Taehyung memandang haraboejinya dengan wajah sayu, pucat, lesuu, dia terlihat lemah, namun semangatnya untuk menyelamatkan hyo sangat kuat sehinggah dia tidak merasakan dirinya dalam keadaan sakit. Tubuhnya sangat panas.
"tolong izinkan tae serahkan segala milik tae dekat joon, tae tak kesah hilang harta, yang penting hyo selamat" rayunya dibawah tapak kaki lelaki tua bergelar atuk itu.
Atuknya memejamkan mata sambil duduk diatas kerusi, dia langsung takterfikir semua ni akan membahayakan nyawa hyo. Dia langsung takterfikir yang selama ni joon ingin memiliki apa yang tae miliki. Salahnya, kerana melebihi tae dari joon, memberikan segalanya ke tae berbanding joon.
Orang tua itu membuka mata dan menatap keara tae yang pucat, lemah.
"Kamu ok tak ni? Badan kamu panas ni" kata orang tuaa separuh usia itu dekat cucunya yang duduk melutut.
"sekarang bukan masa untuk fikirkan tentang tae! Kita kena selamat hyo! Haraboeji please izinkan tae, joon cuma bagi masa sejaamm jee! Kalau kita lambat, dia akan buat hyo macam girlfriend tae yang dulu, kita takboleh remehkan joon, dia akan buat apa dia ckp! Tae kenal dia!" kata taehyung dengan airmatanya, dia melulut sambil nagis.
Haraboejinya masih memikirkan jalan. Dia kena selamatnya syarikat dalam masa yang sama dia kena pastikan tindakan nya tidak membahayakan hyo.
"mungkin ini adalah jalan terbaik"
Lelaki tua yang hanya tinggal beberapa usia sahaja lagi itu berdiri, dia menuju kemejaa kerjaa nya, dia mengambil beberapa fail penting ditempat yang memiliki tingkat keamanan paling tinggi, laci tua yang terlihat lusuh itu siapa sangka tempatnya menyimpan wasiat dan surat pemilikan syarikat, ia memasukkan kedalam briefcase hitam. Dia menyerahkan beg itu ke taehyung.
"selamatkan hyo. Pastikan kamu dan hyo pulang dalam keadaan selamat"
👘
💎
💕
Taehyung melihat jam setiap satu minit, masanya tidak banyak, dia mesti menuju kearah location yang joon hantar sebelum sejam! Jin memakaikan baju kalis peluru dibadan tae sebagai langkah berjaga, kita taktahu apa yang namjoon fikirkan, dia boleh menghalakan senjatanya bila bila masa pada siapapun termasuk keluarganya.
"kau betul ke nak pergi sorang ni? Badan kau dah panas, kau sure ke ni?" soal jin selaku orang kuatnya. Dengan risaunya, dia asyik bertanya soalan yang sama.
"kalau bukan aku. Siapa lagi nak selamatkan hyo. Polis takguna tuu? Huh! " Tae tersenyum sinis dngn marah emosi sumpah serana bila teringatkan polis polis yang menjaga tempat perkhawinan mereka, langsung takda guna! Kalau diorang lebih berjaga jaga haritu, hyo takkan kena culik, dan takkan jadi macam ni!
Lepas pakai baju kalis peluru tu, taehyung sudah ingin menaiki kereta sambil membawa briefcase berisi dokumen penting yang namjoon inginkan, namun langkahnya terhenti bila jin memanggilnya lagi.
"Tae" panggil jin.
"aku takkesah kau relakan harta kau, tapi yang penting kau kena pulang dengan selamat, cuma itu yang aku nak kau janjikan"
❄️
Rambut jihyo ditarik kuat.
"Aku boleh biarkan kau hidup dan bebas dari sini tapi, dengan satu syarat" kata joon dengan wajah sinisnya.
"tinggalkan taehyung" sambung nya seakan berbisik.
Laju jihyo mengangguk, dengan wajahnya yang penuh lebam dan luka, airmata yang takhenti keluar, dia hanya mampu mengagguk demi keselamatan tae.
YOU ARE READING
Our Love Story 💕
Short StoryAsyik begaduh jee kalau jumpaa , bila nak jatuh cinta nya satuu macam singaa betina satuu lagii keras kepala kuat membebel , bila berdua ada saja yang tak kena Kawin ke tak tu belakang cerita , macam mana diorang nak jatuh cinta kalau asyik gaduh...