chapter 8

330 21 2
                                    

DI SEKOLAH..

"Halamakk!!! Mana pulak ahh binnie binnie changbinnie ni?? Takkan lah dia tak datang sekolah hari ni kot??" bebel minji..

"Alah minji.. Jap lagi si ketot tu sampai lah.." kata yuri sambil menyedut air yakult ke dalam mulutnya..

"Emm.. Yelah.."

Minji mula membuku kimia lalu menyelak dengan kasar..

"Aku betul-betul menyampah dengan subjek puaka ni.."

"Kalau menyampah asal kau masuk kelas ni??" tanya yuri

"Dah takdir.. Nak buat cam mana.."

"Emm.. Takdir lah sangat.."

Minji yang bosan menela'ah buku kimia itu menyimpan buku puaka itu ke dalam begnya.. Ketika dia hendak menyimpan bukunya, matanya tidak sengaja tertumpu kearah Hara yang sedang termenung jauh sambil tersenyum seorang diri.

"Ehh janda ni dah kenapa?? Kena sampuk dengan hantu mak lampir ke apa??" kata minji sambil memandang pelik kearah hara..

"Aku rasa hara ni memang kena sampuk ni.. " ujar yuri..

"HAII KORANG!!! SORRY AKU LAMBAT!!" Jerit changbin yang baru saja tiba..

"Oii minji.. Yuri.. Pahal dengan minah sewel tu??" tanya changbin..

"Kawan baik kau tu dah kena sampuk dengan hantu mak lampir.." balas yuri..

"Oii jemah!! Kawan baik binnie tu kawan baik kau jugak!! Bahalol~" bebel minji..

"Ehh ye tak ye jugak.. Apa lah kau ni yuri.. Podah!! Podahh!!" kata yuri sambil menepuk dahinya sendiri.

"Kena sampuk?? Cam mana hara boleh kena sampuk?? Cer citer sikit dengan aku.. "

"Cam ni.. Semalam si hara ni balik lewat.. Lepastu dia bangun jer pagi tadi terus jadi cam ni.. Sampai lah sekarang.." terang minji..

"Ohh cam tu.."

"Chris~ chris~" ucap hara sambil tersenyum..

"CHRISSS??!!!"

"Park Hara adik perempuan park jinyoung!! Sedar lah dikau sebelum aku~"

"Sebelum apa seo changbin??" hara mula kembali ke alam nyata.

"Sebelum aku~ belai kau cam anak kucing.. Hihihihi" changbin tersenyum kambing..

"Ehh hara.. Sapa chris??" tanya yuri.

"Ermm Chris? Sapa chris?" hara bertanya kepada yuri kembali..

"Natang bodoh ni.. Aku tanya dia.. Dia tanya aku balik.." desus hati yuri.

"Ehh hara.. Kau ok tak ni??" tanya changbin..

"Aku ok jer lah!! Asal kau tanya aku cam tu? "

"Aku saja jer tanya.. "

"Chan hyung!! Sedap giler lahh makanan kat kantin tadi.. Lagi-lagi nasi lemak sambal kerang dia tu.  Perghh!!!! Terbaik ahh!!" kata jisung dengan nada yang kuat.

"Dah sudah!! 3 ketol tu dah datang dah!!" ujar yuri.

"Haiishh.. Si tupai tenok ni.. Perli aku ke apa.. Tau-tau jer yang aku ni tengah lapar.." bebel minji.

"Korang.. Petang ni aunty Nelly kata nak buat karipap.. Mesti karipap yang aunty nelly tu buat sedapkan.." kata bang chan dengan nada yang kuat..

"Ya tohan.. Apasal lah si hantu ni seru-seru makhluk karipap tu.." desus hati hara sambil memegang perutnya yang lapar..

"Wehh korang!! Malam ni aku belanja korang makan Daging panggang kat sebelah bangunan Jyp tu nak?? Nanti aku ajak sekali abang aku yang osem tu makan dengan kita semua!!'' kini hara pula yang menyakitkan hati bang chan dan 2 ketul kawannya..

"Ohh kau nak ajak gaduh ye hara.. Tak apa- tak apa.. Siap kau!!" desus hati bang chan..

"Kalau orang tu belanja geng dia makan daging panggang.. Aku, bang chan akan belanja korang berdua makan Nasi arab kat depan bangunan jyp!! Lepastu hyung bawak noona-noona twice makan dengan kita bertiga!!" kata bang chan yang tidak mahu mengalah..

"Natang bodoh ni!!" hara mula geram dengan perangai bang chan.

"Haii Hara.." ujar minhyun.

"Habis lah korang.. Crush kesayangan korang dah datang dah.." sindir changbin..

"Diorang bukan crush kitorang lah babun!!" minji menjeling tajam kearah changbin..

"Ada aku kesah.." balas changbin sambil menjelir lidah kearah minji..

"Hara.. Kenapa ni?? Diorang kacau awak ke??" tanya minhyun.

"Ka.. Kacau?? Sapa cakap diorang kacau aku.. Kitorang tengah borak-borak ni.. Betul tak chan??!!" tanya hara sambil merangkul leher bang chan..

"Ehh eh.. Kitorang sebenarnya bukan kaw~"

"Bang chan~" hara memijak kaki bang chan dengan kuat..

"Adui!! Sakitlah!!" rintih bang chan.

"Betul ni diorang tak kacau korang??" tanya Daniel.

"Betul lah!! Yang kau nak sibuk-sibuk ni dah kenapa?? Pergi balik kelas kau sana.." balas yuri dengan kasar..

"Tah!! Datang sini buat semak jer.." tambah changbin..

"Jisung sayang.. Jom kita pergi dating kat tempat lain.. Kat sini banyak setan lah.." kata minji lalu menarik jisung keluar dari kelas..

"Ehh.."

"Jom seungminie.. " yuri menarik tangan seungmin lalu membuntuti minji..

"Jom channie~" kini giliran hara pula menarik tangan bang chan..

Bang chan, jisung dan seungmin hanya mendiamkan diri saja..

"Aku nak cau dulu.. Bye!!" ujar changbin..

"Ehh changbin.. Kau nak pergi mana?" tanya seongwoo..

"Nak pergi mekah.. Nak ikut?"

"Emm.. Tak nak"

"Changbin.. Korang dengan budak baru tu kawan baik ke??" tanya minhyun..

"Haah.. Kitorang kawan baik.. Baik sangat-sangat sampai kitorang semua tinggal serumah.. Bukan setakat serumah jer.. Tapi sebilik~" tipu changbin..

"Se..sebilik??"

"Yup!! Sebilik.. Ok lah aku nak pergi kat diorang dulu.. Bye!!" ujar changbin lalu pergi meninggalkan minhyun, daniel dan seongwoo.

"Tak guna punya budak hingusan!! Jangan harap kau dapat rampas Hara aku!!" minhyun menendang meja yang ada di hadapannya.

"So sekarang ni kita nak buat apa??" tanya Daniel.

"Buat apa lagi.. Tumbuk jer lah budak-budak hingusan tu!!" balas seongwoo..

"Nanti dulu.. Kita jangan bertindak melulu.. Kita kena rancang strategi dulu.. Baru kita serang diorang.." ujar minhyun sambil tersenyum sinis..

.

.

TO BE CONTINUE..

[OG]NERDY PRINCE ||Stray Kids||Where stories live. Discover now