"Riz....." nurul azahzlin memandang tepat ke arah mata rizwan raykal. Pandangan mata nurul azahzlin tampak sayu.
"Kau jangan serba salah azah. Aku ikhlas lepaskan cinta aku pada kau. Asalkan kau bahagia , aku juga turut akan bahagia." Rizwan raykal senyum hambar.
"Riz... kau kena ikut aku balik ke malaysia." Dahi rizwan raykal berkerut. Kenapa pula nurul azahzlin menyuruh dia pulang ke malaysi? Dia baru 3hari di sini.
"Kenapa aku kena ikut kau pulang ke malaysia? Aku nak stay sini la azah. Aku akan beli rumah aku sendiri and buka bisnes disini. And aku akan stay sini sampai bila bila. Why aku kena balik malaysia pula? " Soal rizwan raykal dengan kerutan didahi.
"Sebab aku tahu, hidup kau akan sunyi bila berada disini. Kau hidup keseorangan. Jauh dari kawan baik kau, jauh dari keluarga kau. Semua tuh sakit riz. Aku tak nak kau rasa semua tu buat kali ke2. Please, ikut aku balik." Pujuk nurul azahzlin.
"Azah, please jangan buat benda menjadi rumit. Aku just nak kau happy. Then, kau tak payah fikir pasal aku ok? Aku boleh jaga diri aku sendiri azah. Aku sudah hidup lama di sini. London dan diri aku dah sebati. London dah macam tempat ke2 untuk aku. Dont worry. Yang penting kau kena bahagia." Nurul azahzlin geleng kepala.
"No. Macam mana aku nak hidup bahagia kalau kebahagiaan aku sendiri semakin menjauh dari aku."
"Maksud kau?" Tanya rizwan raykal tidak faham.
"Kaulah kebahagiaan yang aku tunggu selama ni riz. Event aku sakit hati, marah pada kau, tapi rasa cinta aku pada kau tak pernah pudar walau sedikit pun riz. Selama ni, ego aku yang menguasai diri aku. Aku dah dibutakan dengan ego aku sendiri. Aku jadi pentingkan diri sendiri. Mulut aku suruh kau pergi, kata benci pada kau, suruh kau jangan ganggu hidup aku lagi. Padahal dalam hati aku, aku tak nak kau pergi, aku rindukan kau, aku tak benci kau, aku nak tengok muka kau hari hari. Tapi sebab ego, aku ketepikan semua perasaan tu. Maafkan aku riz. But please, bagi aku satu peluang untuk tebus semua kesalahan aku pada kau. Please be mine? " menyebut perkataan keramat itu saja telah membuat wajah nurul azahzlin semerah buah tomato. Tapi digagahkan juga supaya cintanya itu pulang ke malaysia semula.
Rizwan raykal tergamam mendengar luahan nurul azahzlin. Jantungnya berdegup laju. Melihat rizwan raykal tidak memberi sebarang respon. Nurul azahzlin mengeluh perlahan sebelum bangun dari duduknya.
"Tak apalah riz. Aku faham kalau kau tak mampu nak maafkan aku. Aku fahm... kalau kau dah tak nak terima aku semula masuk dalam kehidupan kau. Silap aku. Itu keputusan kau. Aku hormat keputusan kau. Aku minta diri dulu. Sebab waktu aku pun dah tak lama disini. Sekejap lagi aku nak balik malaysia dah. Take care riz. Jaga kesihatan. Makan ubat kalau sakit. Yang penting solat jangan tinggal. Bye. Assalamualaikum riz." Nurul azahzlin mengambil beg tangan guessnya lalu beg tariknya ditarik.
Rizwan raykal yang baru tersedar dari mimpi disiang harinya itu😂 dengan pantas bangun dari kerusi duduknya lalu menarik pergelangan tangan nurul azahzlin supaya berhenti.
"Stop. Mana kau nak pergi ha lepas kau cakap semua tu dekat aku? Kau ni memang tak bertanggungjawab kan? " dahi nurul azahzlin pula yang mula berkerut? Apa kesalahan dirinya kali ini? Rasa rasa dirinya tadi yang sudah ditolak oleh rizwan raykal. Kerutan didahi nurul azahzlin diratakan oleh rizwan raykal. Nurul azahzlin terkedu melihat perbuatan lelaki itu. Rizwan raykal tersenyum kecil.
"Disebabkan kau dah luahkan perasaan kau pada aku. Jadi kau kena bertanggungjawab. Kalau kau nak aku jadi your mine, kau kena nikah dengan aku. Baru aku boleh jadi milik kau." Kata rizwan raykal. Wajah nurul azahzlin sudah memerah menahan malu. Mana mahu diletak mukanya saat ini? Baldi ada baldi? Arghh😭
Rizwan raykal ketawa.
YOU ARE READING
I LOVE YOU BUDAK XL ❤️ COMPLETE ✔️
عاطفيةKenapa? Salah ke bila seseorang gemok? Hina sangat ke orang yang gemok ni? Nurul Azahzlin. Ketinggian 160 dengan berat badan 75kg. Cukup dikategorikan sebagai manusia obesiti atau dalam bahasa kasarnya gemok. Entahlah, semakin cuba menurunkan berat...