Pada Waktu Malam~
"Wehh yuri.. Mana Hara ni??!! Dah dekat nak pukul 9:00 ni??! Asal dia tak balik-balik lagi??!! Adoii!!" Minji mula risau tentang Hara..
"Alahh minji.. Kau relaks ahh.. Kejap lagi mesti dia balik.. " pujuk yuri..
"Cik yuri.. Hara tu sekarang ni tengah berserabut sekarang ni.. Dia tu kalau tengah serabut cam tu tak ada maknanya dia nak balik rumah.. Kau ni takkan tak masak lagi dengan perangai dia tu kot.." Bebel minji..
"No comment.." Kata yuri..
Tokk tokk!!
"Hahh!! Aku rasa tu hara.." Ujar yuri..
Tanpa membuang masa, minji dan yuri berlari menuju ke pintu lalu membukanya..
"Har~ engkau rupanya chan.. Kau nak apa??" Tanya minji..
"Aunty Nelly suruh aku bagi lauk ni kat korang.." Bang chan menghulurkan bekas taperware berisi lauk kepada mereka..
"Thanks chan.." Ujar yuri..
"Wehh yuri.. Cam mana ni??!! Hara tak balik lagi.." Bebel minji..
"Emm.. Hara tak balik rumah lagi ke??" Bang chan mencela perbualan antara minji dan yuri.
"Belum lagi.." Balas yuri..
"Ehh itik!! Kau tercegat kat sini dah kenapa??!! Pergi lah balik!!" Tengking minji..
"Ok ok.. Aku balik.." Kata bang chan lalu beredar pulang ke rumahnya..
"Hara tak balik lagi?? Mana pulak pompuan sewel tu pergi ekk?? Ehh yang aku risau kan pasal dia ni dah kenapa?? Dia tu kan musuh aku.. Come on chan!! Please jangan peduli pasal dia.. Jaebal!!" Desus Hati bang chan..
***
"Sekebun cinta nan berbunga!!!" Jisung menyanyi terpekik terlolong..
"Oii jisung.. Kau pahal terpekik-pekik.. Buang tebiat ke apa??!!" Tegur seungmin..
"Isshh kau ni seungmin.. Aku nyanyi salah.. Aku diam salah.. So sekarang ni kau nak aku buat apa??" Tanya jisung..
"Aku nak kau senyap!!" balas seungmin..
"Bueekkk!!" jisung menjelirkan lidahnya kearah seungmin..
"Chan hyung.. Jauh hyung termenung.. Dah sampai pulau zimbabwe belom??" tegur jisung..
"Min tengok hyung ni dari tadi asyik termenung jer.. Hyung ada masalah ke??" tanya seungmin..
"Tak ada apa lah.. " balas bang chan..
"Hyung tak payah lah nak tipu kitorang.. Kita ni bukannya kenal sehari dua.. Dah bertahun kita kenal.. Hyung cerita lah kat kitorang masalah hyung tu.." ujar jisung..
"Emm.. Dah lah.. Hyung nak keluar kejap.." bang chan mula mengubah topik perbincangan...
"Hyung nak keluar pergi mana??" tanya seungmin.
"Hyung nak pergi beli topup.. Bye! " balas bang chan lalu pergi...
"Ehh orang tua ni.. Kita tak habis cakap lagi dia dah pergi.. " ujar jisung..
"Jisung.. Kau agak-agak kan.. Chan hyung tu ada problem apa ekk?? Sejak petang tadi dia dok termenung tak tentu pasal.. Nak kata dia piyed.. Dia tu laki.. Nak kata dia putus cinta.. Dia mana ada yeochin.." kata seungmin..
"Aku rasalah kan.. Ni mesti kes angau.. Nenek aku kata kalau orang suka termenung ni tandanya orang tu tengah angau.." balas jisung..
"Kalau chan hyung tengah angau.. Dia angau kat sapa?? " tanya seungmin..
"Aku rasa dia tengah angau kat itik getah dia kot.. Maklumlah.. Chan hyung kan fanatik giler dengan itik getah.." balas jisung..
"Boleh jadi jugak.. "Ujar seungmin..
***
S
ituasi Hara..
"Bosannya~" Hara menyepak tin-tin minuman yang bertaburan di atas jalan..
"Haisshh!! Apa lah nak jadi dengan masyarakat zaman sekarang ni??!! Buang sampah merata-rata.. Tak tahu nak jaga kebersihan langsung!!" bebel hara seorang diri..
Ketika Hara sedang berjalan seorang diri di lorong, tiba-tiba.. Dua orang lelaki mabuk berjalan menghampirinya..
"Haii adik manis.. Adik nak pergi mana ni?? Nak abang temankan??" tanya pemabuk 1..
Hara tidak mengendahkan pertanyaan lelaki itu dan terus berjalan..
"Mari lah sayang!!" pemabuk 2 menarik tangan Hara..
"Don't touch me bullshit!!" Hara menepis tangan pemabuk 2 itu lalu menumbuk muka pemabuk 2..
"Kurang ajar punya perempuan!!" pemabuk 2 mula naik angin..
"Aku rasa korang tu yang kurang ajar.. Dasar jantan hodoh!!" kata Hara..
"Tak guna punya budak!!" pemabuk 1 dan pemabuk 2 mula menyerang hara dengan serentak..
" 2 lawan 1?? Mana adil!!" kata hara lalu mengelak segala serangan yang datang dari lelaki-lelaki itu..
"Hamekk ni!!! " pemabuk 1 telah menolak hara dengan kuat hingga dia jatuh di atas jalan tar..
"Auuchhh!!"
Pemabuk 2 itu mengambil sebatang kayu berhampiran..
"Rasakkan ni!!" pemabuk 2 mula menghayunkan kayu itu untuk memukul hara..
"Nampaknya tamatlah riwayat aku hari ni.. Huhuhuhu~" Desus hati hara..
Hara memejamkan kedua-dua belah matanya kerana tidak sanggup melihat apa yang bakal terjadi pada dirinya..
"Hoii!! Kau nak buat apa hah??!!" jerit seseorang..
TO BE CONTINUE..
YOU ARE READING
[OG]NERDY PRINCE ||Stray Kids||
Fanfictie"kıтα kєηα вαłαs вαłık αρα yαηg ∂ıσяαηg ∂αн вυαт kαт kıтα мαsα kıтα kαт sєkσłαн яєη∂αн ∂υłυ.."- вαηg cнαη. "jυηg мıηjı!! αkυ αkαη вαłαs вαłık αρα yαηg kαυ ∂αн вυαт kαт αkυ ∂υłυ.."-jısυηg. "∂υłυ мємαηg αkυ ηı łємвαв мαcαм sıρυт.. тαρı sєkαяαηg αkυ ∂α...