[ L.I.E/고제말]

424 78 2
                                    

taehyung perhatikan kearah screen laptop yang mempamerkan kejadian dipondok guard sewaktu seorang lelaki memakai mask mengikat pakcik sekuriti setelah dipukul.

aku dah agak dah.sesuai dugaan taehyung,jihyo takmungkin jatuh sendiri jika seseorang tidak mengejarnya atau melakukan sesuatu kepadanya.

Laptop ditutup kuat.dia keluar dari toilet setelah melihat semua rakaman cctv yang ada ditempat tempat tertentu.wajahnya panas membahang.

Manusia mana yang berani sakitkan jantung pisang buah hati cempedak nangka dia ni? Telepon dia capai, no jin menjadi sasaran.

" hyung! Aku dah send email dekat kau,bukak dan cari tau sapa mamat tuu! Lepas tu bawak kess ni dalam makamah! Kalau boleh aku nak dia kena hukum mati! "

" Woo..woo.woo.. leklahh! Kenapa kecoh nie? Nak buat dia kena hukum mati? Wehh kawan kau ni peguam tau! Hukum hukum mati tu semua kerja hakim,sesuka kau jee nak aku buat dia hukum mati."

" jangan banyak ckp! Buat je "

Talian dimatikan.kakinya beranjak menuju kemeja.memang taktahu waktu dia nak bagi kerja mesti nak bagi tengah malam.jin pasrah tak ikut kang dia yang kena hukum gantung.

●●

Taehyung kembali ke wad VVIP,jihyo dipandang naktaknak je.

" Dari mana tadi? "

Soal jihyo setelah tae duduk dihadapannya tapi menoleh ketepi bagai monyet mejok kena cerai.

" Dari tandas, And guess what I see? "

Kening jihyo terangkat.

" Tandas dia kotor sangat, tak boleh nak melepas "

Huftt~ jihyo kembali merasa tenang sesaat yang lalu ia berfikir taehyung sudah mengetahui perkara sebenar,macam tak kenal taehyung kalau dia nak tahu sampai lubang jamban dia sanggup gali.

" Hmm,taehyung-ah? Rasanya tae dah boleh pulang dah hampir 2minggu dekat sini.lagipun next week hyo dah boleh pulang,sambung cuti dekat rumah.so tae pulang lah rehat.Hyo boleh jaga diri sendiri "

Tangannyo digenggam erat.

" aniya, tae akan jaga sampai kita pulang rumah "

" tap-"

" No tapi-tapi, just do what im say lagipun takdengar ke apa atok kau cakap? Dia nak aku jaga kau "

" tuu bukan atok awak ke? "

" Wehh! Tuu Haraboeji kitalahh! "

■■

Taehyung melihat satu laporan biodata diri tentang seseorang yang diberi jin diruang tunggu hospital.lelaki nie yang ada dalam cctv tu.

"apa kena mengena namja ni dengan hyo? Ex dia ke?"

"Yang tuu kau kena tanya hyo sendiri,masalanya nya sekarang ni.kita tak dapat nak cari mamat ni,dah cari dekat alamat dan semua kenalan dia tapi takjumpa"

" memanglah,dia dah buat salah mestilah sorokkan diri.aku takut dia nak apa-apakan hyo lagi.kau siapkan bodyguard 5orang"

Our Love Story 💕Where stories live. Discover now