Kereta Syahril dihentikan tepat di bawah garaj rumah mewah milik abahnya,Syed Syukri. Kaki melangkah keluar dari perut kereta Myvi hitam. Jam ditangan dikerling.
Syahril:
10:30 malam. Mesti Maya belum tidur lagi. Tengah tunggu aq cam selalu dia buat.
-senyum+hepySunyi. Tiada bunyi ngiauman. Pada kebiasaannya kepulangan Syahril akan disambut oleh ngiauman Maya,kucing kesayangannya.
Syahril:
-pelik+risauKaki dilangkah laju ke sangkar Maya di bucu belakang rumah. Dilihatnya sangkar Maya dah empty. Empty la sebab Nadya dah amik Maya. Tapi Syahril tak tau tu.
Pintu sangkar yang terbuka luas ditepis kuat oleh Syahril.
Gedushh!
Kaki menendang sangkar Maya yang paras dadanya.
Syahril:
Kosong?!!! Mana?!!! Mana dia?!! Mana Maya aq?!! Sape punya kerja ni?!! Ke dia dah hilang?!!
-risau+marah+geram+jeritKaki Syahril mula melangkah laju kedepan untuk masuk kedalam rumah dengan muka hodoh+geram+marah.
Sunyi. Mungkin semua dah tidur.
Syahril:
Ya Allah mana Maya aq ni? Dia hilang ke? Aq tak berniat pun nak abaikan dia. Aq rindu dia. Esok mesti Maya aq ada.
-cuba tenangkan hati yang risau+takutSyahril:
Maya,i miss u damn much.
-sedihKenangan first time Syahril jumpa Maya diimbaukan kembali dalam minda Syahril. Kenangan dimana dia peroleh hadiah iaitu Maya dari seorang wanita yang bertudung.
(Throwback)
Syahril:
So she's for me?
-gembira+dukung Maya yang baru sebesar lenganWanita itu:
-anggukSyahril:
Thanks,Khaira.
-bahagiaKhaira(wanita itu):
U are welcome,Syah. Jaga dia elok elok tau. I sayang dia.
-pesan+arahSyahril:
I will.
-janji+mata pandang Khaira yang bertudung+tangan mengelus tubuh Maya(End of throwback)
Syahril:
Aq minta maaf Khaira. Aq minta maaf sebab aq tak jaga Maya dengan baik. Aq dah gagal. Gagal dalam menunaikan janji aq. Kalau la kau masih ada,Maya mungkin dah familiar dengan semua orang dalam rumah ni. Mesti Maya tak hilang. Tapi sayang kau pilih dia bukan aq.
-sedih lagiSyahril:
Mana kau ni Maya?
-slow voice+risau yang amatKaki lemah memanjat tangga untuk ke biliknya. Dalam otak semua benda sedang bercampur aduk. Pening suda.
Tombol pintu bilik dibuka oleh tangan kanan Syahril. Tubuh direbahkan ke atas katil saiz kingnya. Tangan kanan dipangkukan keatas dahi.
Syahril:
Maya!!! Mana kau?!!! Mana kau pergi?... Aq rindu kau...
-jerit+stress+marah+sedihMata dipejam rapat. Segala memori indah bersama Maya mula berlayar dalam dunia gelapnya.
Syahril:
Aq rindu kau Maya...aq rindu kau yang dulu...
-sedih+rindu
*Maya lagi rindu kau yang dulu:-(P/s
hai,assalamualaikum readers..sorry kalau bab ni pendek..just this,my idea to written hilang chapter..hope para reader hepy.. don't miss to vote and comment apa yang kau orang nak kata pada bab ni..keep support me..Wish me luck ye semua..bye..Assalamualaikum
YOU ARE READING
MAID VS TUAN RUMAH✅
Roman d'amourLemah lembut? Memang tak la. Itu la dia Nur Nadya binti Nazin. Bertudung orangnya. Bermata brown. Berbibir agak kemerah merahan. Bersopan santun dengan orang tua. Bersopan santun je berlemah lembut tak eh. Sekeras mana pun hati dia, dia tetap peremp...