Aku pandang mama dan papa yang sibuk membelek baju pengantinku,siapa sebenarnya yang nak kawin anak diorang ke atau diorang?
Diorang nie biar betul? Aku tengok majlis kawan kawan aku yang dah kawin makbapak kemain sedih lagi anak nak kawin coz lepas kawin dah tinggal lain rumah.
Ya walaupun aku memang taksebumbung dengan diorang sejak kerja tapi tunjuklah dorang pun sedih nak lepaskan aku.
"mom,dad tak sedih ke hyo nak kawin?"
"nak sedih buat apa? Kamu bukan nak pegi beperang pun kan?"
"cantik tak yang nie yeobo"
Aku buat muka monyok. Dah lah tae busy malam ni baru dpt jumpa lepas habis kerja
••
aku memandang taehyung.senyum-senyum dah kenapa pandang aku macam tu?
"saya cantik sangat ke?"
Soalku bergurau.dia ketawa,dengan senyuman yang masih melekat.
"Nae.noemu yepppo!(sangat cantik)"
"Baru perasaan ke?"
Dia angguk dengan riak muka menyampahhh😬
"Mybe sebab esok kita nak kawin.harinie awak nampak berseri sangat"
Aku tersedak jus oren.
Kami ketawa bersama.ikutkan malam nie takboleh keluar.mama larang katanya pengantin berdarah manis nak nak lagi hari weeding dah dekat tinggal beberapa jam saja lagi.tapi si taehyung nie kata tahyul,mana ada manusia darah manis kecuali dia kencing manis.soo~ aku pun bongok jugak ikut cakap dia dan keluar dinner sekali 😍
Taksabar weeding esok kott..
Tanganku digenggam erat.
"Haengbokkaja-uri jihyo-ya"
Kami bertentangan mata.harap semuanya akan baik-baik saja,harap majlis berjalan lancar.
Menuju kebahagian itu banyak rintangan nya.sama seperti menuju kegaris penamat
Sampai dihadapan rumah.aku keluar dari kereta,dia memeluk aku erat.
"Ya,kalau nak peluk esok pun bolehlah"
Bisikku perlahan dengan senyuman.tapi tak diendahkan malahan ia memeluk aku dengan erat.setelah mengusap ubun-ubunku dia melepaskan aku
Cara dia peluk bukan macam selalunya.terasa hangat dan erat.
Dia masuk dalam kereta dan pulang kerumah.aku dah pesan dah jangan bawak laju.kang kena balaa,aku taknak bersanding sorang-sorang dekat atas pelamin esok.
Tapi mamat nie memang takmakan saman.
Aku masuk dalam setelah pastikan kereta nya hilang dari pengelihatanku.
••
seawal 6pagi.mama sudah mengejutkan aku,katanya kena bangun awal.
"Pengantin perempuan! Harinie weeding kamu kenalah bangun awal"
Aku angguk-angguk tapi masih dengan taikmata diatas katil.
At last mama tarik aku bagi bangun.then aku pun mandi sebelum tukang make-up dan stylist datang.
aku pandang diri aku dalam cermin bila siap make up dan pakai baju,betul ke apa aku buat ni?
Aku buang fikiran kotor jauh-jauh.aku yakin semuanya akan berjalan lancar tapi satu malam jugak aku taktertidur sebab gelisah dengan majlis harinie pagi baru pulak nak tertidur.
Kasutku dipasangkan oleh pembantu.sebab baju kembang setaman,nak pakai kasut pun susah.
"Hyo kereta dah sampai"
Kereta hitam besar dtg mengambil aku untuk menuju kegerejaa.
Aku masuk kereta jantung nie rasa macam tengah belumba untuk pam darah,laju dia hanya aku jer yang tahu.
Sejam sebelum majlis dijalankan,aku duduk didalam kamar pengantin yang tersedia.family dan rakan-rakan aku berjumpa terlebih dahulu.
Lepas satu,satu lagi yang masuk untuk jumpa aku dan ucap tahniah.yang aku risau aku masih belum nampak kelibat tae dari tadi.
Kepala asyik menjeguk keluar pintu bila rakan-rakanku masuk.sampai tak perasaan siapa yang masuk dan siapa yang dah keluar.
"Hyo"
aku pandang kelibat itu.tanganku terus bergegar,dia pakai hoodie dan topi hitam siap pakai mask macam lagak idol.
Matanya.aku kenal matanya.
Mask dia bukak,pintu dia kunci rapat.bunga ditanganku jatuh,aku teringat kisah sewaktu jatuh ditangga.aku jadi takut.
Dia semakin mendekat.
"Shuuuuhttt"
Dia letak jari telunjuk dibibir,sebagai tanda nak aku diam.
" ap.. Apaa kkkkauu nakk? "
Aku cuba menjauh dari dia yang semakin mendekat.
"tolong..tolong biarkan aku bahagiaa"
PARKKKKK!
pipiku terasa kebas.
"biarkan kau bahagia? Habistu aku? Macam mana aku nak bahagia?"
Dia bercakap namun volume masih dikawal agar tidak kedegaran dari luar.
Dia terus tangkap aku dan tutup mulutku rapat.
"Jangan bergerak atau bertindak,jangan bersuara atau berteriak,kalau kau taknak taehyung kawin sorang-sorang harinie"
Mulutku diikat dengan tuala putih, dia menuju kearah tingkap melihat jalan-jalan yang penuh dengan kawalan ketat. Masih tiada sesiapa yang menyedari aku dan dia berada didalam bilik ini.
Aku cuba untuk lepaskan diri dari ikatan tangan namun takboleh. Dia masih memandang kearah luar.
Toktoktok-
Keningku terangkat. Ada someone berada dihadapan pintu. Dia terus mendekat kearah aku dan kembali menghalakan pisau dileherku.
"DIAM, JANGAN BERCAKAP ATAU BERTERIAK"
"song jihyo?"..
"jihyo-ya?"..
Suara itu hilang setelah panggilan kedua.
Pintu terkunci dan aku masih dalam keadaan senyap.
"shuuuushhhh"
Aku berjalan dan dia berada dibelakangku. Setelah memastikan tiada sesiapa dihadapan pintu dia membawa aku keluarkan.
Nak teriak pisau dihala keleher. Nak lari ikatan terikat kuat dan dililit ditangannya.
-short update-
Mianhae sebab lama tak update😂🧡 selamat hari raya guyss maafkan kebongokkan sis 😌🔫 kiterr 0-0 k.
Yg nak sis sambung comment 😘 nak tengok mana yang tertunggu tunggu sis sambung🤧
YOU ARE READING
Our Love Story 💕
Short StoryAsyik begaduh jee kalau jumpaa , bila nak jatuh cinta nya satuu macam singaa betina satuu lagii keras kepala kuat membebel , bila berdua ada saja yang tak kena Kawin ke tak tu belakang cerita , macam mana diorang nak jatuh cinta kalau asyik gaduh...