chap 9

48 5 6
                                    

Hari ini zulaika membuat keputusan untuk tidak pergi ke sekolah. Beliau menelefon ibu mertuanya kk joke😂..beliau menelefon ibu ashraaf untuk untuk membawanya pergi melawat ashraaf.

Zulaika- hello bu

Ibu ashraaf- hello, ngapain kamu nelefon ibu?

Zulaika- kalau tak susahkan ibu, ika nak tumpang ibu pergi melawat ashraaf

Ibu ashraaf- ouh.. Bagus banget itu. Tapi kamu gak pergi ke sekolah harinih?

Zulaika- ika tak p sekolah harini, ika ingat nak jaga ashraaf kat hospital

Ibu ashraaf- ouh.. Baik la, kamu tunggu bentar ya. Ibu otw ke rumah mu

Zulaika-baikla bu, aslm

Ibu ashraaf-wslm

End call

Tanpa melenggangkan masa, zulaika mula menyiapkan dirinya.

Skip((di hospital))

Apabila sudah sampai di hospital, zulaika mula keluar dari kereta ibu ashraaf sebelum keluar zulaika sempat juga bersalaman dengan ibu ashraaf lalu berjalan menuju ke wad ashraaf. 'Tok tok tok'. Zulaika mengetuk pintu wad ashraaf lalu masuk kedalam. 'Aslm'. Kata zulaika. 'Wslm'. Kata ashraaf yang baru keluar dari tandas dan hanya memakai tuala paras pinggang. Zulaika yang melihat itu terus terkejut dan pusing ke belakang sambil menutup matanya. 'Hang nih memang tak reti nak pakai baju kat dalam tandas erk??'. Kata zulaika. 'Aku memang nak pakai baju kat dalam tandas tapi aku tertinggal baju kat atas katil, jadi aku nak ambik la baju aku. Aku mana nak tau hang nak mai'. Kata ashraaf. 'Ish.. Dah ii p la pakai baju cepat'. Kata zulaika lagi. Ashraaf pun mengambil bajunya di atas katil lalu masuk ke dalam tandas. Apabila zulaika sudah dengar pintu tandas ditutup, beliau mula membuka matanya dan kalih ke belakang lalu beliau berjalan menuju ke kerusi yang disediakan di tepi katil ashraaf.

Setelah ashraaf siap memakai baju, dia mula keluar dari tandas dan terlihat zulaika yang sedang khusyuk memain phonenya. Ashraaf berjalan menuju kearah katilnya lalu duduk di sana. 'Khusyuk layan phone'. Kata ashraaf. Zulaika memandang kearah ashraaf lalu senyum. Kemudian, dia mematikan phonenya dan letakkan di dalam begnya. 'So macam mana hari nih? Sehat?'. Tanya zulaika. 'Sehat je...doctor cakap aku boleh keluar dah harini'. Kata ashraaf. 'Ouh Bagus la.. Tapi jap lagi kita nak balik camna?'. Tanya zulaika. 'Nanti bodyguard aku hantar aa keta'. Kata ashraaf. Zulaika hanya mengangguk. 'Awat tak p sekolah harini?'. Tanya ashraaf. 'Saja.. Nak jaga hang'. Jawab zulaika. 'Ouh.. Ermm, jom la kita balik. Aku dah bosan duduk kat hospital nih'. Kata ashraaf. 'Ok. Tapi sebelum tuh, hang kena makan dulu. Nah, aku suh mak aku masak tadi'. Kata zulaika sambil menggaru kepalanya. 'Hahah.. Hang tak reti masak?'. Tanya ashraaf. Zulaika hanya menggeleng sambil tersenyum senyum. 'Hahaha.. Kita geng'. Kata ashraaf. Zulaika pula hanya tergelak. 'Dah la,,, nah makan'. Kata zulaika sambil memberikan bekas makanan itu kepada ashraaf. Ashraaf memandang zulaika dengan poutnya. 'Suap'. Kata ashraaf. 'Haih.. anak sapa la nih manja sangat'. Kata zulaika sambil memcedok nasi goreng itu lalu dimasukkan ke dalam mulut ashraaf. Selepas habih mengunyah nasi goreng tersebut, ashraaf pun menjawab. 'Anak benih dari pak suffian dan ibu diaismawati la.. Awat? Hang nak jugak ka anak benih dari aku?'. Kata ashraaf sambil menunjukkan smirknya kearah zulaika. 'Bodo, takdak sapa pun mau la'. Kata zulaika sambil menjeling kearah ashraaf. 'Sapa cakap takdak sapa mau, ada kehh. Ramai lagi pompuan kat luaq sana tuh yang mau'. Kata ashraaf. 'Kalau depa mau p la bagi benih hang kat depa'. Kata zulaika lagi. 'Takmau aku, aku bukan suka depa pun. Buat pa aku nak bagi benih aku kat depa'. Kata ashraaf. 'Hnmm.. Dah ii makan cepat'. Kata zulaika sambil menyuapkan nasi goreng itu kepada ashraaf.

