Kristal Biru Aquamarine adalah sejenis mineral yang diberi nama 'Beryllium Aluminum Silicate' dengan formula komposisi kimianya adalah Be3Al2(Si16O18). Mineral Beryl terkristal pada sistem heksagonal, dengan tahap kekerasan Mohr pada skala 7 1/2 sehingga 8. Mineral ini juga mempunyai belahan tidak sempurna dan mempunyai kilauan lutsinar.Bangsa kristal biru Aquamarine mempunyai bangsa dengan asal usul daripada suku kaum yang pernah di vaksin dengan cecair pelali daripada jenis Cominarty.
Bangsa ini mempunyai kelebihan dalam mengawal ruang dan angkasa. Kristal ini juga dipanggil sebagai 'Kristal Angkasa' kerana kebolehannya yang unik kepada bangsa pemegang kristal ini dalam mengawal ruang dan angkasa.
Kristal ini banyak diperolehi di kawasan benua Eurasia dan juga di persekutuan Atlantik, dimana, ianya di lombong berdekatan kawasan kimberlit yang mengandungi mineral permata (diamond). Kristal Biru Aquamarine ini mempunyai unsur rantai kimia dengan unsur Karbon mendominasi rantaian kimia yang rencam selain unsur surihan kuprum yang membawa warna biru laut dan juga unsur luar biasa dari angkasaraya.
Setiap individu yang datangnya daripada puak 'Blue Aquamarine' ini perlu menunjukkan taat setia yang tidak berbelah bahagi kepada negara persekutuan dengan terpasangnya kristal biru Aquamarine ini di dahi masing-masing. Ini penting bagi memastikan tiada individu yang berpaling tadah dan menyertai mana-mana puak selain proses pengenalan diri di dalam negara. Pemimpin yang memimpin bangsa Kristal biru ini adalah Jeneral Tokazukizu.
Kristal Blue Aquamarine mewakili unsur angkasa yang luas, bercahaya dan misteri yang tidak dapat diungkapkan dengan kata-kata. Kristal ini berperanan sebagai ejen membawa kapal angkasa ke suatu ruang angkasa dengan pantas dan cepat ketika diserang hendap oleh puak lain, dan tiba-tiba muncul di belakang penyerang untuk proses serangan balas.
Bangsa Asgard mempunyai pertalian yang rapat dengan cucu cicit kepada pemegang batu kristal hikmat ini sebelum kristal hikmat ini jatuh ke tangan Bangsa Valykrie selepas Bangsa Asgard musnah dalam peristiwa Thor melawan Ragnarok dahulu, namun, kita tidak akan bercerita mengenai perkara ini disini.
"Getir-lah angin, sa-jarum, dua jarum,
Sa-jarum menampang biru nila,"
-Timangan Puak Biru-
YOU ARE READING
Riwayat Caturdasa : Cyberlord of the Chips
FantasyPengembaraan seorang pemuda bernama Athran dalam usaha menyatukan tiga bangsa yang kerap bertelagah demi memenangi peperangan 'Cyberlord of the Chips' dalam menentang robot AI yang memberontak. Cover by : @Abyss-of-Crazy