Syahril:
Ma!!! Hari ni masak sedap sedap tau. Kalau boleh buat western food ye
-bahagia+tak sabarKelibat Syahril dilihat sedang berlari laju menuruni anak tangga dan terus masuk ke ruang dapur.
Puan Fatimah:
Nak pergi mana?
-nak tahuSyahril yang segak memakai baju polo berkolar dipandang lama.
Syahril:
Ada tetamu special nak datang hari ni
-bahagiaWajah hepy anak terunanya dipandang lama. Pelik dan berdebar datang tiba tiba.
Puan Fatimah:
Kenapa ni Ya Allah? Siapa tetamu special dia tu?Otak ligat berfikir yang negatif.
Syahril:
Syah pergi ambil dia dulu maPuan Fatimah hanya mengangguk.
Syahril:
Maya jom
-angkat Maya yang sedang duduk diatas meja makanSyahril terus berlari keluar sambil bawa Maya.
Telatah Syahril yang bawa Maya menambahkan lagi rasa runsing dalam diri puan Fatimah.
Nadya:
Aunty,tuan tu dah kenapa?Puan Fatimah:
Dia cakap ada tetamu special hari ni. Jom tolong aunty masakNadya hanya angguk setuju.
~2jam kemudian~
Assalamualaikum
Kedengaran suara memberi salam
Syahril:
Ma kita orang dah balikPintu rumah ditolak dan kaki melangkah masuk diikuti oleh seorang perempuan yang sedang memegang Maya.
Puan Fatimah:
Kat dapur ni!!
-laung+dup dap dup dapPuan Fatimah:
Ya Allah dia dah datangMeow. Meow. Meow.
Kelakuan pelik Maya membuka otak Puan Fatimah yang....
Puan Fatimah:
she's backKhaira:
AuntieJeritan kedengaran. Tubuh Puan Fatimah dipeluk erat.
Khaira:
I miss u auntieMeow. Meow. Meow.
Maya dilihat sedang bermanja di kaki Khaira.
Peristiwa itu hanya menjadi tontonan untuk Nadya. Maya yang mengubah arah untuk mengesel tubuh di kaki seseorang diperhati lama.
Sedar bahawa ada seseorang sedang memerhati. Khaira melepaskan pelukan dan berpaling kearah Nadya.
Khaira:
Hai saya Khaira.
Terkejut
Nadya:
Khaira? Master Maya?Khaira:
Ya
-senyumP/s:
Hye assalamualaikum readers.. moga moga kau orang hepy hepy selalu..jangan lupa comment dan vote..belajar leklok..ingat ibu ayah nak tengok kita success..bye bye assalamualaikum
YOU ARE READING
MAID VS TUAN RUMAH✅
RomanceLemah lembut? Memang tak la. Itu la dia Nur Nadya binti Nazin. Bertudung orangnya. Bermata brown. Berbibir agak kemerah merahan. Bersopan santun dengan orang tua. Bersopan santun je berlemah lembut tak eh. Sekeras mana pun hati dia, dia tetap peremp...