İyi niyet

174 99 32
                                    

İyi niyetli insanlar;

Her insan ayrı ayrı derdi olsa da iyi niyetli insan olmak o kadar zor ki, aklımızın erebileceği bir şey değil. İyi niyetli insan olmak zordur, kötü niyetli insan olmak kolaydır; gidersin durduk yere birine çatarsın mesela, kolaydır yani. İyi niyetli, iyi kalpli insan her zaman karşınıza çıkmaz, çıksa da kıymeti bilinmez de diyebiliriz. İyi niyetli insanların kalbi temiz olduğuna gerçekten inanıyorum. İyi niyetli insan olması için istediğin kadar para ver, olmaz. Bu işler para pul ile olunacak bir şey değil; vicdan, yürek, kalp meselesi. Yaşayan iyi bilir. Genellikle iyi insanlar kaybetmez, kaybedilir, değeri bilinmez, taa ki gidene kadar gittikten sonra "keşke onu dinleseydim" der. Hayat keşkeyle ilerlenecek bir yer değil. Keşke demememiz için bir şeyi yapmadan önce düşünerek yapalım. İyi insanlar; genellikle vicdanına yenik düşer ve herkesi iyi zanneder fakat yüreği yanan, yutkunamayan, kalbi kırılan, yarılan onlar olur. Diyeceğim o ki iyi niyetli insanların kıymetini bilin, onların iyi niyetlerini suistimal etmeyin. Zor mu yani bir insanın kalbini kırmamak. İyi niyetli, iyi kalpli insanlar iyi ki varlar Âllah onlardan razı olsun.

İnsan, insana iyi gelmeli.
Gelmeyecekse, hiç gelmemeli.

Hayat Ve İnsan #Wattys2019Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin