"BERSEMPENA dengan kemenangan bersejarah puak Penentang Orange Topaz Union ini, saya, Laksmana Armada Rinkarika Chikirishi akan menamakan kembali kawasan kekuasaan baru ini sebagai Kawasan Persemakmuran Persekutuan Bhumi Sakhti dan mengumumkan pusat pentadbiran baru adalah terletak di Permatang Tengah Lautan." Laksmana Armada Rinkarika Chikirishi menangkat tangannya sambil melafazkan sumpah setia.
Bait-bait kata dan setiap butir ayat yang terkandung didalam ucapan sumpah setia Laksamana Armada Rinkarika Chikirishi sewaktu mengangkat sumpah sebagai pemimpin utama Persekutuan Bhumi Sakhti ini disambut baik oleh keseluruhan masyarakat Bhumi Sakhti. Harapan baru kian menyirna. Persekutuan Segi tiga Bhumi Sakhti kini ditadbir oleh pemerintah yang baharu pula. Wajah-wajah baharu yang tidak ternama mulai muncul satu persatu dan diperkenalkan oleh Laksmana Armada Rinkarika Chikirishi.
Pemimpin puak Topaz jingga ini juga berjaya dikurniakan pingat dan darjah kebesaran daripada pentadbiran Persekutuan Segi tiga Bhumi Sakhti membawa gelaran 'Laksamana Armada'. Ini selepas episod kejayaannya menakluki persekutuan Bhumi Sakhti, buat pertama kalinya dalam sejarah. Mereka mempunyai cabaran dalam menyatupadukan keseluruhan masyarakat Bhumi Sakhti yang telah berpecah-belah dibawah lembayung Segi Tiga Adiratna.
"Permatang Tengah Lautan dipilih sebagai pusat pentadbiran baru Persekutuan Bhumi Sakhti menggantikan kawasan tanah tinggi Caucasus oleh kerana lokasinya yang strategik, terletak di laluan sutera perdagangan lautan moden yang menghubungkan antara kawasan tanah besar di timur dan kawasan pergunungan di utara selain kawasan Tanjung Harapan di barat. " ujar Laksamana Armada Rinkarika Chikirishi.
YOU ARE READING
Riwayat Caturdasa : Cyberlord of the Chips
FantasyPengembaraan seorang pemuda bernama Athran dalam usaha menyatukan tiga bangsa yang kerap bertelagah demi memenangi peperangan 'Cyberlord of the Chips' dalam menentang robot AI yang memberontak. Cover by : @Abyss-of-Crazy