Chapter 9

321 24 11
                                    

"Oi pompuan!! Lepaskan aku lah!!" bang chan meronta-ronta..

"Ok.." hara melepaskan bang chan.

"Minji.. Yuri.. Binnie.. Jom blah.." arah hara.

"NAEEE!!!"

Hara, minji, changbin dan yuri pergi meninggalkan bang chan ,seungmin dan jisung di belakang sekolah.

"Ehh gengster!! Kau sedar tak apa yang kau buat tadi??" tanya bang chan.

"Of coz lah kitorang sedar.. Apa masalahnya??" jawab minji.

"Masalahnya sekarang ni korang dah babitkan kitorang tau tak?!! Nanti tak pasal-pasal boyfriend korang serang kitorang cam mana?" kata jisung.

"Hey brother.. Tiga ketol cicak tokek tu sebenarnya bukannya boyfriend awek-awek cun depan mata kau ni.. Diorang tu cuma terlebih perahsantan jer.." changbin mula bersuara.

"Kalau diorang bukan boyfriend korang?? Apasal diorang panggil korang sayang lah.. Anje lah.. Geli geleman aku dengar.." ujar seungmin.

"Diorang tu gila.. Syok sendiri.. Kitorang tak suka diorang pon.. Tapi diorang tu yang tergila-gila kat kitorang.. Maklum lah.. Kitorang ni kan cantik.. Comel.. "Kata minji sambil menflip rambutnya.

"Ya tohan.. Dugaan apekah yini.. Kenapa dia nampak comel??" desus hati jisung sambil cuba menahan nafsunya.

"Hahh korang.. Thanks sebab jadi fake boyfriend kitorang tadi.." ucap hara sambil tersenyum manis.

"Sa..sa..sama-sama~" muka bang chan mula bertukar kemerah-merahan.

"Woww chan!! Asal muka kau merah?? Kau tergoda dengan hara ke??" sindir changbin.

"Ma..mana ada!!! Tak kan lah aku nak tergoda dengan musuh ketat aku!!" nafi bang chan.

"Ehh korang.. Kalau si koala ni tergoda kat aku sekali pun.. Aku takkan terima dia.. Sebab sekarang ni aku dah ada BUAH HATIII!! bye.." ujar hara lalu pergi meninggalkan mereka.

"What?? Kau dah ada buah hati?? Oii hara!! Sapa mamat tu oii??!!" jerit minji sambil mengejar hara.

"Wehh minji!!! Tunggu aku!!" yuri menarik tangan changbin lalu mengejar minji dan hara yang sudah berada di depan.

"Wehh korang.. Beruk empat ekor tu betul ke tidak tu??" tanya seungmin.

"Dah namanya beruk.. Mestilah tak betul.." jawab jisung.

"Betul.. Betul.. Betul.." bang chan telah bertukar menjadi ipin.

*****

"Sapa boyfriend hara ekk??" bang chan terbaring di atas katil sambil memikirkan hara..

"Sapa orang tu?? Who is he??" kepala bang chan mula mengeluarkan 1001 tanda tanya. Kesemua pertanyaan yang wujud di kepalanya semuanya berunsurkan KBAT..

"Ehh.. Kenapa dengan aku ni?? Kenapa aku asyik fikir pasal minah sewel tu?? What's wrong with me? Ahhh!!" bang chan mengusutkan rambutnya..

"Takkan lah aku suka kat dia kot?? Tapi kalau aku suka dia pun apasalnya.. Kadang-kadang dia nampak comel jugak.. Hihihihi.. "Bang chan tersenyum sendiri..

"Hmm.. Sekarang ni baru pukul 10 malam.. Baik aku keluar jap.." bang chan mengambil hoodie dan masknya lalu pergi keluar rumah.

*****

"Hara.. Kau nak pergi mana memalam buta ni??" tanya yuri.

"Aku nak jumpa cinta hati aku lah.." jawab hara.

"Chris?? Kau nak jumpa chris??" tanya minji.

"Yup!!"

"Nak ikut!!"

"Ishh kau ni minji... Sebok jer.. Pergi ahh dating dengan han jisung kesayangan kau tu.." ucap hara.

"Tak nak ahh.. Lagipon bila masa natang tupai tu jadi kesayangan aku ?? "

"Hek elehh.. Tak mengaku pulak.. Pikir aku tak tahu.. Aku tengok Setiap malam kau selalu skodeng dia kat insta.. " yuri tersenyum jahat.

"Hishh kau ni!! " minji mencubit lengan yuri.

"Sakit lah tenok!! "Yuri menggosok lengannya yang terkena cubitan minji.

"Dah lah.. Aku nak pergi cari yitu chris.. Bye!!" Hara membuka pintu lalu pergi meninggalkan perkarangan rumahnya dengan menaiki basikal.

"Haiishh pompuan sekor ni.. Nasib kau kawan aku.. Kalau tak dah lama aku bakar kau.." bebel minji.

"Minji.. Minji.." yuri hanya menggeleng kepala melihat minji.

Oleh kerana malas melihat minji yang sibuk membebel, yuri masuk ke dalam biliknya.

Felix dan minho hanya memerhati gerak-geri tuan-tuannya sambil bermain bola kecil.

"Lix.. Kau rasa bila minji tu nak berhenti membebel hah??"

"Entah lah hyung.. Mungkin 100 tahun lagi kot baru die nak berhenti.." jawab felix sambil bermain bola kecil berwarna merah.

"Weh lix.. Agak-agak kau lah kan.. Chris tu sapa ekk?? Tiap-tiap malam hyung asyik dengar dia sebut-sebut nama chris.. "

"Maybe tu namchin die kot.."

"Takkan tu namchin die.. Dia tu mana ada namchin.. Orang pun takot nak couple dengan die.. Die tu kan pompuan ganas.."

"Ye tak ye jugak.. Tapi mungkin die dah terbukak hati nak couple.. Kita tak tahu.."

"Cerdik jugak adik aku sekor ni.." minho mengusap kepala felix.

"Hehhehehe.." felix tersengeh.

.

.

T

O BE CONTINUE..

[OG]NERDY PRINCE ||Stray Kids||Where stories live. Discover now