Hermionen nk.
Menen alakertaan. "Oletko valmis uuteen lukuvuoteen?" Harry kysyy ja nyökkään hymyillen. "Aina." Vastaan vielä ja lähdemme juna-asemalle.
Petunia saattaa meidät asemalle ja hyvästelee meidät. Petunian palatessa autolle menemme Harryn kanssa junaan. Istumme junassa yhdessä osastossa kun Luihuiset menevät ohi. En uskalla katsoa käytävälle vaan keskityn katselemaan maisemia.
Pian juna pysähtyy ja lähdemme pois junasta. Jostain syystä minä joudun mennä yksin vaunuilla koululle mutta kun olen lähdössä koululle kuulen äänen jota en olisi välttämättä halunnut kuulla vielä. "Oota kuraverinen!" Malfoy huutaa ja huokaisen. "Pakko tulla kanssasi koska muut menivät jo." Tuo sanoo ja katson maahan alkaen kaivaa laukkuani. Löydän sopivan kirjan ja alan lukea sitä. "Mitä luet?" Tuo kysyy ja kohotan kulmaani. "Kiinnostaako Malfoyn ylhäisyyttä kuraverisen lukeminen?" Kysyn hiljaa ja jatkan lukemista. "Kiinnostaa." Tuo vastaa ja tuhahdan. Laitan kirjan pois, sillä alamme olla koululla.
Kävelen käytävillä, koska ei ollut nälkä. Jään istumaan ikkunalaudalle lähelle suurta salia ja katselen tähtiä. "Lutka." Kuulen tytön äänen ja menetän tajuni tipahtaen alas ikkunalta ulos, pudotus on ehkä 3-6 metriä ja viimeinen asia mitä näen on kahden vihreän kaavun heilahdus.
Avaan varovasti silmäni, sillä täällä on aika valoisaa. Ensimmäisenä näen Ginnyn nukkuvan tuolilla vieressäni. "Ginny.." sanon ääni hieman käheänä. Tuo herää ja hymyilee. "Heräsithän sä." Tuo sanoo ja nousee antamaan vesilasin pöydältä. Harry ja Ron tulivat tuntien jälkeen.
Skip 3pv..
Harry auttaa minut Kalkaroksen tunnille ja ovesta astuttuamme pari muuta rohkelikkoa tulee auttamaan minua. "Minusta tuntuu että neiti Granger pärjää itsekkin, vai kuinka?" Kalkaros kysyy ja ähkäisen kun istun paikalleni. "E-ehkä.." Vastaan ja kaivan tavarani esille. "10 pistettä rohkelikolta." Mies sanoo ja tuhahdan. "Pistänkö 15?" Mies kysyy ja pudistan päätäni. Luihuiset nauravat takana ja pian mies tuhahtaa. "Pian on teiltäkin hauskuus ohi." Samassa professori McGarmiwa pyyhältää luokkaan. "Juuri ajoissa." Kalkaros sanoo ja nainen hymyillen nyökkää.
"Koska tupanne näyttävät olevan vähän kuin riidoissa, pidämme joulutanssiaisten jälkeen teidän tupienne kesken ryhmittäytymisen." Nainen selittää ja kaikki parkaisevat. "Hiljaisuutta." Kalkaros sanoo ja kaivaa pergamentin palan. "Tanssitte näiden parien kesken tansseissa ja työskentelette niiden jälkeen koko loppukauden." McGarmiwa jatkaa.
Ristin sormeni pöydän alla ja toivon ettei tulisi ketään kauhean pahaa. "Potter & Parkinson, Granger & Malfoy, Weasley&.." Katson kauhuissani opettajia.
Tunnin jälkeen kävelen käytävällä kohti suurta salia mutta tajuan ettei minulla ole nälkä ja käännyn. Lähden kipittämään järvelle joka oli virhe. Malfoy ja nämä ovat siellä ja pian kun yritän hiipiä puskan taa Goyle huomaa minut. "Kuraverineen!" Goyle huutaa ja Malfoy kääntyy. Katson maahan ja jään niille sijoilleni. "Lutka tänne!" Kuulen Pansyn huudon ja menen sinne. En uskalla nostaa katsettani vaan katson maata ja pian joku vetää polvellaan mahaani. Laskeudun polvilleni haukkoen henkeä josta kaadun kyljelleni maahan.
Viime vuonna tullut poika Anton ottaa sauvani ja antaa Malfoylle. "Mitäs kuraverinen täällä tekee?" Malfoy kysyy ja yritän nousta mutta joku pitää minua maassa. "Ei kuulu teille.." sanon hiljaa ja makaan maassa. Malfoy tuhahtaa ja joku joka piti minua maassa potkaisee minut vierimään kylmään järveen, sauvani lentää perässäni.
