[itu Pilihan Ku/그게 내 선택이야]

406 41 5
                                    

Seminggu berlalu, makan tak selera. Tidur tak lena, rasanya kalau duduk rumah lagilah akan buat aku jadi teringat peristiwa tu. Baik aku kembali mengajar, at least aku boleh fokus dengan pelajar aku, so tak lah otak aku semak fikir pasal taehyung

Aku menuju keruang tamu. Suasana rumah ini sudah tak seperti dulu, sejak kejadian tu, aku murung mama dan papa juga begitu, takda jalan lain selain kembali bekerja. Ada baiknya. So boleh lah pelan pelan aku lupa segalanya.

"maaa,효는 일하고 싶어~(hyo nak kerja)" katanya dengan wajah yang masih pucat.

"tapi hyo tak sihat lagi" balas mamanya.

"hyo rasa, takboleh nak duduk rumah. Hyo kena busykan diri untuk lupakan segalanya.mybe tu je caranya" luah hyo.

"betul la tu apa hyo cakap. Bagilah hyo kerja, awak tu sebenarnya risaukan hyo kan? Takut hyo kena culik lagi kan?" kata.papa hyo

"siapa je yang tak risau anak. Mama bukan apa. Mama cuma takut, kalau ada yg patut mati, Lebih baik yang mati tu mama. Bukan kamu"

"mama jangan risau, semuanya akan okay kalau hyo dan tae tak bersama, kitorang cuma perlu pisah, so mama dan papa kena bantu hyo. Demi keselamatan semua" kata hyo lalu meninggalkan ruang tamu.

🌼

🌼

🌼

Aku bersiap Awal. Tunjuk yang semangat aku kuat untuk lalui semua ni. Macam biasa aku singgah brekfes dekat meja makan. Mama dan papa senyum dekat aku. Untuk pertama kali setelah kejadian itu.

Lepas breakfast. Aku memeluk mama papa.

"jangan risau, hyo okay" kataku sebelum keluar. Setelah memakai kasut, aku perhatikan satu kereta putih yang agak familiar..

Aku menuju kearah kereta itu.

"haraboeji?" kataku setelah melihat tingkap keretanya diturunkan. Aku langsung tersenyum. Sebab cuaca sejuk aku di panggil masuk dalam kereta, dia siap nak hantar aku pegi kerja lagi.

"harabeoji buat apa kat sini?" soal jihyo.

"atuk datang nak minta maaf, sebab hancurkan hidup hyo, atuk dah dengar, kamu berdua dah putus " kata lelaki separuh usia itu dengan wajah bersalah.

"eh. Mana ada harabeoji hancurkan hidup hyo, jangan lah cakap macam tu, hyo tinggalkan tae, bukan sebab hyo benci dia. Hyo cuma nak segalanya dilupakan, nak semua tu jadi masa lalu, so takperlu hyo terfikirkan lagi, and untuk berada disisi dia, hyo tak boleh. Atuk faham kan joon orang yang macam mana, so bukan salah atuk"

"tapi semua ni bermula dari aku. Kalau aku tak paksa taehyung untuk suka kamu, semua ni takkan jadi. Mungkin kamu dah berjumpa dengan taehyung dengan cara yang lain, dengan situasi yang lain"

"hyo okay, jangan risau. Cuma hyo nak haraboeji jaga tae elok elok. Sebab lepas ni taehyung akan kehilangan segalanya, termasuk kawan rapat dia sendiri. Sebab orang takkan ada dekat sisi kita masa kita susah kecuali family sendiri. Atuk tolong jagakan tae untuk hyo, evan semuanya dah berahir, hyo tetap sayang dia, nak dia hidup macam biasa evan kitorang dah pisah. Dan kalau boleh hantar tae jauh dari hyo, kalau boleh lagi jauh lagi baik"

Our Love Story 💕Where stories live. Discover now