lepas buat kemotrapi,dan aku pun dah mula berjalan lurus takmacam ulat gonggok,aku dah dibenarkan pulang.
Yeah.finally.
Home sweet home~
Beg aku dikemas oleh taehyung,kesian jugak dekat dia dari aku masuk sini sampai keluar dia jaga makan pakai aku.aku memeluknya.
"Kenapa ni? Sakit lagi ke? Sakitkat mana?"
Soalnya sambil membalas pelukanku
"Hyo janji,hyo akan jaga tae bila tae sakit.takkan tinggalkan tae walau apapun yang jadi"
"Laa,baiknya hati dia.nie yang makin sayang ni"
Pipiku dicubit lembut.
Hahahahahahahahaha,awkward derk,bila aku dahulu yang memeluk kesayangan cinta hatitu.
Dalam kereta.aku hanya senyum-senyum macam kerang wangi bahagia dia lain matciam babe,aku sendiri pun takboleh sembunyi bahagia kitorang .
Sebelah tangan pegang stering sebelah lagi pegang tangan aku.
"Btw kita nak kemana?"
Soalku sambil mengenggam tangannya.
"Nak pulang rumah taelah"
Katanya dengan wajah comel dan intonasi aegyo
"Rumah tae?"
Dia angguk.
Ya allahh😂comeyyy nyaaaaaaaa😗
Ingat kan pandai merajuk&marah je rupanya comeyy pun pandai ngak?"Tapi kenapa?"
"Sampai mamat tuu kena tangkap,kita kena sebumbung.kalau hyo duduk kat rumah.macam mana tae nak senang duduk"
Ada betulnya jgk.jaymin bukan tahu menyerah,mybe dia tengah awasi kami lagi sampai sekarang.tapi aku takut tae terluka gegara aku.dia dah cukup penat jaga aku hampir sebulan dekat hosiptal.
sampai rumah dia.aku dan taehyung masuk rumah dia sunyi dan gelap.
Tetiberrr~
"CHUKKAHHHHAEEEE"
Dua lembaga entah dari mana muncul mengejutkan kami.tapi aku jerrlah yang terkejut beruk si taeyungg nie aku rasa dah tahu awal lagi.yelahh ini rumah dia mustahil dia taktahu an?
"EOMMA? APPA?"
kataku terkejut.mereka memelukku.
"TAE apa nie?"
"Surpricelahh~"
Aku tersenyum.baiknya dia,ya allah macam mana aku tak jatuh cinta dekat dia.
Aku perhatikan saja mereka yang buat party,konon nya sempena aku keluar hospital tapi langsung takbagi aku seteguk wine pun..ishhh benci tauu..
Sebab aku still makan ubat.so aku takdibenarkan minum.just pandang tiga hekorr beruk dihadapanku merayakan party untuk aku.
Aku capai gelas dalam diam tanpa sepengetahuan diorang yang sibuk bercerita.
Papppp!!
Tanganku dipukul kecil oleh taehyung.
"NO! Hyo kena makan ubat lagi malam nie,dokter dah pesan tak olehhh! Tak olehh lahh! Jangan degil "
Lagaknya dengan kecomelan.ada jugak aku hempuk satt nie.nasib baik comel bila dah mabuk peragai dia macam manja manja centulahh.
"Sikit jee k..hyo janji..sikitttttt jee"
Noo!! Tangannya membuat tanda pangkahh.aku merajukk tanpa sebab.lepas hantar mama dan papa masuk taksi aku kembali kedalam.
Taehyung dah terbaring dekat lantai taksedarkan diri.aku dah kata jangan minum banyak..dia minum banyak.. belagak!! Segelas pun dah hanyut..nak telan 2botol.nasib baik aku sayang tau!
YOU ARE READING
Our Love Story 💕
Short StoryAsyik begaduh jee kalau jumpaa , bila nak jatuh cinta nya satuu macam singaa betina satuu lagii keras kepala kuat membebel , bila berdua ada saja yang tak kena Kawin ke tak tu belakang cerita , macam mana diorang nak jatuh cinta kalau asyik gaduh...