"Adam!" Panggil Tok yah. Yang merupakan abah kandung Anis.
"Ye tok yah kejap!" kata sedikit menjerit agar dapat didengari oleh lelaki tua itu.
"Ibu, sayang. Adam pergi dulu Abah panggil tu.. Adam pergi dulu okey? Lagipun Adam dah habis makan." katanya dengan penuh lakonan dan lalu ke ruang tamu untuk berjumpah abah Anis.
"Kamu esok pergi KL dah kan? " Tanya Abahnya dengan serius sambik mengelap peluhnya yang menitik.
Abah anis baru selesai berkebun. Dia memang gemar akan berkebun semenjak dari kecil lagi. Anis juga bijak berkebun namun abahnya tidak mengizinkan kerana dia seorang wanita. Perlu menjaga kesopanan.
"Ye. Kenapa Abah? "tanya kembali..
"Abah nak kamu jaga Anis betul-betul sebab dia tak tahu selok-belok kat KL tu. Ayah harap kamu dapat lahh jaga dia baik-baik. Kalau kamu sibuk kerja jangan bagi Anis keluar dari rumah nanti dia sesat, hilang kat KL tu."pesan tok ayahnya.
"Jangan risau tok ayah.. Nanti Adam jaga Anis baik-baik okey?" Yakinnya.
Adam melemparkan senyuman manis sedangkan hatinya berniat ingin menyeksa gadis itu nanti. Bermacam-macam rancangan yang sudah berlegar-legar difikirannya.
"Baguslah. Sebab tok ayah risau tentang kesihatan dia tu. Mak Abah dulu meninggal sebab penyakit barah otak. Jadi Abah takut kalau penyakit tu kena pada Anis..Kamu lah satu-satunya harapan Abah untuk jaga anis kat sana nanti."katanya dengan nada sedih. Adam yang mndengar masih lagi dengan senyuman sinis.
"Kalau perempuan tu kena biar padan muka
Dia mampus sana!!"getus hatinya kejam. Namun dihadapan abah ania senyuman manis itu diukir."Lagisatu dia Ada asma jadi Jangan biarkan dia Terlampau bersenam ke berlari ke berjalan jauh ke nanti dia pengsan."pesan Abah Anis. Adam sudah memikirkan banyak cara untuk menyiksa gadis itu.
Dia juga mendengar dengan telitinya. Dia tersenyum sinis mendengar semua kata-kata Tok ayah. Dirinya itu dirasakan sepeti raja kerana mengetahui segalanya tentang gadis itu.
"Okey tok ayah. Adam akan buat yang terbaik untuk Anis" Tipunya. Hatinya saat ini melonjak girang kerana mengetahui soal Anis.
Bajunya digumpal dengan kasar dan pintu bilik isterinya dibuka dengan kasar. Dia berani melakukan sebegitu kerana umi dan abah pergi ke pekan untuk membeli barang dapur.
"Kau kemas untuk aku dalam beg ni. Aku tahu kemas dan cantik-cantik kau lipat! Takde kusut atau terabur! faham! " Katannya sinis.
"Fa..faham. Nan..nanti. A.. Anis kemaskan untuk abang.." Jawab Anis gagap kerana terkejut.
Adam seperti dirasuk sesuatu dan menengking Anis. Dia benci gadis itu terus-terusan berdegil tidak mahu mengubah panggilannya. Memang keras kepala!
"Aku dah berjuta kali cakap dengan kau kan!!! Jangan panggil aku Abang! Aku bukan abang kau ataupun suami tercinta kau! Aku jijik! Kau dengar tak!?" Tengkingnya. Terhinjut bahu Anis akibat terkejut. Airmata ditahan apabila dihina oleh suami sendiri.
Tangan Adam naik mencengkam dagu Anis dengan kuat. Terdongak gadis itu dengan berdesis sakit menahan cengkaman sang suami. Sanggup lelaki itu berlaku kejam terhadapnya.
Apa salahnya? Hanya panggilan sahaja lelaki itu sudah berlaku kejam? Adakah lelaki itu tifak mempunyai perikemanusian?
"Ab..abang sakit.. Tolong lepaskan da..dagu a..anis.." Rayunya.
Anis merayu dengan airmata yang ditahan tadi sudah berlinangan dipipi. Sakit yang sudah tidak dapat ditahan lagi. Namun adam makin kuat mencengkam.
"Ohh sakit! Ini baru sikit Anis kau akan rasa tersiksa besok bila kau dah sampai kat rumah aku! Bodoh!" Ugutnya penuh kejam dan makian untuk Anis juga disertakan.
Adam menghentak muka Anis di pakaian yang bertaburan. Anis hanya mampu menangis teresak-esak. Wajahnya yang putih sudah memerah akibat cengkaman tangan adam.
Adam segera keluar dari bilik itu dengan senyuman sinisnya. Dia suka menyeksa gadis itu. Hatinya puas! Dia juga tak tahu mengapa dia benci melihat wajah polos anis itu.
"Ya Allah.. Kuatkan hambamu ini."doa Anis dihati meminta kekuatan dari Allah SWT.
Kerna hanya DIA tempat Anis mengadu kesakitan. Dada yang sudah sesak dengan tangisan dicengkaman bagi menghilangkan rasa sakit. Adakah di masih mempunyai masa untuk bahagia? Atau tidak?
Apa jadi nanti!? Adam seksa Anis atau Anis tetap dengan misi menggoda Adam??
Komen dan vote!
Typo abaikan!- Bring your love, Princess -
YOU ARE READING
Kejamnya sebuah cinta [Complete ♡]
Romance[ Novel First Romance Princess™] Anis suraya - abang..."Panggilanya lembut. Anis menolak tubuh adam jatuh ke katil lalu menindih badan Adam. Lelaki itu tersenyum sinis dengan perbuatan 'isteri tak diiktiraf itu.' tengku adam irfan - kau fikir aku t...