3 bulan Kemudian~
"Hara.. Tak sangke kan kite dah tiga bulan berkawan.." ujar chris.
"Kan.." jawab Hara sambil termenung jauh.
"Ehh hara.. Kenapa termenung jauh sangat ni?? Teringat kat namchin ke??"
"What?? Namchin?? Aku tak ada namchin lah.."balas hara.
"Ye ke kau ni tak ada namchin?? Aku tengok kau ni cantik.. Comel.." puji chris.
"Pandai-pandai jer kau ni.. Aku termenung bukan sebab tu lah!!"
"Habis tu.. Asal kau termenung?? Cer citer sikit kat aku.."
"Sebenarnya aku geram gile dengan sorang mamat ni.." hara mula membuka cerita.
"Mamat?? Sapa??"
"Nama mamat giler tu bang chan.. Die tu selalu jer cari pasal dengan aku.. Aku tahu lah aku ni selalu buli dia masa kecik-kecik dulu.. Tapi tu kan benda lama.. Itupon nak kecoh ke!!" hara bercerita panjang lebar..
"Kenapa kau buli dia??" tanya chris...
"Aku buli dia sebab~… dia tu comel sangat.. Tapi entah lah.. Bila aku jauh dari dia.. Aku rasa sedih... Tapi bila dia ada kat depan mata aku.. Aku rasa cam nak buli jer budak hingusan tu.."balas hara.
"What the?? Kau buli aku sebab aku ni comel?? Hara.. Kalau lah kau tahu yang orang yang ada kat tepi ni bang chan a.k.a chris.. Mesti kau lari lintang pukang sebab malukan.. Hihihihi.." bisik hati chris.
"Oii chris.. Asal kau diam??"
"Tak ada apa.. "
"Emm chris.. Boleh aku tanya satu benda??" tanya hara.
"Boleh.. Tanya lah.."
"Sepanjang kita berkawan.. Aku tak pernah tengok muka kau.. Kenapa kau selalu pakai mask??"
"Ermm.. A..aku..a..aku~"
"Aku apa??"
"A..aku ada penyakit!!! Yah.. Aku ada penyakit!!" bohong chris.
"Penyakit?? Kau ada penyakit apa??"
"A..aku ada penyakit pernafasan.. Aku kena pakai mask ni 24 jam.. Kalau aku bukak mask ni nanti kuman masuk.. "
"Ohh.. Hmm.. Kesian kau sebab kena pakai mask 24 jam.." Hara mempercayai kata-kata chris bulat-bulat..
"Tak payah kesian.. Dah takdir.. Nak buat cam mana.." balas Chris.
"Maafkan aku hara sebab Aku terpaksa tipu kau.. Aku buat semua ni sebab aku nak dekat dengan kau.. Kalau kau tahu aku ni bang chan... Musuh ketat kau.. Mesti kau tak nak kawan dengan aku.."Bisik hati chris sambil memandang hara yang sibuk menghitung bintang di langit.
*****
▣
SITUASI MINJI▣
"Adoiii.. Mana pulak lah susu sajat ni?? Susah betol nak cari.." mata minji ligat memandang kekiri kekanan mencari susu sejat.
"Hahh!! Kat sini rupanya kau menyorok ye.. Tak guna punya sajat!! Kat tempat tinggi jugak lah kau nak duduk.." bebel minji.
Minji cuba mencapai susu sejat yang terletak di rak paling atas namun gagal..
"Haiishh.. Kenapa lah rak ni tinggi sangat.. Bangang punya kedai!! Kalau budak kecik nak beli susu sajat tu cam mana?? Kesian diorang.. Mesti diorang kena panjat rak ni cam spiderman.." bebel minji.
"Nah~" ujar seseorang sambil menghulurkan susu sejat kepada minji.
"Terima ka~ ji.. Jisung??"
"Ye saya.." jisung tersenyum manis.
"Oii tupai.. Kau buat apa kat sini??" tanya minji.
"Buat apa lagi.. Beli barang lah.." jawab jisung.
"Ye tak ye jugak.. Heheehe.."
"Ehh minji.. Kau sorang jer ke?? Mana hara dengan yuri??" tanya jisung.
"Hara cam biasalah.. Dating dengan chris.. Yuri pulak ada kat rumah.. Khusyuk main fon.." jawab minji.
"Jadi kau pergi kedai ni sorang-sorang lah?? Kau tak takut ke??"
"Buat apa aku nak takut.. Dah nasib.. Hahh!! Yang kau ni asal pergi kedai sorang-sorang?? Mana member-member tenok kau tu??"
"Chan hyung keluar entah ke mana.. Seungmin pulak sama cam yuri.. Asyik main fon jer.. "Balas jisung.
"Nampaknya kita senasib .." ujar minji.
"Emm minji.. Kau free tak??"tanya jisung.
"Free.. Kenapa??"
"Sebenarnya aku nak ajak kau pergi pasar malam.. Itupon kalau kau sudi.." kata jisung membuat muka tupainya.
"Giler tak sudi.. Mesti lah aku sudi.. Tapi kau kena belanja aku.. Boleh??"
"Boleh.. Boleh!! "Jisung mengangguk laju.
"Ok jom.. Tapi sebelum tu aku nak pergi bayar natang sajat ni dulu.."
"Ok.."
Minji mula melangkah menuju ke kaunter untuk membayar susu sejat yang dibelinya itu manakala jisung membuntuti minji dari belakang..
"Akhirnya.. Dapat jugak aku date dengan si minji tu.. Huhuhuhu.." Desus hati jisung..
.
.
TO BE CONTINUE..
YOU ARE READING
[OG]NERDY PRINCE ||Stray Kids||
Fanfiction"kıтα kєηα вαłαs вαłık αρα yαηg ∂ıσяαηg ∂αн вυαт kαт kıтα мαsα kıтα kαт sєkσłαн яєη∂αн ∂υłυ.."- вαηg cнαη. "jυηg мıηjı!! αkυ αkαη вαłαs вαłık αρα yαηg kαυ ∂αн вυαт kαт αkυ ∂υłυ.."-jısυηg. "∂υłυ мємαηg αkυ ηı łємвαв мαcαм sıρυт.. тαρı sєkαяαηg αkυ ∂α...