kalau datang takbawak bala bencanaa dekat aku taksah tau mamat kepala batu nie.habis satu sekolah heboh pasal hubungan aku dengan dia bila Makcik Makcik Bawang tu tahuu dia Ceo dari KS group
Habis kena interview oleh makcik makcik clener , kantin dan guru guru lain . yang sakit nya aku asyik jawab soalan sama
" Betul kee boyfriend kamu tuu Ceo KS group? ''
satu hari nie aku asyik anggukk-angguk bila dah taklarat nak jawab . nie sebab pagi tadilah nie!
FLASHBACK PAGI TADI
masaa tuu kereta dia dah tunggu aku awal awal dekat bawah appartment , aku ingat dia gurau je kelmarin bila kata nak jemput n hantar aku kesekolah tiap hari . taksangka pulak dia betul betul buat
toktoktok!
cermin keretanya aku ketuk setelah itu cerminnya diturunkan .
" Tunggu apa lagi masuklah , nanti lambat pulak ''
" awak takpayahlah susah susah buat macam nie , saya bukan tuan puteri pun sampai awak kena jemput dan hantar saya kesekolah tiap hari , saya taknak susahkan awak "
" sebab kau bukan tuan puterilah aku buat macam nie , kalau tuan puteri dah memang sah kau kena jemput tiap hari oleh driver sendiri , kau jangan risau , aku okay hantar dan ambil kau tiap hari atleast aku taklah tertanya tanya kat office kau dah sampai kebelum? selamat ke tak? kalau aku dah pastikan sendiri aku boleh fokus pada kerja aku , so please masuk sebelum terlambat . aku lambat takpa aku boss"
" kenapa awak nak kena risau dekat saya? sayakan boleh jaga diri "
dia keluar dari kereta dan berdiri dihadapan aku Dengan jarak 3cm
" lelaki kalau dia suka dekat someone , semua benda pasal yeoja tu dari hujung rambut sampai hujung kaki dia nak pastikan selamat takda cacat cela , so itu yang aku rasa sekarang "
" Dae! mak-maksud awak? "
" aku akui aku dah mulai suka dekat kau song jihyo . Actually , I see you in my dreams these days , I've never met any woman like you . so i want to keep near you "
dia tatap aku dengan penuh keikhlasaan sampai hati aku jadi tak keruan . mata dia fokus pada aku tapi anak mata ku bergerak tak keruan kesana kesini sebab takmampu pandang kearah tatapan nya .
" Er. awak saya dah lambat , jomlah "
aku terus berlari masuk kedalam kereta . sementara dia masih berdiri kaku beberapa saat setelah itu masuk kedalam kereta . aku tak memandang kearah dia selain memandang kearah tingkap . sebab aku taknak rasa awkward , canggungg , hambar semuatu
dia confess perasaan dia kat aku kot , aku happy nak mati bercampur takut dan sedih . aku takut perasaan dia tuh palsu sebab semua nie gegara atok dia yang ancam kalau tak manalah dia nak layan cekgu sekolah macam aku nie
tapi yang buat aku lagi suspen adalah siapa atuk dia? apesal masa first meet dia kata atok dia dan aku kenal? seingat aku dalam ingatan aku yang paling dalam takda atok lain yang aku kenal selain haraboeji aku!
sedang sakan aku fikir pasal atok dia , kereta diberhentikan . bila pandang tepi ini bukan sekolah jauh lagi kot!
" kenapa berhenti kat--
" Kau betul tak suka dekat aku kee? aku kurang apaa dekat mata kau? aniy! takkan kau tak rasa apa apa! "
" apaa awak merepek nie! saya dah lambat laa awak! Loceng Bunyi pukul 7.00am tapi sekarang dah pukul 7.05am . saya dah lambat 5 minit tau dak? "
keretanya memecut membelah angin pagi bila aku cakap aku dah lambat break ditekan mengejut setelah sampai dihadapan sekolah . seatbelt nya dibuka laju bahuku ditahan sebelum keluar
YOU ARE READING
Our Love Story 💕
Short StoryAsyik begaduh jee kalau jumpaa , bila nak jatuh cinta nya satuu macam singaa betina satuu lagii keras kepala kuat membebel , bila berdua ada saja yang tak kena Kawin ke tak tu belakang cerita , macam mana diorang nak jatuh cinta kalau asyik gaduh...