Chapter 1

737 36 0
                                    

" korang.. Betul ke ni sekolah tu?" tanya seungmin..

"Betul lah.." balas jisung..

"Wehh korang.. Tunggu apa lagi.. Jom lah kita masuk.. Nanti lambat masuk kelas pulak.. Dah lah hari ni hari pertama kita sekolah kat sini.." bebel bang chan..

"Baiklah big bos~" ujar jisung..

***


DI KELAS 5-B2..

"Wehh korang!! Aku ada berita panas ni!!" Terjah changbin..

"Ohh mak ko nenek hang hijau!!" Hara melatah tak tentu pasal kerana terkejut dengan sergahan changbin..

"Hahahahah.. Apa lah kau ni hara.. Muda-muda lagi dah kuat melatah.." Ujar Minji..

"Hahahhaa.. Hara dah tua~ Hara dah tua~!" Ejek yuri..

"Hishh!!! Ni kau punya pasal lah changbin!! Tak guna punya toyol!!" Hara mencubit-cubit lengan changbin kerana geram yang teramat..

"Ampun hara ampun.. Jangan cubit aku.. Sakit~" changbin merintih kesakitan..

"Ehh hara.. Dah lah tu.. Kesian aku tengok si binnie tu.." Ujar yuri..

"Betul apa yang yuri cakap.. Wehh hara.. Kau jangan lah dera si binnie tu.. Kalau dia mati cam mana?? Kau tahu tak sekarang ni kos pengebumian mahal tau.. Kain kapan 1 ela je harga dah 5-6 ratus ringgit... Harga nak korek lubang kubur pun dah mahal tau.." Ucap minji panjang lebar..

"Haiishh!! Nasib kos pengebumian sekarang ni mahal.. Kalau tak dah lama aku bunuh kau!!" Kata hara sambil menayangkan wajah seramnya kepada changbin..

"Kau ni suka hati je nak bunuh aku.. Aku cepuk kang!!" Kata changbin dengan beraninya..

"Whatt?? Kau nak cepuk aku?? Hahahaha.. Lawak ahh kau ni.." Hara ketawa terbahak-bahak..

"Abaikan je lah si hara tu.. Macam lah kau tak tahu yang otak dia tu mereng.. Hah sekarang ni aku nak kau cerita kat kitorang apa berita yang panas sangat tu.." Ujar minji..

"Ni hah.. Tadi masa aku pergi bilik guru, aku terdengar lah ada sorang cikgu ni cakap.. Dia kata hari ni ada 3 orang budak akan masuk kat kelas kita ni.." Terang changbin..

"Hahh??!! BUDAK BARU??!" Tanya yuri..

"Haah.." Balas changbin..

"3 orang budak baru~ emm.. Bunyi cam menarik .." Kata hara sambil mengurut-urut dagunya..

"Ehh kejap.. Kalau budak 3 orang tu masuk kat kelas kita.. Diorang nak duduk mana??" Tanya minji..

"Duduk kat dalam lubang kubur!!" Balas yuri dengan selamba..

"Ehh kau ni.. Aku tanya betul-betul ni.." Rungut minji..

"Haiishh kau ni.. Kalau aku kata kau buta kau marah.. Kau tak nampak ke ada 3 meja kosong kat depan kita tu.. Kalau diorang masuk kat kelas ni diorang duduklah kat situ.." Balas yuri..

Ketika Hara, minji, yuri dan changbin sibuk membawang di tempat duduk mereka.. Seorang lelaki bertubuh agak tegap masuk ke dalam kelas mereka.. Semua murid di kelas itu bangun dan memberi salam..

    
"Selamat sejahtera pengetua choi.." ujar seorang pelajar..

"Selamat sejahtera semua.. Ok kamu semua boleh duduk.." arah pengetua choi..
                                                                                                                               
Semua murid duduk ditempat masing-masing setelah diarah oleh pengetua choi..

"Ok murid-murid.. Hari ni ada 3 orang murid baru yang akan masuk ke dalam kelas ini.. " ujar pengetua choi..

"Pengetua.. Murid tu mesti yeoja kan??" tanya changbin..

"Bukan yeoja sayangku binnie binnie changbinnie.. Tapi namja.." balas pengetua choi..

"Namja lagi.." kata changbin..

"Sabar lah changbin.. Dah tak ada rezeki nak buat cam mana.."pujuk Hara..

"Tabah lah wahai cousin ku yang tak handsome.." ujar minji..

"kau ni minji.. Sesedap rasa bau lori lebah je kau kata aku tak handsome.. Ehh aku ni handsome lah.." nafi changbin..

"Ya binnie binnie changbinnie.. Kau ni handsome sangat.. Muka kau ni aku tengok 2 kali 5 je dengan toyol yang kat dalam citer semalam.." ejek yuri..

"Korang ni.."kata changbin..

Ketika Changbin, yuri ,minji dan hara sibuk dengan dunia mereka, kelihatan 3 orang namja masuk ke dalam kelas itu..

"Ok murid-murid.. Ini lah 3 orang murid baru yang akan duduk dan belajar bersama-sama dengan kamu semua.." ujar pengetua choi..

"Ok sekarang ni kamu bertiga sila perkenalkan diri kamu kepada rakan-rakan kamu.." arah pengetua choi kepada 3 orang namja itu..

"Annyeong haseyo.. Nama saya bang chan.. Sila beri tunjuk ajar.." kata bang chan lalu membongkokkan badannya 90°..

"Annyeong haseyo.. Nama saya Han jisung.. Sila beri tunjuk ajar.." kata jisung lalu membongkokkan badannya 90°..

"Annyeong haseyo.. Nama saya Kim seungmin.. Sila beri tunjuk ajar.." kata seungmin lalu membongkokkan badannya 90°..

"Ok.. Sekarang ni kamu bertiga duduk di meja kosong depan tu.." arah pengetua choi kepada mereka bertiga..

"Baik pengetua.."

Mereka bertiga berjalan menuju ke tempat duduk masing-masing..

"Ok murid-murid.. Kalau tak ada apa-apa saya pergi dulu.. Dan sebelum itu saya nak bagi tahu yang hari ni semua cikgu-cikgu ada mesyuarat sampai waktu balik.. So kamu semua buat lah hal masing-masing ya.." ujar pengetua choi..

"Nae!!!"

Pengetua choi melangkah keluar dari kelas itu..

"Guys.. Korang nampak tak apa yang aku nampak sekarang ni.." tanya hara..

"Nampak apa?? Korang nampak hantu ke?? Asal aku tak nampak apa-apa??" ujar minji..

"Hishh kau ni.. Asal otak kau bengong sangat.." kata yuri lalu menolak kepala minji..

" kau ni.. Sakit lah.." minji menggosok-gosok kepalanya..

"Wehh hara betul ke diorang tu budak hingusan yang kita buli masa sekolah rendah dulu??" tanya changbin..

"I'm not sure.. But aku akan siasat perkara ni.." balas Hara..

"Dah menggelabah ya nak.. Kesian~" Desus hati bang chan sambil memandang kearah mereka berempat..

TO BE CONTINUE...

[OG]NERDY PRINCE ||Stray Kids||Where stories live. Discover now