"Baaaaa!!!!!" Sergah Azmir yang muncul entah daripada mana. Nurul Azahzlin yang baru disergah melatah kuat.
"Opocot mak kauu!!!!" Nurul Azahzlin mengurut lembut dadanya akibat sergahan tadi. Matanya mencerlung tajam ke arah Azmir yang sedang ketawa terbahak bahak. Pelajar pelajar lain ada yang turut tergelak dan ada juga yang fokus pada hal masing masing.
"Hahahha kelakar bodoh kau terkejut macam tuh. Kau patut tengok muka kau dekat cermin. And aku patut ambil gambar kau . Aduhh menyesal tak ambil gambar kau. Hahaha." Gelakan kuat Azmir itu membuatkan aku mengetap gigi kerana geram.
"Ish kau ni Azmir. Kenapa kau sergah dia macam tuh? Nasib baik kawan aku ni tak ada sakit jantung tahu tak!!?" Tegur Intan Fazlina .
"Alah rileks lah gadis berbaju biru. Aku gurau jelah. "
"Baju biru baju biru. Aku catat nama kau kasik dekat cikgu Basir baru tahu." Ugut intan Fazlina
"Alah kau ni. Aku cuma awkward je tengok Azah dengan Riz tak bergaduh. Rasa macam sunyi dan bosan pulak hidup aku😅 Selalunya haru biru kelas ni dengar diaorang bergaduh😂." Balas Azmir tanpa berlapis. Azmir menjeling sekilas rizwan raykal yang sedang tidur. Sebenarnya Azmir tahu bahawa rizwan raykal hanya berpura pura tidur. Intan fazlina menggelengkan kepalanya.
"Macam macamlah kau ni azmir. Diaorang tak gaduh tuh dah eloklah. Ni kau pulak yang duk sibuk nak diaorang bergaduh."
"Nak diaorang gaduh tuh tak adalah. Tapi ni bercakap sepatah pun tak ada. Takkan korang gaduh betul kut?" Soalan itu lebih dituju kepada Rizwan raykal dan Nurul Azahzlin.
"Kau diam boleh tak!?" Marah rizwan raykal dan nurul azahzlin serentak. Masing masing mula tersentak. Nurul Azahzlin memandang rizwan raykal. Begitu juga lelaki itu.
"Wooo woo woo. Rilekslah korang kalau ye pun nak angut." Kata azmir sambil tersengih. Intan fazlina garu kepala yang tidak gatal. Rizwan Raykal terus menghentak kuat meja. Hentakkan itu membuatkan semua pelajar fokus terhadap lelaki itu. Azmir menelan liur. Begitu juga dengan intan fazlina. Tetapi tidak bagi nurul azahzlin. Gadis itu tenang memandang lelaki yang sedang merenung dirinya dengan renungan tajam.
"Kau!!??? Semaklah. Boleh tak kau jangan ganggu hidup aku ha???" Bentak Rizwan Raykal tiba tiba kepada Nurul Azahzlin yang tidak salah apa apa.
"Kau pehal? Tiba tiba nak tengking aku? Aku buat apa dekat kau ha!!!????" Balas nurul azahzlin kuat. Pelajar pelajar lain sudah seperti cacing kepanasan. Nampaknya perang besar bakal bermula setelah berminggu minggu tidak bersuara.
Nurin Nadia menaikkan bola mata ke atas sambil berpeluk tubuh. Bahu Azmir dirempuh kuat.
"Woi. Kau pehal? " marah azmir dalam nada yang perlahan. Takkan dia nak gaduh pula kan dengan minah gedik ni? Tak ke haru jadinya nanti. Dua Manusia dihadapannya ini saja sudah membuat jiwanya kacau saat ini.
"Kau boleh tak bagi dua manusia depan aku ni diam? Aku sakit telingalah." Pinta nurin nadia kasar. Azmir mencebik. Intan fazlina pula membuat muka menyampah. Nurin nadia melibas rambutnya yang panjang ke belakang sebelum keluar kelas.
"Sebab kau buat aku pening kepala. Aku kusutlah dengan kau ni!!!!!!?"
Nurul Azahzlin mula menghentak tangan diatas meja sehingga mengeluarkan bunyi yang kuat."Aku buat kau pening kepala? Kau tuh yang sengal. Aku tak buat apa apa pun. Yang kau nak kusut kenapa? Ada aku buat hal dengan kau? Tak ada kan?? So apa masalah kau sebenarnya????"
"Memang kau ada buat masalah dekat aku. "
"Apa? Beritahu aku. Biar kita boleh sama sama settle masalah antara kita sekarang."
"Masalahnya kau buat aku asyik fikir pasal kau je. Kau faham takkkk!!!?????? Kau rasa kau boleh ke settle masalah antara kita sekarang !!!!!!????" Bentak rizwan raykal. Nurul Azahzlin terdiam. Pelajar pelajar lain mula berbisik sesama sendiri. Azmir dan intan fazlina terkedu seketika.
Rizwan raykal menyepak kuat meja kayu itu sehingga meja tersebut jatuh kuat menghempas lantai. Bergema kelas dengan bunyi kuat itu. Lelaki itu meraup kasar wajahnya sebelum keluar dari kelas dengan langkah yang laju.
"Wey riz! Kau nak pergi mana????"jeeit azmir.
"Pergi mampuslah. Ni kau punya pasallah. Memekak tak berhenti dari tadi." Marah rizwan raykal sebelum hilang dari pandangan mereka.
"Azah. Aku minta maaf sangat. Aku tak sangka pula sebab aku cakap macam tu riz boleh mengamuk. Kau jangan ambil hati apa yang dia cakapkan tadi. Aku nak keluar sekejap nak tenangkan riz." Azmir terus berlari keluar.
Nurul Azahzlin diam tidak berkutik. Intan Fazlina mengelus lembut kedua bahu gadis itu.
"Azah? Kau ok tak ni? Kau janganlah fikirkan sangat apa yang riz cakapkan tadi. Kau tahukan dia tuh macam mana? Suka sangat cari gaduh dengan kau. " pujuk Intan Fazlina lembut. Intan Fazlina menyuruh Nurul Azahzlin untuk bertenang dan duduk kerana sebentar lagi guru kelas akan masuk. 2orang pelajar lelaki secepat mungkin mengemas semula meja yang dijatuhkan oleh rizwan raykal sebentar tadi.
Pelajar lain mula membuat hal masing masing semula. Mereka menganggap bahawa apa yang diperkatakan oleh rizwan raykal tadi hanya gurauan semata mata. Tidak mungkin lelaki sekaya dan sekacak rizwan raykal itu menyukai Nurul Azahzlin yang hidupnya biasa dan berbadan besar.
Tetapi bagi Azmir dan Intan Fazlina apa yang diluahkan oleh rizwan raykal itu mungkin adalah kebenaran disebalik hati beku lelaki itu.
*************************************
Hye reader...👉🏻👈🏻 sorry bab 6 ni merupakan bab paling short😝
Ok tak ok?✌️️🤓
Jangan lupa vote dan comment🌹🌹🌹
YOU ARE READING
I LOVE YOU BUDAK XL ❤️ COMPLETE ✔️
RomanceKenapa? Salah ke bila seseorang gemok? Hina sangat ke orang yang gemok ni? Nurul Azahzlin. Ketinggian 160 dengan berat badan 75kg. Cukup dikategorikan sebagai manusia obesiti atau dalam bahasa kasarnya gemok. Entahlah, semakin cuba menurunkan berat...