chap 7

57 5 13
                                    

Seperti yang dikatakan, ashraaf telah pun sampai di depan rumah zulaika. Tiba ii pintu rumah zulaika terbuka dan terpancarlah wajah zulaika. Zulaika terus memakaikan kasutnya dan terus masuk ke dalam kereta ashraaf. Apabila sudah masuk ke dalam kereta ashraaf, keadaan di dalam kereta tersebut mula sunyi hanya kedengaran radio yang berbunyi. Zulaika hanya memandang kearah luar jendela manakala ashraaf sengap ii memandang kearah zulaika. 'Patutlah diam. Pakai earphone'. Kata hati ashraaf. Setelah sampai ke sekolah, zulaika dan ashraaf mula keluar dari kereta dan... 'Thanks u'. Kata zulaika dan terus berlalu pergi. Setelah bayang zulaika mula menghilang ashraaf pun menjawab
'Sama sama'. Dan ashraaf pun mula berlalu pergi mengikut zulaika dari belakang.

Skip((dalam kelas))

Zulaika masuk ke dalam kelasnya dan terus meluru ke tempat duduknya dan meletakkan begnya. Kemudian, zulaika terus keluar dari kelasnya dan menuju kearah rooftop. Harini zulaika telah membuat keputusan untuk luangkan masanya di rooftop. Sadhanaa, mana zulaika?'.tanya ashraaf. 'Tah kami pun dok cari dia'. Jawab sadhanaa. 'Haih mana pulak dia nih'. Kata hati ashraaf. Ashraaf mula bangun dari tempat duduknya dan dia meminta kebenaran dari najwah untuk mencari zulaika. Najwah membenarkan ashraaf untuk mencari zulaika kerana pada hari ini semua guru ii tidak akan masuk ke kelas kerana ada hal yang perlu mereka lakukan. Ashraaf pun berjalan keluar dan menuju ke belakang sekolah, dimana tempat yang selalu dilepak oleh geng ii zulaika. Apabila sudah sampai ashraaf mula mengendap dan... Tiada sapa ii. Ashraaf berjalan menuju kearah perpustakaan tapi tiada juga. Seluruh sekolah ashraaf dah pergi tapi tidak jumpa juga dengan zulaika. Akhirnya ashraaf membuat keputusan untuk pulang ke kelas. 'Jumpa tak?'.tanya siti. Ashraaf menggelengkan kepalanya. 'Satu sekolah hang dah cari?'. Tanya irdina pulak. 'Aku dah cari satu sekolah tapi tak jumpa dia'. Jawab ashraaf. 'Hmm.. Tak pa la, sekarang nih kita masuk dulu kelas 6B'. Kata najwah dan disetujui oleh mereka semua. Mereka semua mengambil beg ii mereka dan masuk ke dalam kelas 6B. Setelah sampai di dalam kelas 6B, ashraaf mula meluru kearah tempat yang kosong dan arif pun duduk di sebelahnya.seperti yang dikatakan, cikgu ii semua tidak masuk ke dalam kelas dan ashraaf pun mengambil peluang ini untuk mencari zulaika di rooftop pula. Ini ialah tempat yang terakhir yang akan ashraaf mencari zulaika. Jikalau zulaika tidak ada di rooftop, ashraaf dah tak tahu ingin mencari zulaika dimana lagih. ((sorry kalau ayat nih mcm ayat bangla)).ashraaf pun bangun dari tempat duduknya dan ingin keluar dari kelas tersebut tapi dicegah oleh farisha. 'Acap tunggu, u nak p mana?'.tanya farisha dengan nada gediknya. 'Aku nak keluar jap,awat?.kata ashraaf. 'Keluar p mana?'.tanya farisha lagi. 'Suka hati dia la nak p mana, yang hang sebok sangat tuh pasaipa'. Kata adriana. 'Hang diam la'. Balas farisha sambil jeling kearah adrina. 'Aku nak p cari ika'. Kata ashraaf dan beliau ingin keluar dari kelas tapi dihalang oleh farisha lagi. 'u nak cari ika awat?'.kata farisha. 'Hang boleh tak jangan nak menyebok, tepi sikit'. Kata ashraaf dan berlalu pergi untuk ke rooftop, manakala geng zulaika yang lain tergelak kegembiraan kerana farisha telah dimalukan oleh ashraaf. ((Tuh la gediks sangat. Tk sedaq diri dah kena reject ngan acap😂😂)).kemudian ashraaf pun mula mendaki tangga untuk ke rooftop sehingga sampai. Ashraaf mengambil nafasnya apabila beliau sudah membuka pintu rooftop dan terlihat zulaika yng sedang berdiri di pingir dinding rooftop. Dari sini zulaika kelihatan sangat cantek dengan angin yang kencang meniup tudungnya kuat.

