Pada keesokan paginya, seperti biasa zulaika akan menjalankan hidupannya dengan bangun pada awal pagi.
Skip😊
Setibanya zulaika di depan pintu pagar sekolah, beliau memulakan perjalanannya menuju ke arah kawan ii nya. Apabila sudah sampai, farisha mula berdiri dan mendekati zulaika dengan gaya gediksnya. Kemudian, farisha terus memeluk lengan zulaika dan bermanja dengan zulaika. Zulaika pula hanya melayan sahaja karenah farisha nih tapi kat dalam hati sapa yang tau? Zulaika tengah meluat dengan sifat farisha yang over lebih nih. Farah dan syuhailah mula membuat muka meluat mereka apabila farisha bermanja dengan zulaika. Kalau korang nak tau farisha nih boleh dikatakan sebagai perempuan yang paling dibenci oleh perempuan lain😂.Apabila zulaika sudah mula rimas dengan farisha, dia mula memberikan tanda kepada Farah, adrina dan syuhailah untuk pergi ke tandas. Zulaika mula meminta farisha untuk menjauhinya dan pergi ke tandas dan tidak lupa jugak dengan Farah, adrina dan syuhailah juga mengikutinya dari belakang. Setibanya di dalam tandas. 'Weh gedik gila betina tuh, yang hang nih pun pasaipa p layan dia'. Kata syuhailah kepada zulaika. 'Pastu hang nak suruh aku buat apa? Tendang dia?'.kata zulaika sambil membetulkan tudungnya. 'Tak la, maksud kami tuh macam... Hang marah dia ka apa ka. Baru la dia tak dekat dah ngan hang'. Kata adriana pula. 'Hmmm... Malas la aku. Lagipun aku tak nak la gadoh ngan dia atau pun sapa ii, lagipun buat pa aku nak gadoh ngan dia selagi dia tak cari pasal ngan aku lagi'. Kata zulaika lalu beliau keluar dari tandas dan diikuti mereka di belakangnya. 'Haih, susah la cakap ngan ika nih. Susah jugak kalau orang yang terlebih baik macam dia'. Kata adriana kepada syuhailah dan Farah. Mereka berdua hanya meng'iya'kan sahaja.
Apabila sudah sampai di dalam kelas, zulaika mula mengorak langkah untuk berjumpa dengan cikgu salim. 'Cikgu, harini kami ada latihan bola baling. Bolehkah saya meminta untuk meninggalkan kelas?'.kata zulaika dengan sopannya. 'Baiklah boleh.. Sapa lagi yang pergi latihan bola baling boleh pergi sekrang tapi tinggalkan nama kamu dulu'. 'Baik cikgu salim'. Kami pun menuju ke arah cikgu salim dan meninggalkan nama kami. ((Korang paham ii jelah apa maksud "meninggalkan nama" tuh)) setelah itu, kami semua berbaris dan menuju ke padang sekolah. Setelah sampai di padang, terlihat murid ii kelas 6bestari juga ada di sana kerana cikgu azudin sepatutnya mengajar mereka tetapi dia perlu mengajar kami juga dan sekarang murid dari kelas 6bestari perlulah duduk di tepi padang dan menonton latihan kami. Sebelum melakukan latihan, kami juga ada melakukan senaman ringan bagi merengangkan otot ii. Setelah itu kami disuruh untuk berjoging mengelilingi padang sebanyak sekali sahaja. Zulaika mula berjoging untuk mengelilingi padang. Semasa berjoging syuhailah dan siti ada menegur zulaika. 'Weh zulaika hang jonging sebijik nampak macam acap. Sama doh ampa nih. Aku rasa ampa patut couple'. Kata siti dan syuhailah pula hanya mengangguk. 'Haha.. Ampa nih merepek la, satgi Farah tuh marah aku lak'. Kata aku sambil tersenyum. 'Weh aku dengaq cita betul kan haritu hang couple ngan Danial?'.tanya syuhailah kepada zulaika. Aku hanya mengangguk. Siti dan syuhailah memandang aku dengan terkejutnya. 'Asal ampa pandang aku camtu?'.tanya zulaika. 'Camna hang boleh nak kat Danial tuh weh?'.tanya mereka serentak. 'Ala... Waktu haritu kan dia handsome jadi dia mintak la couple ngan aku, aku pun terima ja lah. Tapi sekarang nih dah break la'.kata zulaika, mereka bersua hanya mengangguk sahaja. 'Ha weh kalau hang nak tau arif tuh suka kat hang ika'. Kata siti. 'Ha betul tu ika, haritu dia chat aku pastu dia cakap yang dia suka hang la.. Dia dah couple ngan hang la n macam ii lagi la dia cakap'. Sokong syuhailah pula. 'Hmmm... Lantak la kat detu, aku dah meluat kat dia. Aku dah terima dia jadi boyfriend aku pastu dia dok tuduh aku yang aku tak suka dia la apa la. Malaih nak couple ngan orang macam detu'. Kata zulaika panjang lebar. 'Pastu sekarang hang couple ngan sapa?'.tanya irdina yang tiba ii berada di tepi siti. 'Sekarang aku couple ngan razeen'. Kata zulaika. 'Pastu syahid tuh hang nak letak mana?'.tanya siti lak. 'Entah la aku ngan syahid tuh, pening pikiaq pasal dia. Aku ingat nak break ngan dia'. Kata zulaika. Mereka bertiga hanya meng'ouh'kan saja.
YOU ARE READING
Pencuri Hati Mr.Pengawas
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang hidup seorang perempuan yng bernama NUR ZULAIKA ISLIA BINTI ANUAR dan seorang lelaki yng bernama MUHAMMAD ASHRAAF BIN SUFFIAN.Zulaika ini ialah seorang perempuan yang boleh dikatakan playgirl kerana mempunyai boyfriend...