Chapter 11

307 24 2
                                    

Keesokkan Harinya..

Hara, minji dan yuri masing-masing duduk di meja mereka sambil tersenyum seorang diri..

"Ohh chris~" hara tersenyum sambil berkhayal..

"Ohh squirrel.. Asal lah kau comel sangat.. Hihihihi..." Minji tersenyum sambil melihat gambar di dalam iphonenya..

"Hihihihi.. Dia ni lawak lah.. Hihihihi.." Yuri khusyuk membalas chat seseorang sambil tersenyum..

Bang chan, jisung dan seungmin hanya memandang gerak geri mereka bertiga dari tempat duduknya..

"Minah tiga ketol tu ok ke tidak tu?? Dari tadi sung tengok diorang tersengeh-sengeh cam orang giler.."

"Entah lah sung.. Agaknya diorang tu dah tak lama kot.." Jawab bang chan selamba.

"Hihihi.."

"Oii sipot sedot masak lemak keladi.. Kau ni dah kenapa tergelak sorang-sorang?? Kau pon dah terjangkit penyakit minah tiga ketol tu ke??" Tanya jisung.

"Tak ada apa..hehehehe.." Seungmin tersengeh.

"Apa benda yang best sangat yang kau main kat fon tu sampai kau tergelak cam langsuir tercekik cengkerang sipot tu hah??" Tanya bang chan pula.

"Tah.. Meh sini aku tengok!!" Jisung ingin mengambil handphone dari tangan seungmin.

"Don't touch it!!" Seungmin memukul tangan jisung dengan kuat.

"Aduii!! Sakit lah.." Jisung menggosok tangannya.

"Padan muka kau.. Buekkk!!" Seungmin menjelirkan lidahnya.

Semua murid di dalam kelas itu memandang hara, minji dan yuri dengan pelik.. Selalunya mereka bertiga adalah orang yang tak pernah tau erti senyap. Namun hari ini, mereka senyap seperti patung cendana sambil tersengeh-segeh seperti beruk dapat pakwe..

"Oii minah senget sekalian.. Korang ni ok ke tidak?? Nak aku call hospital mental ke??"

"Hiishh kau ni bising ahh changbin... Asyik nak membebel jer.." Bebel minji.

"Bile masa aku membebel cik minji oii.. Aku cuma tanya jer.." Balas changbin..

"Kau ni bising ahh changbin.. Pergi lah sana!! Shuhh shuhh~" yuri menghalau changbin seperti menghalau kucing..

"Ok fine!!" Changbin bangkit dari tempat duduknya lalu pergi berkumpul dengan sekumpulan pelajar yang sibuk bergosip di bahagian belakang kelasnya..

"Ehh hara.. Cam mana semalam?? Best tak date dengan habang chris??" Tanya minji.

"Me..mestilah best.." muka hara tiba-tiba menjadi merah seperti epal merah.

"Wehh.. Chris tu cam mana orangnye?? Mesti die handsome kan??" yuri mula bersuara.

"Entah lah.. Maybe chris tu handsome.. I don't know lah.." balas hara.

"Ehh.. Kau ni biar betol hara.. Takkan kau tak tahu yang chris tu handsome ke tak??" minji menggaru kepalanya kerana bingung.

"Cam mana aku nak tahu yang dia tu handsome ke tak kalau aku sendiri tak pernah nampak muka dia.. Lagipon dia selalu pakai mask.."jawab hara.

"Kesian..." ujar changbin yang muncul secara tiba-tiba.

"Ehh binnie.. Sejak bila kau ada kat sini?? Bukan ke kau join budak-budak tu bergosip ??" tanya yuri.

"Gosip diorang tak best.. Tapi gosip ni lagi best.." jawab changbin.

"Cehh.. Banyak ahh kau!" minji memandang changbin dengan perasaan tidak puas hati.

"Asal kau pandang aku cam tu?? Aku tahu lah aku ni handsome.. Comel.. Lepastu banyak peminat.." changbin mula mengagungkan dirinya.

"Hek eleh.. Muka cam setan jer cakap handsome.. Jisung aku lagi handsome.. Opps!" minji serta merta menutup mulutnya..

"Halamak!!! Aku terlepas cakap lah pulak.." Desus hati minji.

"Hahh?? Jisung??" Tanya changbin dengan suara yang kuat.

Semua murid memandang kearah mereka berempat termasuklah jisung sendiri..

"Sa.. Sapa yang sebut jisung?? Aku sebut jiseung!!" Nafi minji.

"Yeke?? Tapi tadi aku dengar kau sebut nama mamat tupai kering tu.." Kata hara..

"MANA ADA!!! AKU TAK SEBUT NAMA MAMAT TU LAHHHH!!!" Jerit minji.

"Janganlah marah.. Kitorang tanye jer.." ujar changbin..

"Mana ada aku marah.. Aku cuma nak test highnote jer.. Mana lah tahu aku ni boleh kalahkan highnote ziana zain.." Minji mula menukar topik.

"Emm.. Yelah.." Kata hara..

"I know minji.. Kau ada sebut nama aku.." Jisung tersenyum..

.

.

.

TO BE CONTINUE..

[OG]NERDY PRINCE ||Stray Kids||Where stories live. Discover now