Ehkä pitäisi tehdä Malfoylle palvelus ja hukuttautua.. Laitan sauvani taskuun ja annan veden viedä mukanaan pohjaan. Pohja alkaa hämärästi näkyä ja tunnen happeni loppuvan.
Päästän viimeisetkin happeni pois, keuhkoissani tuntuen ikävältä ja vaivun syvemmälle. Pian kuitenkin kuuluu loiskahdus ja katson ylös nähden Antonin. Suljen silmäni osuessani pohjaan. Tunnen kuinka tuo tarttuu käteeni ja kiskoo perässään.
Alan yskiä kovasti ja nousen hieman jotta vesi lähtee sisältäni. "Luojan kiitos.." Kuulen äänen ja kohotan katseeni poikaan.
Peräännyn johonkin kovaan ja ähkäisen. Poika katsoo minuun pyöräyttäen silmiään. "Miksi pelastit mut tuolta?" Kysyn hiljaa ja nojaan seinään pojan ojentaessa kaapuaan minulle. Pudistan päätäni ja poika laittaa sen vierelleen. "Miksi et noussut itse?" Tuo kysyy ja katsoo minuun. "Yritin tehdä kaikille palveluksen.." lähes kuiskaan ja lasken katseeni. "Hukuttamalla itsesi?" Tuo kysyy ja nyökkään pienesti. "Miksi?" Tuo kysyy ja naurahdan. "Viimeiset 6 vuotta minua on hakattu, haukuttu, nolattu ja olen valehdellut enemmän kuin laki sallii. Muutenkin Malfoy käski tappaa itseni." Vastaan johon poika vain kohottaa kulmaansa.
Lähdemme samaa matkaa takaisin koululle tietenkin kävelen pojasta kauempana, sillä en luota tuohon.
Seuraavana aamuna herään auringon säteisiin enkä saa enää unta joten vaihdan vaatteeni ja menen pöllötorniin. Kirjoitan Petunialle ja Vernonille tanssiaisista ja muusta mitä on tapahtunut, laitoin pöllön mukana myös Petunialle ostamani korvakorut syntymäpäivän kunniaksi.
"Katos kuka täällä.." kuulen melkeinpä kuinka Malfoy virnistää tullessaan luokseni.
"Lähdössä jo?" Tuo kysyy yrittäessäni paeta. "Jollet päästä ovesta meen ikkunasta mut siitä sun isäs ei tykkäis.." sanon hiljaa pianottaen isä asiaa ja poika päästää kuin päästääkin minut menemään. Pian päästessäni ulos, lumihiutale putoaa kädelleni ja huokaisen surullisesti.
Illalla kävelen kohti kirjastoa kun kuulen kahden pojan äänet kulman takana. "Pysy erossa hänestä!" Hieman tutulta kuulostava ääni sanoo. "Miksi pitäisi?" Malfoy sanoo ja hätkähdän. Malfoy ja Ron? "Olet kiusannut häntä 6 vuotta, luuletko että hän kiinnostuu sinusta?" Ron kysyy ja naurahtaa loppuun ivallisesti. Draco menee hiljaiseksi ja pidätän hengitystäni. "Oliko noin totta?" Ron nauraa ivallisesti ja Draco murahtaa lähtien paikalta ilmeisesti Ron perässään. Tuostako kaikessa on kyse?
Lähden hiljaa kirjastolle ja palautan edellisen kirjani. Etsin uutta kirjaa mutten jaksa keskittyä.
Kävelen ulos ja jään istumaan ulos penkille viileyden pistellessä kasvojani.
Lunta tulee aika paljon ja pakkanen alkaa kiristyä. Istun vain katsoen jonnekkin kaukaisuuteen tuntien kuinka kylmyys saavuttaa minua kovaa vauhtia. "Kuraveri!" Kuulen huudon vierestäni. "M-Malfoy..?" Sanon hiljaa laskien katseeni. "Osaatko edes tanssia?" Tuo kysyy ja pudistan päätäni. "V-voit etsiä itsellesi uuden parin, en aio tulla.." sanon hiljaa kun poika aikoo lähteä.
Ilmeisesti tuo ei kuullut mutten välitä, lähden kuitenkin myös sisälle, sillä en tunne enää käsiäni.
YOU ARE READING
Tears in your eyes» Dramione
FanfictionViides lukuvuosi Tylypahkassa, uusien sisarusten kanssa, Draco Malfoyn kanssa. Mitä tytön vuodesta mahtaakaan tulla tämän jälkeen?