Bab 32

9.3K 202 13
                                    

Adrian segera memasukkan iphonenya kedalam poket seluarnya..  Dia mencapai pen dimeja dan pura-pura menulis.. Dia sempat membetulkan suaranya..

Hemm..  Masuk! "Ujarnya tegas..

Boss.. Ada interview untuk menjadi 'Personal Asistant' boss.. "Kata wanita yang memakai baju kemeja hitam dan skirt parat bawah lutut..  Wanita itu adalah setiausaha adrian..

Ohhh..  Suruh dia masuk.. "Arahnya..  Wanita itu mengangguk dan keluar memanggil wanita itu.. Muncullah seorang wanita berkemeja memakai skirt ketat..

Surprise!!.. "Tasya masuk sambil mengukir senyuman manis..

Tasya?!.. Err..  Bukan awak cakap awak kat rumah ke?  Why suddenly?.. "Tanya ad pelik tambah terkejut.. Dia terbangun dari kerusi pejabatnya..

Apalah you ni..  Masa you mesej I tu..  I otw ke sini..  Tak boleh ke?.. "Ujar tasya sambil megeluarkan bunyi rajuknya..

Ohh..  So boleh kita lanjutkan?.. "Ad mula duduk di kerusinya kembali..

Lanjutkan apa?.. "Tanya tasya pelik

Awak kan nak interview jadi PA saya?.. "Ujar adrian sambil mengangkat kedua-dua keningnya..

Eh..  Takdelah. Tu sa.. "Belum sempat dia menyambung kata-katanya ad terus memintas..

Duduk!.. "Arah ad kepada tasya..  Tasya mula duduk di hadapa ad..

Saya terima awak..  Tapi bukan sebagai PA.. "Adrian sudah mula mengusik tasya..  Tasya mengerutkan dahinya..

Kalau you terima I bukan sebagai PA..  Habistu you terima I sabagai apa?.. "Tasya mula pelik dengan kata-kata ad..

Saya terima awak sebagai suri hati saya.. "Ad mengeluarkan kata-kata manis kepada tasya..  Tasya tergamam dan suasana senyap seketika..

Comelnya muka awak terkejut! Kan dah kena oleh saya..  Tulah lain kali nak datang sini jangan bagi surprise.. "Tergeledak ketawa ad melihat tasya..

Saya saja jer..  Saya bosan lah kat rumah..  Tu yang terus cari awak..  Kan awak bagi kad hari tu..  Pastu saya nak masuk tak tahu nak cakap apa..  Saya nampak ada notis..

Mencari Personal Asistant Ceo
        - Mempunyai diploma atau ijazah..
- Berpengalaman kerja office
- Gaji 3000 sebulan
- Berumur antara 22 hingga 27
               - Belum kahwin sebab Ceo kat syarikat
Ni masih bujang huuuuu~
                    - dah kahwin nanti suami marah kerja -_-

Adrian sibuk menilik wajah tasya semua perkara yang tasya katakan tidak didengari..

Faham tak?!.. "Tanya tasya yang sudah selesai bercerita..

Hemmm!  Faham!. "Adrian segera mengalihkan matanya..

Tapi awak dah masuk dekat  syarikat saya..  Jadi mulai harini awak PA saya..  Setiap pagi saya akan ambil awak dan akan hantar awak balik.. Lagipun awak punya kereta lama lagi siap..  Mechanic Cakap sebab ramai pelanggan..  Jadi saya akan hantar awak, sementara jadi PA saya.. "Terangnya panjang lebar..

But..I takde pangalaman.. "Tasya sengaja membuat alasan..

Saya boleh ajar..  Okey lunch time..  Jom saya belanja.. "Ajak ad..  Dia berdiri dan mencapai kot di kerusinya..

I ada hal! .. "Bantah tasya..

Siapa boss..  Awak ke saya?.. "Tanya ad..

Kejamnya sebuah cinta [Complete ♡] Where stories live. Discover now