Chapter 2

539 27 1
                                    

DI KANTIN..

"Chan Hyung.. Kat kelas tadi hyung nampak tak reaksi diorang bila diorang nampak kita?" Tanya jisung..

"Giler tak nampak.. Of course lah hyung nampak.. Hyung tengok biji mata diorang terbeliak sampai nak terkeluar bila diorang tengok kita bertiga masuk kat kelas tadi.." Balas bang chan..

"So lepas ni apa plan kita?? Bila kita nak mulakan operasi membalas dendam kita tu??" Tanya seungmin..

"Buat masa ni kita tak ada apa-apa plan.. Yang pasal operasi membalas dendam tu kita akan mulakan tak lama lagi.." Balas bang chan..

"Tak sabarnya aku nak balas dendam kat diorang tu.. Kalau nak ikut kan hati ni sekarang jugak aku pergi balas dendam kat diorang tu.. Haiishh geram pulak aku.." Ujar jisung..

"Alah kau ni sung.. Relaks lah.. Aku pun geram jugak kat diorang tu.. Tapi kita kena bersabar.. Bersabar tu separuh daripada iman.. Kau kena ingat tu.." Ceramah seungmin..

"Betul apa yang seungmin cakap tu.. Kita sekarang ni kena bersabar.. Tunggu line clear dulu.. Bila line dah clear kita mulakan lah operasi kita.." Kata bang chan..

"Sementara kita tunggu line clear, apa kata sekarang ni kita makan makanan ni.. Min lapar lah.." Ujar seungmin..

"Kau ni siput.. Asyik makan jer.." Kata jisung sambil menyumbat makanan ke dalam mulutnya..

"Kau tu tak payah nak mengata aku.. Kau tu pun apa kurangnya.. Asyik makan jer tau.." Balas seungmin..

"Dah lah tu.. Tak baik bertengkar depan rezeki.. Bak kata tok adi.. Tak baik.." Bang chan mula berceramah..

"Emm yelah tok chan.." Kata jisung..

Bang chan, Jisung dan seungmin masing-masing menikmati makanan mereka dengan selera.. Ketika merek sedang khusyuk makan makanan mereka, tiba-tiba satu pergaduhan telahpun berlaku di antara Geng 4 Rambo dan Geng BG..

"Ehh.. Apahal tu kecoh-kecoh??" Tanya jisung..

"Entah lah.. Jom kita pergi tengok nak??" Ujar seungmin..

"Jom!!" Kata bang chan..

Mereka bertiga bangun dari tempat duduk mereka lalu pergi ke tempat pergaduhan itu untuk mengetahui apa yang sedang berlaku..

"Hoii!! You ni buta ke apa hah?? You tengok?!! Habis rambut osem i.. " Tengking Angela..

"Padan muka kau!! Tu lah sapa suruh kau kacau konco-konco aku.. Kan dah kena." Balas Hara..

"Konco?? Sapa konco-konco you hah??" Tanya Jesicca...

"Buat-buat tak tahu pulak minah tenuk ni.. Ehh budak yang kau buli tadi tu lah konco-konco kitorang!! Bengap!!" Balas Minji..

"Apa you cakap??!!! You kata I bengap??!!" Jesicca mula naik angin..

"Kau ni pekak ke apa?? Kan dah terang lagikan bersuluh aku ni panggil kau bengap.. Haishh.. Apa lah kau ni.. Tu lah lain kali korek telinga tu.. Ni tidak.. Kau Biar kan jer taik telinga tu menternak taik kat telinga kau tu.. Euuww!! Geli aku.." Bebel minji..

"Ehh betina hodoh!! Mulut you jaga sikit ehh.. I tiap-tiap hari korek telinga tau tak!!" Nafi jesicca..

"Tipu ahh.." Changbin mula mencela..

"Ehh kenit.. Baik you diam sebelum i hempuk kepala you guna kerusi ni.." Ugut crystal..

"Hahahahahahahaha!!" Semua Geng 4 Rambo ketawa terbahak-bahak mendengar ugutan crystal...

"Yang korang semua ni dah kenapa ketawa terbahak-bahak?? Sakit mentak ke apa??" Tanya crystal..

"Yang sakit mental tu korang.. Bukannya kitorang.." Balas Yuri..

"Oii seketol!! Kau biar betul nak hempuk aku guna kerusi tu?? Angkat pun tak larat.. Ada hati nak hempuk aku guna kerusi.." Sindir changbin..

"Girls! Jom kita pergi dari sini.. Menyampah pulak i tengok beruk-beruk sesat ni.." Arah angela..

"Amboi amboi asam boi~ sedapnya mulut kau panggil kitorang ni beruk.. Tak apa-tak apa.. Kalau kitorang semua ni beruk, korang semua pula Babi.. " ujar Hara..

"Geng BG a.k.a Babi Gedikszzz.. Lol" sindir changbin..

"HAHAHAHAHAHA!!!"

Semua murid yang berada di kantin itu ketawa terbahak-bahak..

"Hishh!! I hate you so so so MUCH!! " ujar Angela lalu beredar meninggalkan kantin..

"Angela wait!"

Jesicca dan crystal masing-masing membuntuti angela ke mana sahaja dia pergi..

"Hahh.. Berhambus pun babi-babi gedikss tu.." Ujar Changbin..

"Terbaik ahh kau binnie.. Aku tak pernah pun terfikir maksud BG tu babi gediks.." Kata Hara..

"Binnie.. Kau lah sepupu aku yang paling osem!!" Kata minji sambil memeluk changbin dengan kuat..

"Mi..minji!! A..aku tak bo..boleh be.…bernafas~" muka changbin mula bertukar kemerah-merahan kerana tidak mendapat oksigen yang cukup..

"Oii minji.. Kau lepaskan lah si changbin tu.. Kesian aku tengok dia tu.. " Ujar yuri..

"Ok..ok.." Minji meleraikan pelukkan daripada badan changbin..

"Oksigen~ oksigen~" changbin menghirup kesemua oksigen yang ada di udara..

"Hyung.. Sung tengok Diorang tu still tak insaf lagi lah.. Pikir dah besar tu perangai dah matang.. Tapi rupa- rupanya yang lebih teruk daripada  dulu.." Ujar jisung..

"Tau tak apa.." Balas bang chan..

"Weh korang.. Jom lah kita blah dari sini.. Kalau diorang nampak kita kan tak pasal-pasal kita pulak yang kena bahan dengan diorang tu.." Kata seungmin..

"Jom-jom..!!"

TO BE CONTINUE...

[OG]NERDY PRINCE ||Stray Kids||Where stories live. Discover now