Seperti biasa zulaika akan dibangunkan oleh alongnya pada awal bagi untuk membersihkan diri. Selepas zulaika menghabiskan makanannye, dia mula mengambil helmet untuk dipakai.
Setibanya dia di sekolah, zulaika terus disambut oleh adik ii angkat dia yang
comel ii tuh. Mereka mula bersalaman dan ada yang memeluk dengan zulaika dan ini membuatkan ashraaf terkejut. 'Sapa lak budak ii tuh? Siap salam ii n peluk ii bagai'. kata hati ashraaf. 'Oi kau tengok apa acap?' tanya arif. 'Tak dak pa la, jom teman aku pergi makan jap' kata ashraaf. Arif hanya menganggukkan kepalanya sahaja.Di dalam kelas zulaika mula menulis apa yang disuruh oleh sir nya.Dia mula melihat di sebelah tempat duduknya. 'Aik mana lak mamat tuh?, Aish zulaika asal kau nak ambik tau pasal ashraaf tuh pulak biar la kat dia nak masuk kelas ka tak nak' kata hati zulaika. Kemudian, zulaika mula menyambung kerjanya sehinggalah siap, tiba ii pintu kelas diketuk oleh seseorang. Zulaika memandang ke arah pintu kelas. 'Aduh mak I.... Asal la hang masuk kelas ashraaf oi' kata hati zulaika sambil membuat muka menyampahnya. ' Tok tok tok sir bolehkah saya masuk?'. ' masuk, kamu pergi mana? Kenapa masuk kelas saya lambat?'. 'Hmmm cikgu tadi saya pergi tolong cikgu muzamil angkat barang'. 'Baiklah kamu boleh pergi duduk n saling nih'. 'Ok sir'. Ashraaf pun mula bergerak ke tempatnya untuk memulakan tugas. Apabila sudah duduk dan mengeluarkan buku. 'Zulaika boleh tak nak pinjam pensil?' tanya ashraaf. 'Ambik la kat dalam pencil box tuh'. Kata zulaika dalam nada dingin dan tidak memndang ke arah ashraaf. Ashraaf hanya menurut, dia mengambil sebatang pencil dan mula menulis. 'Dingin gila dia nih, tapi aku selalu tengok dia gelak. Asal ngan aku dia dingin sangat?' kata hati ashraaf.
'Zulaika nak pinjam pemadam'. Kata ashraaf. Zulaika hanya membalingkan pemadam ke arah ashraaf dan sambung membuat kerjanya. 'Harap je kaya, tapi pencil box pun tak dak'.'Kringgg...... '
'Pengawas dan perpustakawan boleh pergi rehat'. Kata cikgu tham. Zulaika terus bangun dan terus keluar bersama rakannya yang lain. Selepas membeli makanan zulaika terus duduk di meja dan diikuti oleh teamnya yang lain. 'Tak sabarnya nak tengok sapa yang akan terpilih untuk bola baling lelaki dan pompuan'. Kata irdina yang diikuti oleh anggukkan rakan mereka yang lain. 'Aku dengar cita la kan ashraaf pun masuk juga untuk permilihan bola baling nih'.kata farisha.sewaktu ini zulaika dah mula membuat muka menyampahnya tuh.tiba ii dia teringat sesuatu 'Alamak, aku tak bawak baju sukan. Macam mana nih'. Kata zulaika dalam nada yang cemas. 'Hang tak letak ka baju sukan kat dalam box ka?'. 'Tak, aku tak letak'. 'Aish hang nih lalai la'. Ashraaf yang sengap ii mendengar percakapan mereka, mula berasa kesian kepada zulaika. 'Kesian pulak aku kat dia. Macam mana laa dia boleh tertinggal baju sukan dia. Hmmm, tak silap aku kat dalam box aku ada baju lama kakak kan? Haah la ada. Aku bagi dia pinjam jelah'. Kata hati ashraaf. Ashraaf mula memakan makanannya dengan cepat kerana hendak memberikan baju sukan kakaknya kepada zulaika.
Selepas habih makan, zulaika mula menaiki rooftop untuk menenangkan pikirannya. 'Ahhh, macam mana aku boleh lupa nih nak bawak baju sukan. Tak pasal ii tahun nih aku tak masuk team bola baling'. Kata zulaika sambil mengeluh berat. Tiba ii kedengaran pintu bilik rooftop dibuka, zulaika mengalihkan pandangannya menghadap pintu bilik rooftop dan..... Terpancarlah muka ashraaf di muka pintu. Zulaika mengeluh lagi. 'Dia buat pa lak kat sini. Kacau mood betul la Mamat nih'. Kata zulaika perlahan.
Ashraaf mula berjalan mendekati zulaika dan duduk di sebelahnya. 'Hang buat apa kat sini? Tk bertugas?'. Kata ashraaf. 'Eleh macam la dia selalu bertugas'. Kata hati zulaika. 'Aku tak buat apa. Saja nak tenangkan fikiran'. Kata zulaika sambil pandang ke langit. 'Nah'. Kata ashraaf sambil menghulurkan sebuah beg plastik berwarna merah. Zulaika melihat kearah beg plastik itu dan berkata 'apa nih?'. 'Ambik jelah'. Balas ashraaf. Zulaika pun mengambil beg plastik berwarna merah itu dan membikannya. Terdapat sebuah baju sukan sekolah berwarna biru. 'Asal hang bagi kat aku nih?'. 'Aku tau hang tak bawak baju kan harinih. Pakai la baju tuh, tuh baju kakak aku waktu dulu'. Kata ashraaf sambil senyum ke arah zulaika. 'Srs la wehh... Hang bagi aku pinjam?'. Ashraaf hanya mengangguk sahaja sambil tersenyum. 'Thanks u acap. Nanti aku pulangkan balik'. 'Tak yah, hang ambik je baju tuh, buat baju spair kat sekolah'. 'Terima kasih'. 'Sama ii'.
YOU ARE READING
Pencuri Hati Mr.Pengawas
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang hidup seorang perempuan yng bernama NUR ZULAIKA ISLIA BINTI ANUAR dan seorang lelaki yng bernama MUHAMMAD ASHRAAF BIN SUFFIAN.Zulaika ini ialah seorang perempuan yang boleh dikatakan playgirl kerana mempunyai boyfriend...