'Ehem.. Ehem'. Kata ashraaf sambil jalan mendekati zulaika. Zulaika memandang kearah belakang dan dia terkejut dengan ketibaan ashraaf. 'Aduh... Dia buat pa lak kat sini. Spoil mood aku jerls'. Kata hati zulaika. Ashraaf berjalan sehingga beliau berdiri dia sebeleh zulaika lalu... 'Sorry'. Kata ashraaf perlahan sambil memandang bawah. 'Sorry??...for wut??'.kata zulaika. 'Aku nak mintak maap sebab marah hang haritu. Aku tak patut buat hang macam tuh. Sorry..'.kata ashraaf lagi, still pandang bawah. Zulaika memandang kearah ashraaf. 'Haha.. Comel la..'.kata hati zulaika sambil tersenyum melihat gelagat ashraaf. 'Hmm.. Takpa aku tak kesah pun'. Kata zulaika sambil tersenyum kearah ashraaf. Kemudian, ashraaf pun memandang kearah wajah zulaika dan............. Berlakulah aksi pandang berpandangan sehinggalah satu bunyi yang membuatkan mereka terkejut dan memandang kearah pintu rooftop. 'Chit.. Chit.. Chit'. Kedengaran seperti pintu rooftop hendak dibuka. 'Aku rasa tuh mesti cikgu'. Kata ashraaf lalu menarik tangan zulaika sehingga kebelakang ruanggan rooftop. Kemudian ashraaf menarik zulaika untuk bersembunyi di sebuah lorong rooftop yang sempet sehinggakan mereka berdua berpelukkan. Sambil ii itu ashraaf mengendap tingkah laku cikgu dari lorong tersebut dan zulaika pula tidak lepas melihat ashraaf yang berpeluh peluh itu dan secara tiba ii ashraaf terus terperasan yang zulaika sedang memandang kearahnya. Ashraaf segera memandang kearah zulaika dan mereka mula bertentangan kembali tapi kali ini jarak mereka lebih dekat kerana mereka sedang bersembunyi dia lorong yang sempet. Lebih kurang lagi 3 inci bibir mereka akan bersentuhan. 'Pahal kedudukan kami dekat sangat!!!! Malunyaa....!!!'.kata hati zulaika. Tiba ii...

'Bang!!!...'.bunyi pintu utama rooftop ditutup dan itu membuatkan ashraaf dan zulaika terkejut dan tersedar dari pandangan mereka tadi. Kemudian, zulaika mula berjalan untuk keluar dari lorong itu tapi dicegah oleh ashraaf dan ashraaf menarik kembali zulaika untuk masuk ke lorong tersebut dan memandang tajam anak mata zulaika. Setelah sekian lama mereka berpandangan, ashraaf dengan secara tiba ii memegang tangan zulaika dengan lembut dan di letakkan di dadanya yang dilapit baju sekolah. Zulaika dapat merasa denggupan jantung ashraaf bersegup dengan sangat laju. 'Kenapa setiap kali aku dekat or ada dengan hang, jantung aku akan berdegup laju?'.kata ashraaf kepada zulaika dalam nada membisik. Zulaika pula hanya terkedu dengan tindakkan ashraaf lalu zulaika mula melepaskan tangannya dari dada ashraaf dan berlari kecil menuju kearah ruangan tengah rooftop dan diikuti ashraaf dari belakang yang sedang tersengeh sengeh. 'Malu la tuh'. Kata hati ashraaf sambil tersenyum melihat zulaika. Kemudian, mereka berdua mula duduk di tengah ii ruangan tersebut sambil zulaika melihat langit biru manakala ashraaf tatkala melihat zulaika yang sedang malu kerana situasi sebentar tadi. Zulaika yang mula rasa tidak selesa dengan pandangan ashraaf mula menegurnya. 'Jangan la pandang ii aku camtu'. Kata zulaika. 'Asal lak? Takleh? Takleh kee..... Malu'. Kata ashraaf dalam nada mengusik sambil dekatkan sedikit mukanya kearah zulaika. 'Mana daa.... A-aku ta-a-k tak ma-malu pun'. Kata zulaika gugup. 'Ye la tuh... Hmmm asal hang tak masuk kelas aaa?? Hang tau tak aku penat ii p cari hang satu sekolah n then tengok ii hang ada kat sinih'. Kata ashraaf. 'Sapa suruh cari aku'. Kata zulaika lalu menjeling ashraaf. 'Eleh... Bukan nak cakap thanks u sebab dah ambik tahu pasal dia, ni jeling kat kite lak'. Kata ashraaf dalam nada merajuk. 'Laa.. Dia ambik tahu pasal kite rupanya. K la thanks u mr.grey sebab ambik tau pasal nur zulaika islia bt Anuar nih'. Balas zulaika dan ashraaf hanya balas dengan senyuman. 'Dah la jom masuk kelas'. Kata ashraaf dan disetujui oleh zulaika. Mereka pun bangun dan zulaika menuju kearah begnya lalu mengambil begnya untuk digalas tapi dihalang oleh ashraaf. 'Biar aku yang bawak'. Kata ashraaf sambil mengalas beg zulaika. Zulaika hanya mengganguk.

Setibanya di depan kelas 6B semua zulaika mula mengetuk pintu lalu berjalan masuk ke dalam kelas dan dalam masa yang sama semua mata menuju kearah mereka. Farisha pula hanya memandang dengan wajah meluatnya melihat situasi itu. Apabila sudah sampai didepan meja geng zulaika, ashraaf meletakkan beg zulaika dan zulaika menyucapkan terima kasih lalu ashraaf hanya membalas dengan anggukkan serta senyuman dan berlalu ke tempat duduknya. Farah yang berada di situ jugak agak terkejut dengan situasi ini. Farah menyangka yang zulaika dan ashraaf sudah menjalinkan hubungan. Beliau berasa amat sedeh dan kecewa.

Tbc
.
.
.
Vote👇💕

Pencuri Hati Mr.PengawasWhere stories live. Discover now