Chapter 13

567 35 17
                                    

Situasi Yuri

"Hahahahaha!!! Lawak lah awak ni seungmin.." Yuri ketawa mengilai-ngilai di tepi rumah..

"Hehehehe.." Seungmin tersenyum melihat yuri tertawa..

"Emm yuri.. Mana kawan-kawan awak??"

"Diorang semua tak ada .. Minji pergi kedai.. Hara pulak biasalah.. Jumpa chris.." Jawab yuri.

"Ohh.. Patotlah awak berani nak jumpa saya.." Ujar seungmin..

"Alah min.. Kalau diorang tahu saya jumpa awak pon apa salahnya.."

"Ishh awak ni.. Kalau diorang tahu yang kita ni dah couple.. Mesti diorang meletop.. Lagi-lagi minji.. Mesti dia belasah saya sampai masok ICU.."

"Berani dia sentuh sipot kesayangan saya.. Kalau dia belasah awak.. Saya belasah dia cukup-cukup.." Kata yuri..

"Jangan kejam sangat wahai yuri oii.."

"Ok fine.. Kita tak kejam.." Yuri mencebik.

"Ermm yuri.. Setiap perhubungan mesti kena jujur kan??" Tanya seungmin.

"Yup.. Tapi kenapa awak tanya cam tu??"

"Sebenarnya saya nak bagi tahu awak sesuatu.. Tapi awak kena janji dengan saya yang awak takkan bagi tahu sesiapa pasal ni termasuk kawan-kawan awak.."

"Ok.. Saya janji saya takkan bagi tahu sesiapa pon termasuklah kawan-kawan saya sendiri.." Ikrar yuri.

"Emm sebenarnya saya tahu sapa chris tu.." Ujar seungmin.

"A..awak tahu sapa chris??"tanya yuri.

"Yup.."

"So.. Sapa chris tu??"

"Chris tu sebenarnya chan hyung.."

"WHATTTT??!!!!"mata yuri terbutang luas sejurus mengetahui perkara sebenar.

"Kenapa awak tak bagi tahu Saya??!!! Sampai hati awak.."

"Cam mana saya nak bagi tahu kalau saya sendiri pon baru tahu.." Balas seungmin.

"Cam mana awak tahu yang chris tu bang chan??" Tanya yuri..

"Semalam.. Semalam chan hyung bagi tahu kitorang yang dia tu chris.. Chan hyung cakap kat kitorang jangan bagi tahu sapa-sapa.. Tapi saya tak sampai hati nak rahsiakan benda ni dari awak.. Tu pasal saya bagi tahu awak.."terang seungmin.

"Ohh.. Tapi Kenapa bang chan buat cam tu??"

"Entah lah.. Maybe chan hyung suka kat Hara kot.." Ujar seungmin.

"Hmm.. Mungkin.."


*****

Situasi Minji + jisung

"Thanks jisung sebab belanja aku makanan ni semua.." Ucap minji.

"Sama-sama.."balas jisung.

"Sung~"

"Ye??"

"Jom makan sama-sama?? Please~" minji membuat muka comelnya.

"Ok.."jawab jisung.

"Yeahhh!!! Thanks tupai!!" Kata minji sambil melemparkan senyuman super menggoda.

"Sama-sama." Hati jisung mula mencair.

"Amboi.. Amboi.. Amboi.. Seronok nampak??" Ujar seseorang.

"Cha..cha..changbin??!!!" Mata minji dan jisung terbutang melihat changbin.

"Oii changbin.. Ka..kau buat apa kat sini??" Tanya minji.

"Aku teman omma aku beli makanan.. " balas changbin.

"Binnie.. Please jangan bagi tahu sapa-sapa pasal ni ok.. Please~" rayu minji.

"Aku boleh jer simpan rahsia ni.. Tapi ada satu syarat.."

"Natang bodoh ni.. Main syarat-syarat pulak.. Hah!! Apa syaratnya??"

"Syaratnya adalah.. Boleh aku join makan dengan korang??"

"Ehh boleh jer.." Ujar jisung.

"Terbaekk ahh kau jisung.."

"Hehehehe.."

"Tak guna punya setan.. Aku baru jer nak berdua-duaan dengan tupai aku.. Kau pulak datang menyibuk.. Nasib aku ni baik.. Kalau tak dah lama aku lenyek kau dengan lori taik.." Bisik hati minji.

"Minji.. Jom.. Kata nak makan sama-sama.." Ujar jisung..

"Jom!!"

*****

DI TAMAN..

"Wehh korang.. Kita makan kat sini jer lah.." Ujar changbin.

"Ok!!" Balas minji dan jisung serentak.

Ketika mereka meletakkan makan di atas bangku yang ada, tiba-tiba mata minji tertumpu kearah 2 figura yang berada tidak jauh dari mereka. Salah satu daripada figura itu adalah orang yang cukup dia kenali.

"Ha..hara??" ucap minji.

"Hah?? Hara?? Mana hara??" tanya changbin.

"Tu~"minji menuding jarinya kearah lokasi di mana Hara berada.

Jisung dan changbin serta merta memandang ke arah di mana minji tunjukkan kepada mereka.

"Cha..chan hyung??"

"Apa?? Bang chan??" ucap minji dan changbin serentak.

"Apa semua ni sung?? " kata minji.

"Han jisung si tupai jadian.. Baik kau cakap kat kitorang apa yang berlaku sekarang ni.." kata changbin.

"Se.. Sebenarnya~"

"Sebenarnya apa??!!"bentak minji.

"Sebenarnya chan hyung tu chris!!"

"What??!!" minji dan changbin terkejut + tergamam setelah mengetahui perkara sebenar.

"Jadi chris tu bang chan dan bang chan tu chris??" tanya changbin.

"Yup.." jisung mengangguk laju.

"By the way.. Aku mintak tolong sangat-sangat kat korang.. Please jangan bagi tahu sapa-sapa pasal benda ni.. Terutamanya hara.." kata jisung.

"Jadi sekarang Hara tak tahu lah chris tu bang chan??" tanya minji.

"Haah.. Tapi aku merayu kat korang.. jangan lah bagi tahu dia.. Kalau hara tahu chris tu chan hyung.. Habis lah aku.. Mesti chan hyung marah giler dengan aku.." Rayu jisung.

"Jisung.. Kitorang ni bukan lah kejam sangat.. Ok.. Kitorang janji kitorang takkan bagi tahu sapa-sapa pasal benda ni.. Termasuk hara.." ucap minji..

"Betul tu.."tambah changbin..

"Thanks korang.."

"Sama-sama.." balas minji dan changbin serentak.

.

TO BE CONTINUE..


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 02, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[OG]NERDY PRINCE ||Stray Kids||Where stories live. Discover now