senyuman kepada mereka tetapi dia berasa sangat hairan dengan Zulaika. 'Asal Zulaika sorang ja yang tak pandang aku? Asal, aku tk cukup handsome ke bagi dia? Pelik la Zulaika nih' tanpa menghiraukan Zulaika Ashraaf mula memberi perhatian kepada guru yang sedang memberi ucapan di atas pentas. Semasa menjalankan tugas, ramai lelaki yang suka berborak dan bergurau dengannya kerana Zulaika ini di sekolah sangat terkenal dengan senyuman dan gelak tawa darinya serta membolehkan ramai murid lelaki atau pun guru lelaki di sekolah nih terpersona dengan senyumannya.
Apabila perhimpunan sudah habis, pengawas sudah di persilakan untuk balik ke kelas masing ii dan tunggu sehingga guru matapelajaran pertama mengambil mereka naik ke kelas. Apabila Cikgu Tham sudah datang iaitu guru bagi matapelajaran sains, mereka mula mengambil beg masing ii dan naik ke kelas mereka iaitu kelas 6amanah.
Apabila sudah sampai di dalam kelas, Cikgu Tham mula mengajar mengenai daya tolakan dan daya tarikan. Cikgu Tham juga ada memberikan beberapa soalan secara spontan kepada mereka. Kebanyakan soalan yang diberi oleh mereka, semuanya dijawab oleh Zulaika dan Venice. Ya, Zulaika dan Venice memang murid yang paling pandai dalam matapelajaran sains dan mereka juga ialah murid kesayangan Cikgu Tham.
'Pandai gila zulaika nih. Tk sangka dia pandai macam nih' kata hati ashraaf.Apabila loceng untuk rehat pengawas dan perpustakawan berbunyi, cikgu salim mula melepaskan pengawas dan perpustakawan untuk pergi ke kantin supaya dapat mengisi perut dengan makanan. Setibanya di kantin zulaika mula pergi mencuci tangan. 'Wahai mengawas ii sekalian, boleh tak korang tunjukkan terladan yang baik sikit untuk murid ii lain. Basuh la tangan tuh dulu'. pengawas dan perpustakawan yang lain hanya mengikut kata zulaika. Selepas mencuci tangan zulaika mula membeli makanan untuk bakteria ii kat dalam perutnya😂. 'Weh sapa yang nak masuk untuk pencarian wakil sekolah bagi bola baling perempuan tahun nih?' tanya irdina apabila kami semua sudah berkumpul untuk menjamu selera. Mereka semua mengangkat tangan kecuali aku. 'Aik orang harapan sekolah kita nih tak nak masuk ke??' kata farisha dalam nada mengusik. 'Zulaika tak nak masuk?? Memang tak la dia tak masuk, kalau dia tak masuk tahun nih memang kalah la sekolah kita' kata irdina. 'Oi ika hang masuk tak?' tanya qhalisya pulak selaku ketua pengawas sekolah sk jalan hamilton😏.'haish ampa nih, tak kan la aku tak masuk. Awat dok tanya nih? Tak sabar untuk dikalahkan oleh aku ke?' kali nih zulaika pulak kenakan mereka. Mereka mula diam. Ha tahu pun takut😆. 'Bila pencarian tuh akan diadakan?' aku bersuara kembali untuk menghilangkan rasa kekok. 'Hari Rabu minggu nih,waktu unitberuniform' kata irdina. Aku hanya membalas dengan anggukan. Seketika itu juga di meja ashraaf dan rakan ii nya... 'Weh acap hang nak masuk ka pencarian wakil sekolah bagi bola baling lelaki tahun nih?' tanya muzaffar yang dikenali sebagai apal.'hmmm tengok la dulu' jawab ashraaf.mereka yang dimeja itu hanya menganggukkan sahaja.
Apabila loceng untuk murid biasa rehat berbunyi, kami semua mula bergagas untuk menjalankan tugas. Sewaktu bertugas ramai yang menyapa zulaika dengan mesra. Ada yang memanggil nya dengan panggilan.... Adam, razeen syahid, ilhan, Farid, Luqman, ilham, Syakir, Asyraf dan banyak lagi la panggilan lelaki yang mereka gunakan untuk zulaika. Kalau nak tau itu semua panggilan nama EX BOYFRIEND zulaika. Ya, zulaika ini boleh dikatakan sebagai playgirl sebab dalam satu tahun atau bulan dia akan mempunyai ramai boyfriend dan kadangkala boyfriend ii dia tuh akan minta putus dengan zulaika tetapi mereka akan datang kembali untuk bersatu dengan zulaika kembali. Sedang zulaika menjalankan tugasnya, dia ternampak yang ramai rakan ii ashraaf berkumpul untuk berborak kosong dengannya. 'Macam mana la cikgu boleh pilih dia jadi pengawas. Jalankan tugas pun tak, tak habih ii sembang' kata hati zulaika.
Apabila sudah habih waktu rehat pengawas ii semua mula berganjak untuk masuk ke kelas masing ii. Pengawas di dalam kelas 6amanah mula mengetuk pintu untuk mendapatkan kebenaran untuk masuk. 'Aik asal Cikgu Tham yang masuk lagi sekali, bukan ke Sir Kalai yang sepatutnya masuk?' kata hati zulaika. 'Ok harini saya ganti Sir Kalai sebb dia tak dapat datang sekolah harini. Jadi saya ingat nak buat pertukaran tempat du-'. Tk sempat nak habiskan percakapan cikgu tham, zulaika dan ashraaf mula bersorak kegembiraan. 'Yeayy... ' kata ashraaf dan zulaika. Satu kelas pandang mereka pelik. 'Korang ni apahal, macam tak pernah tukar tempat duduk. Bagi kawin satgi baru tahu' cikgu tham bercakap dengan pelat cinanya tuh😂. 'Tak nak la saya kawin dengan dia nih' kata zulaika. Manakala ashraaf hanya diam dengan senyumannya. 'Ok, zulaika tukar tempat duduk dengan maya. Acap tukar tempat duduk dengan safri'. 'Ala.. Cikgu saya tak nak duduk sebelah dia'. Kata zulaika. 'Duduk jelah'. Setelah ditukar tempat duduk aku mula mengeluh berat. 'Asal la aku kena duduk ngan mamat nih😭' .kata hati zulaika. Mata pelajaran pun diterus lagi sehingga waktu balik sekolah.
Tbc
.
.
.
K chap 1 dh habih. Sorry kalau terlalu panjang.terjumpa typo kt tepi jalan??? Palau je dia tuh😂.Vote🔥💕
YOU ARE READING
Pencuri Hati Mr.Pengawas
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang hidup seorang perempuan yng bernama NUR ZULAIKA ISLIA BINTI ANUAR dan seorang lelaki yng bernama MUHAMMAD ASHRAAF BIN SUFFIAN.Zulaika ini ialah seorang perempuan yang boleh dikatakan playgirl kerana mempunyai boyfriend...