Pada hari seterusnya iaitu hari ahad. Zulaika bangun awal pagi dengan mudah, tak macam selalu. Keluarganya juga pelik dengannya. 'Aik bangun awal nampak'. Tegur angah. 'Biasa la ni ika laa... '.kata zulaika. Keluarganya hanya menggelengkan kepala mereka melihat perangai zulaika. Selepas sarapan zulaika duduk di ruang tamu untuk menungu alongnya menghantarnya ke sekolah. Tiba ii ada sebuah chat masuk dari phone zulaika.
From:Mr.Pengawas
Ashraaf- ika hang nak aku ambik hang ka?
Zulaika- tak yah la, aku boleh p ngan abang aku.
Ashraaf- hmmmm, ok kita jumpa kt sekolah. Bye miss pengawas....
Zulaika- bye...
Read'Oi hang chat ngan sapa tuh, chat ngan boyfriend.... '.kata along yang sengap ii tengok chat zulaika ngan ashraaf. 'Mana daaa'. Balas zulaika dengan muka selambanya. 'Yela tuh. Jom aaa p sekolah satgi lambat lak'. Kata along sambil keluar dari rumah menuju ke moto kesayangannya.
Setibanya disekolah, zulaika mula memasuki kawasan. Seperti biasa zulaika akan dijemput oleh kawan ii nya dan ada juga yang bersorak mengatakan ada yang menyukai zulaika ((pandai ii korang la paham ii kan ayat nih)). Pada waktu yang sama ashraaf juga sudah sampai di pagar sekolah. Selepas masuk saja ke kawasan sekolah.
'Hi acap u makin handsome la'
'Acap I nak couple ngan u boleh?'
'Acap u suka sapa?'
'Acap u dah ada girlfriend?'
Acap jom la kita couple?'Ini la kata ii dari peminat ii ashraaf. Ashraaf pula hanya mengabaikan soalan ii mereka. Dia memang tak suka dengan pompuan ii yang macam nih, tak tau malu langsung. Stress dibuatnya. Tetapi apabila memandang wajah zulaika, otaknya yang tadinya stress sekarang sudah surut sedikit. Zulaika memandang ke arah ashraaf dan kebetulan ashraaf juga memandang ke arah zulaika sewaktu itu. Mereka bertentang mata. Tanpa membazir masa, zulaika mula mengukirkan senyuman yang manis kepada ashraaf dan ashraaf membalas kembali senyum zulaika.
'Asal dia selalu buat jantung aku berdegup laju?'.kata hati ashraaf.
'Weh aku p beli mineral jap'. Kata zulaika kepada rakan ii nya. 'Ha ok ii'. Balas rakan ii nya. Semasa berjalan zulaika tidak perasan bahawa ashraaf mengikutnya dari belakang untuk pergi ke kantin juga. Semasa membeli air mineral, 'hi. Awal datang harini'. Kata ashraaf dalam nada mengusik. Zulaika hanya menjeling ke arah ashraaf. Kemudian mula mengorak langkah ke tapak perhimpunan. Pada waktu itu juga ashraaf tetap mengikuti zulaika dari belakang dan berjalan ke tepinya. 'Ala... Miss pengawas marah kite kee??'.kata ashraaf sambil membuat muka comelnya. Zulaika yang memandang ke arah ashraaf hanya tergelak. 'Haha.. Comel la hang. Mana daa, tak dak masa nak marah ii pagi ii buta nih'. Balas zulaika. Tiba ii zulaika teringat sesuatu. 'Aduh.... Aku lupa nak bawak baju sukan lagih'. Kata zulaika. 'Waduh ii hang nih kan, meh sini ikut aku'.kata ashraaf sambil membawa zulaika kearah begnya. 'Nah'. Kata ashraaf sambil menghulurkan beg galas berwarna hitam. Zulaika menyambut huluran ashraaf. 'Aik nih macam beg aku macam mana boleh ada kat dia?'.kata hati zulaika. 'Tadi pagi waktu aku nak masuk sekolah, aku terserempak ngan abang hang pastu dia suruh aku bagi nih kat hang. Aku pun ambik jela'. Kata ashraaf menerangkan situasi sekarang nih. Zulaika pula meng'ouh'kan sahaja sambil mengangguk. 'Thanks u mr.pengawas'. Kata zulaika sambil senyum kearah ashraaf. 'Welcome'. Kata ashraaf. 'Apa yang ada dalam beg tuh, aku tak rasa ada baju sukan ja sebab aku rasa macam berat ja'. Tanya ashraaf. 'Hmmm.. Ada baju sukan ngan kasut bola'. Jawab zulaika. 'Hang pun bawak kasut bola?'.tanya ashraaf dengan nada terkejut. Zulaika hanya mengangguk.
'Hang pandai main bola ka?'.tanya ashraaf lagih. 'Tak pandai pun.. Aku saja ja beli kasut bola sebab impian aku, aku nak jadi permain bola sepak pompuan yang paling pro kat dunia nih'. Kata zulaika. 'Nanti hang akan masuk la team bola sepak kat sekolah kita nih?'.tanya ashraaf. 'Haha... Gila ka apa aku masuk, tak pasal ii sekolah kita kalah. Aku mana reti main sebab mak aku tak bagi aku main sebab tuh la aku ada impian untuk jadi permain bola sepak pompuan'. Kata zulaika. 'Ehemm ehemm. Lama berborak'. Kata Farah yang tiba ii datang. 'Asal hang jeles?'.kata zulaika. Kemudian, zulaika meminta diri untuk pergi bersama Farah. 'Comel la dia tuh'. Kata hati ashraaf sambil memandang permergian zulaika.
YOU ARE READING
Pencuri Hati Mr.Pengawas
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang hidup seorang perempuan yng bernama NUR ZULAIKA ISLIA BINTI ANUAR dan seorang lelaki yng bernama MUHAMMAD ASHRAAF BIN SUFFIAN.Zulaika ini ialah seorang perempuan yang boleh dikatakan playgirl kerana mempunyai boyfriend...