Kaki mula melangkah masuk kedalam rumah mewah milik Syed Syukri. Debaran mulai terasa.
Nadya:
Besarnya rumah.
-terkedu+terngangaOtak mula memainkan video ketika dia diinterview oleh Syed Syukri tadi sebelum dia datang ke rumah Syed Syukri.
(Throwback)
PA Syed Syukri:
Miss Nadya boleh masuk sekarang.
-senyumNadya:
Thanks Miss PA.
-balas senyumPA Syed Syukri:
U are welcome MissTangan mula membuka pintu bilik Syed Syukri. Aroma lavendar memenuhi ruang tersebut.
Syed Syukri:
Cik Nur Nadya binti Nazin,right?Nadya:
Ya saya,Syed SyukriSyed Syukri:
Panggil uncle je. Tak payah berSyed Syed dengan uncle. By the way anak ni betul ke nak sandang jawatan cleaner dekat sini? Awak ada PhD,tapi kenapa perlu mohon cleaner? Uncle terkejut bila dapat tahu orang yang ada PhD nak mohon cleaner.
-ingin kepastian+tak percayaNadya:
Betul uncle. Macam mana cara sekali pun Dya perlukan kerja ni uncle. Cleaner lebih banyak waktu lapang. Kalau Dya mohon pengurus bahagian dalam syarikat ataupun mohon pegawai syarikat,100% Dya takde masa lapang uncle. Dya ni nak juga hidup macam orang normal. Tak stress. Tak sakit kepala. Dapat spend time lebih dengan orang yang kita sayang.
-jujur+membahasakan diri sebagai DyaSyed Syukri:
Ada benarnya juga kata Dya. Kalau macam tu kerja dekat rumah anak uncle la. Tempat tinggal disediakan. Makan disediakan. Ada gaji. Tak perlu susah susah ulang alik. Nak?Nadya:
Nak uncle. Lagipun Dya takde tempat tinggal. Dah kena halau dengan mak tiri. Tapi kerja apa uncle? And bila Dya boleh mula uncle?
-hepy+bohongSyed Syukri:
Maid. Today if Dya want.Nadya:
-mengangguk lajuSyed Syukri:
Nanti bila sampai tu,Mak Kiah akan sambut Dya depan pintu and then dia akan bawa Dya ke bilik yang bakal dihuni oleh Dya.Nadya:
Thanks uncle. Thank u very much.
-tersenyum bahagiaSyed Syukri:
U are welcome,Dya.
-turut tersenyum dengan kebahagiaan yang terpancar di wajah NadyaSyed Syukri:
Bahagia lah kau wahai Syed Syahril,anakku. Dia akan ubah hidup kau dengan keceriaannya. Abah nak Syah yang dulu. Yang mampu tersenyum tak kira apa pun yang terjadi. Abah nak Syah yang dulu yang selalu rapat dengan Maya,kucing kesayangan kamu. Abah nak Syah yang dulu yang selalu baik dengan orang lain.
-berharap+sedih(End of video dalam otak)
Mak Kiah:
Assalamualaikum.
-tangan cuit bahu Nadya yang ternganga
YOU ARE READING
MAID VS TUAN RUMAH✅
RomanceLemah lembut? Memang tak la. Itu la dia Nur Nadya binti Nazin. Bertudung orangnya. Bermata brown. Berbibir agak kemerah merahan. Bersopan santun dengan orang tua. Bersopan santun je berlemah lembut tak eh. Sekeras mana pun hati dia, dia tetap peremp...