Pada keesokkan harinya. Zulaika turun dari biliknya dan menuju kearah meja makan untuk bersarapan. Selesai sahaja makan, zulaika dan angahnya mula menaiki moto untuk ke sekolah. Pada hari ini zulaika berasa pelik kerana sejak semalam lagi ashraaf tidak men'chat'nya.setelah sampai di sekolah, zulaika terus masuk ke kawasan sekolah dan bertemu dengan rakan ii nya. Semasa berborak dengan rakan ii nya, zulaika mengambil kesempatan untuk melihat kearah tempat duduk lelaki. Terlihat beg ashraaf terletak cantek di situ. 'Haih... Dia dah sampai ka? Asal aku tak nampak dia nih, dia still marah aku? Dia dekat mana? Dari tadi aku tak nampak dia'. Kata hati
zulaika.'Kringggg.... '
Apabila loceng sudah berbunyi, murid ii mula beratur untuk naik ke kelas. Zulaika memandang kearah beg ashraaf yang diangkat oleh arif. 'Mana dia?'.kata hati zulaika. Setelah sampai di dalam kelas, zulaika terus meluru ke tempat duduknya dan tiba ii arif datang untuk letakkan beg ashraaf. 'Weh mana acap?'.tanya zulaika kepada arif. 'Entah. Aik tanya pasal acap nampak, dah suka ka?'. Kata arif. 'Mana ada... Saja aku tanya'. Balas zulaika. 'Yelah tu'. Kata arif lalu berjalan menuju ke tempat duduknya pula. Tiba ii cikgu Luqman berjalan masuk ke dalam kelas kami. Kami semua mengucapkan selamat pagi kepada beliau. Cikgu Luqman hanya masuk ke dalam kelas kami untuk menggantikan waktu math. 'Nasib la cikgu jala tuh tak mai, aman sikit dunia'. Kata hati zulaika. Tiba ii zulaika teringat kembali pasal ashraaf. 'Aduh... Kat na dia nih. Hah! Dia mesti ada kat rooftop, lebih baik aku p tengok'. Kata hati zulaika lagi. Zulaika mula bangun dari tempat duduknya dan keluar dari pintu belakang secara senyap ii. ((Nama ja pengawas tapi perangai macam setan😂)). Zulaika mula berjalan untuk ke rooftop. apabila sudah sampai di tangga rooftop, zulaika mula mendaki tangga tersebut. Setelah sampai di depan pintu bilik rooftop, zulaika membukan pintu tersebut secara senyap ii dan mengambil nafas seketika sambil mencari kelibat ashraaf. Terlihat ashraaf sedang berbaring di tengah ii permukaan rooftop. 'Akhirnya aku jumpa jugak dia'. Kata hati zulaika dengan perasaan yang riang. Zulaika mula mendekati ashraaf. 'Ehem.. Ponteng kelas nampak'. Kata zulaika. Terlihat dari riak wajah ashraaf nampak terkejut tetapi di cover. Ashraaf mula duduk dari posisi baringnya. 'Apa hang buat kat sini? P la duduk dengan arif'. Kata ashraaf. 'Awat dengan hang nih? Cuba hang bagitau aku sebab apa hang marah dengan aku'. Kata zulaika. 'Hang sendiri dah tau sebab apa aku marah dengan hang'. Kata ashraaf pula. 'Aku tak tau la'. Balas zulaika lagi. 'Dah la, aku dah malas nak layan hang. Jangan cari aku n aku nak hang balik kelas'. Kata ashraaf sambil keluar dari ruangan rooftop. Zulaika megeluh berat lalu dia pun keluar dari ruangan rooftop dan menuju ke kelas.
Sepanjang kelas harini, semua guru matapelajaran tidak masuk. Zulaika hanya mengambil tindakan untuk tidur dan rehatkan diri manakala ashraaf, entah kemana dia dari pagi tadi. Zulaika hanya memikirkan tentang ashraaf sejak tadi. Pada hari ini juga, zulaika tidak turun rehat, dia hanya duduk di dalam kelas sehingga waktu sekolah habis. Semasa berjalan untuk keluar dari kelas, zulaika tetap tidak nampak kelibat ashraaf untuk mengambil begnya malah beg ashraaf juga ditinggalkan di dalam kelas. 'Mana dia nih? '. Kata hati zulaika lalu turun ke bawah mengunakan tangga.
Di rumah, zulaika hanya mengurungkan diri di dalam bilik dan berbaring di atas ranjang yang bersaiz queennya sambil mendengar lagu. Ashraaf benar ii membuatkan zulaika rasa stress. Setibanya waktu untuk makan malam, zulaika masih berkurung di dalam bilik. Apabila maknya memanggil untuk turun makan, zulaika memberi alasan yang dia sudah makan di sekolah siang tadi. Pada malam ini pula,zulaika meluangkan waktunya untuk duduk di luar jendela sambil mendengar lagu.zulaika mendapat satu idea.zulaika membuka phonenya dan men'chat' seseorang.
To:mr.pengawas
Zulaika- hi
ReadZulaika- marah dengan aku lagi ka?
ReadZulaika- sorry la... Aku mintak maaf sangai ii. Aku tak dak niat pun nak buat hang marah. SORRY🙇
Read
YOU ARE READING
Pencuri Hati Mr.Pengawas
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang hidup seorang perempuan yng bernama NUR ZULAIKA ISLIA BINTI ANUAR dan seorang lelaki yng bernama MUHAMMAD ASHRAAF BIN SUFFIAN.Zulaika ini ialah seorang perempuan yang boleh dikatakan playgirl kerana mempunyai boyfriend...