Bab 34

7.2K 160 1
                                    

Kedengaran laungan azan subuh di masjid yang menyedarkan Anis dari tidur lenanya.Dia memeluk suaminya lalu melihat Dirinya yang tidak memakai seurat benang. Teringan kejadian Semalam. Muka tiba-tiba Panas.

"Eii! malunya aku! Anis kau blushing pehal? kau jalankan tanggungjawab sebagai isteri je. " monolog anis. Tanpa dia sedari adam sudah terbangun dari lenanya. Adam hanya memerhati kelakuan isterinya yang sedang memegang pipinya. anis sgera mengawal rasa malu yang bertandang dihatinya

"Abang.. bangunlah.. so..solat subuh.. "kejutnya lembut. tetapi sempat lagi dia tergagap.

"Ermmm.. penat.. "ujar adam sengaja mahu mengusik isterinya.

hisss suami aku ni.. dah lah tengah malu macam ni. dia boleh cakap dia penat. aku nak mandi tapi selimut ni ada satu je. akkan aku nak lari terus ke tandas nanti dia nampak.. malulah!! '. kata hati anis. segera difikir cara untuk melepaskan diri ke tandas.

"abang.. nanti waktu subuh habis. bangunlah! " anis sudah geram.

"yelah sayang. jangan marah nanti tak comel. "sempat adam menyakat. dia melihat anis membungkus dirinya dalam selimut. malu punya pasal! '.detik hatinya.

"Abang mandilah dulu. nanti anis mandi! "adam mendekatkan dirinya pada isterinya.

"sayang malu ke? "usik Adam

"Ma.. mana ada. sa... sayang cuma penat " gagap anis menjawab.

"Penat? sebab apa sayang penat? bukan semalam abang yang......... ''tidak sempat adam berkata terus mulutnya ditekupoleh anis.

"diamlah nanti readers tahu! '' kata anis. author sudah mahu membaling anis dengan pasu pada masa itu namun adam sempat mengenyitkan matanya pada Author. HAHA DASAR PLAYBOY!

"okey abang masuk tandas dulu. kalau ternampak 'something' abang harap sayang tak terkejut. tutup mata sekarang! '' anis baru mengingati adam jugak naked. dia segera menutup matanya. makk!! malunya bertambahan. adam tersenyum mengusik isteri kesayangan nya itu.

" tahu takut.. abang dah pakai seluar lah. saja nyakat sayang! ''adam mengetawakan isterinya. sempat isterinya membaling bantal. dah lah orang tengah malu boleh pulak dia main nyakat-nyakat. geramya! '. monolog anis.

***********

Anis p. o. v

"Nak masak apa ni.. '' aku sempat membuka kabinet yang penuh dengan keropok. suami tercinta kata keropok bagus bila anis bosan kat rumah.

"sayang! harini abang tak kerja. '' sapa adam lalu memelukku dari belakang. aku terkejut.

" Encik suami. boleh tak bagi salam. Anis terkejut tau!. " ujarku dengan mulut muncung.

" sayang.. nak tahu tak? harini apa yang spesial!? ". tanyanya teruja. aku menggeleng.

" hairini hari jadi mama! so kita kena keluar beli hadiah!." ujarnya. aku mengangguk.

" abang nak bagi hadiah apa? ". tanyaku. dia menoleh sambil tersenyum nakal.

"Hadiah ni sebenarnya tapi lambat". Katamya sambil menunjuk ke arah perutku. pipi aku sudah membahang. Malu!

" Suka tau usik orang ! nanti anis tumbuk kang!". kataku sambil mnepuk bahunya.

" Tumbuklah! kat sini!". dia menunjuk kearah pipinya. aku tergelak.

" kat situ bukan tempat anis tumbuk ". kataku kepadanya. dia tersenyum.

" Habistu pipi tempat anis buat apa? ". tanya adam mengusik lagi.

Kejamnya sebuah cinta [Complete ♡] Where stories live. Discover now