Rizwan raykal menuruni anak tangga dan menuju ke kolam renang rumah agam itu dengan langkah yang berat. Dia melihat sesusuk tubuh yang ingin ditemui yang pada saat itu sedang duduk ditepi kolam renang sambil merendam kedua belah kaki didalam kolam renang itu.
Jelas riak wajah rizwan rayyan sedih memikirkan sesuatu. Rizwan raykal duduk disebelah lelaki itu lalu memasukkan kedua belah kaki ke dalam air. Rizwan rayyan memandang adiknya itu dengan senyuman tawar lalu memandang semula ke hadapan.
Bunyi cengkerik saja yang kedengaran. Suasana sunyi itu dipecahkan oleh rizwan raykal setelah hampir 10minit berdiam diri."Abang.. kenapa kau setuju nak ikut aku untuk pergi ke sana?" Soal rizwan raykal. Rizwan rayyan tersenyum kecil untuk membuang segala rasa yang terpendam.
"Sebab abang sayang kau. Aku tak nak kau sunyi dekat sana. Lagi pun aku risau kalau jadi apa apa pada kau sepanjang kau disana tapi tak ada yang tahu and jaga kau." Balas rizwan rayyan tenang.
Rizwan raykal memejamkan mata beberapa saat sebelum membuka semula matanya dengan nafas lemah.
"Kenapa kau buat aku macam ni abang?" Rizwan rayyan memandang aneh ke arah rizwan raykal.
"Maksud kau?"
"Perlu ke kau seksa diri kau demi aku?"
Kata rizwan raykal dengan senyuman lemah. Rizwan rayyan hanya diam."Hati aku sakit bila kau ikut semua arahan mama dengan papa. Dan itu semua untuk aku. Aku nak kau bahagia macam orang lain. Aku tak nak kehidupan kau , masa kau semua diambil semata semata untuk jaga aku." Sambung rizwan raykal lagi.
"Taklah. Kau silap riz. Aku buat semua tu bukan sebab arahan mama dan papa semata mata. Tapi sebab aku sayang kau. And kau jangan risau ok? Sebab tak pernah sekali pun aku rasa terbeban dengan semua tuh. Kau satu satunya adik aku. " balas rizwan rayyan sambil mengelus lembut rambut perang semula jadi adiknya itu.
Melihat reaksi rizwan raykal yang hanya membatu membuatkan rizwan rayyan menggosok kasar rambut itu. Rizwan rayyan tergelak apabila lelaki itu berusaha menolak tangan sasanya sambil memarahinya.
"Apa ni. Jangan kacau aset penting aku lah. Hish. Habis rambut aku jadi kusut." Tolak rizwan raykal sambil tangannya ligat mengemaskan semula rambut yang sudah kusut masai. Gelakan rizwan rayyan masih tersisa.
"Terima kasih." Ucap rizwan raykal tiba tiba.
"Untuk?" Tanya rizwan rayyan sepatah.
"Untuk segalanya. Terima kasih. "
"Tak ada hal lah. Kau jangan fikirkan sangat pasal ni. Yang penting sekarang kau kena fikir pasal diri kau tuh. Kau dah buat keputusan?" Soal lelaki itu lagi. Rizwan raykal menunduk memandang ke bawah sebelum memandang ke arah lelaki itu dengan senyuman nipis.
"Aku dah buat keputusan. And yes. I will go." Balasan itu membuatkan rizwan rayyan dengan pantas memeluk erat tubuh itu. Rizwan raykal menepuk nepuk belakang lelaki itu dengan senyuman. Tapi senyuman itu mula berubah menjadi hambar apabila dia meleraikan pelukan itu.
"Thanks to Allah. Akhirnya terbuka juga pintu hati kau untuk pergi ke sana."
"Tapi ada syarat." Kata rizwan raykal serius. Mati terus senyuman rizwan rayyan.
*************************************
Rizwan raykal melirik ke arah nurul azahzlin yang sedang fokus membaca buku untuk peperiksaan besar SPM yang semakin hampir. Lelaki itu mengeluarkan sebuku coklat kegemaran nurul azahzlin daripada beg. Dia berjalan menuju ke meja gadis itu sebelum meletakkan coklat diatas meja.
YOU ARE READING
I LOVE YOU BUDAK XL ❤️ COMPLETE ✔️
RomanceKenapa? Salah ke bila seseorang gemok? Hina sangat ke orang yang gemok ni? Nurul Azahzlin. Ketinggian 160 dengan berat badan 75kg. Cukup dikategorikan sebagai manusia obesiti atau dalam bahasa kasarnya gemok. Entahlah, semakin cuba menurunkan berat...