Skip ((dalam keta))

🎶LOVE U SO BAD LOVE-🎶

Ashraaf- hello bu

Ibu ashraaf- hello acap, kamu udah keluar dari hospital ya?

Ashraaf- ha, awat ibu?

Ibu ashraaf- aku balik dengan apa?

Ashraaf- tadih bodyguard acap dah hantar keta kat hospital, jadi acap balik naik keta ja la

Ibu ashraaf-terus...zulaika gimana?

Ashraaf- nih acap nak hantar dia balik la nih, awat bu?

Ibu ashraaf- gak ada apa ii kok. Ibu hanya mau pesan, bawaknya keta mu itu baik ii ya. Kamu itu bawanya anak dara orang, jagain dia baik ii. Ya lagi satu,kalau gak susahkan kamu... Tolong beliin ibu barang masak ya..

Ashraaf- ok bu. Bye..

Ibu ashraaf-bye..

End call

'Kita p tesco dulu boleh? Ibu suruh beli barang dapur jap'. Kata ashraaf kepada zulaika yang berada di sebelahnya. 'Ok ja.. Aku tak kesah'. Kata zulaika manakala ashraaf hanya mengangguk lalu beliau mula meluncurkan keretanya di atas jalan raya menuju ke tesco.

Apabila sudah sampai di tesco, ashraaf memakingkam keretanya doa parking berdekatan. 'Okeh.. Dah sampai'. Kata ashraaf lalu memandang kearah zulaika yang berada di sebelahnya. 'Laa.. Tidor rupanya. Haih... Zulaika.. Jom kita dah sampai'. Kata ashraaf lembut sambil mengejut zulaika bangun dari tidornya. Zulaika bangun dari tidornya. 'Kita kat na nih?'. Tanya zulaika sambil mengosok matanya. 'Comel'. Kata hati ashraaf sambil melihat gelagat zulaika. 'Kita dah sampai kat tesco, jom masuk. Kita nak kena beli banyak barang nih'. Kaya ashraaf sambil membuka sitbeltnya lalu keluar dari kereta diikuti oleh zulaika juga. Kemudian mereka berdua berjalan bersama sama dengan mesranya sambil mencari barang dapur yang dipesan oleh ibu ashraaf.

Setibanya di tempat untuk barangan yang bertin. Zulaika ingin mengambil tin yang berisi machroom di rak yang paling atas sekali tetapi tidak sampai. zulaika terpaksa menjengketkan sedikit kakinya untuk mengambil tin itu tetapi tidak sambil juga. Zulaika tidak putus asa beliau tetap terjengket jengket untuk mencapai tin mashroom tersebut. Tiba ii zulaiak tidak dapat mengimbang badannya lalu beliau jatuh, tetapi sempat di selamatkan oleh ashraaf yang baru saja datang. Ashraaf membangunkan zulaika lalu mengambil tin machroom tersebut manakala zulaika pula hanya memerhatikan ashraaf sambil tersimpu malu kerana... Hal tadi. 'Lain kali... Kalau dah tau diri tuh pendek jangan pandai ii nak ambik jugak barang kat tempat yang tinggi. Nasib superhero ashraaf nih datang tau, kalau tau dah lama jatuh kat lantai tuh'. Kata ashraaf selamba. 'Eleh... Macam la dia tuh tinggi sangat n by the way, aku tinggi kehh'. Balas zulaika tak kalah. 'Okeh laa miss pengawas. Hng memang tinggi but hang kena la sedar aku lagih tinggi dari hang'. Kata ashraaf pulak. 'Aaaa.. Pikir aku kesah tinggi ke tak.. Dah la bye'. Kata zulaika lalu mencari barang dapur yang lain. Ashraaf pula hanya tergelak melihat zulaika lalu beliau jugak mengikut zulaika untuk mencari barang dapur.

Tbc

👻Abaikan typo👻

Vote🍸

Pencuri Hati Mr.PengawasWhere stories live. Discover now